Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre
A Hitachi Construction Machinery és az ABB a két fél együttműködése keretében nagy teljesítményű energiatárolási megoldásokat alkalmazó, kibocsátásmentes, akkumulátoros, elektromos meghajtású, dömperek kifejlesztésén dolgozik.
Az ABB és a Hitachi Construction Machinery egyedi igényekre tervezett, fedélzeti energiatárolási rendszerrel felszerelt, elektromos hajtású, dömperek fejlesztésére szóló együttműködési megállapodást írt alá. Az ABB innovatív akkumulátor-technológiájának alkalmazása lehetővé teszi a dömperek dízel üzemről elektromos meghajtásra történő átállítását. Az elektromos hajtású jármű a légvezetékről kapja az áramot, és az áramfelvétellel egyidejűleg tölti a fedélzeti energiatároló rendszert.
Az ABB nagy teljesítményű, hosszú élettartamú energiatárolási rendszereinek használata lehetővé teszi a jármű önsúlyának, illetve a jármű beszerzési- és az élettartam-költségeinek csökkentését. Az üzem közbeni töltés miatt nincs szükség töltési célú leállásokra, ami növeli a jármű üzemi hatásfokát és a termelékenység szintjét. A lejtőn lefelé haladó jármű mechanikai energiáját elektromos energiává alakító rekuperációs fékezéssel lehetséges az energiatároló rendszer számára a feltöltés, és ezáltal javul a jármű általános hatásfoka.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Hitachi Construction Machinery-vel folytatott együttműködés keretében a két fél széles körű iparági szaktudásának és innovatív technológiáinak ötvözésével javíthatjuk a termelés hatékonyságát, és felgyorsíthatjuk a teljes körűen villamosított bányászati műveletekre történő átállás folyamatát,” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Hajtások üzletágához tartozó Vontatási Divízió vezetője. „A megoldások közös fejlesztésével elősegíthetjük, hogy a bányaüzemeltetők teljesíteni tudják a termelési és fenntarthatósági céljaikat.”
A bányászatban egyre inkább teret nyer az a tendencia, hogy az üzemeltetők az üvegházhatású gázok csökkentése érdekében igyekeznek a bányászati gépeket átállítani elektromos hajtásra. A bányaüzemeltetők azt várják a vezető technológiai cégektől, hogy azok segítsék a folyamatok villamosítását, és gyorsítsák fel az elektromos hajtásra történő átállás folyamatát. Mivel erősödik az igény a bányászati költségek csökkentésére és a bányaterületek termelékenységének javítására, így olyan hatékony technológiát kell kifejleszteni, amely a versenyképesség és a teljesítmény biztosítása mellett elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is.
„A két vállalat erősségeinek és szaktudásának felhasználásával kifejleszti az akkumulátoros, elektromos hajtású, dömperek első modelljeit”, - mondta a Sonosuke Ishii, a Hitachi Construction Machinery első elnökhelyettese. „Ezen túlmenően az ABB energiatárolási megoldásai a statikus töltésű dömperekhez is felhasználhatók lesznek, illetve a technológia már rendelkezésre áll a jövőbeni üzemanyagcellás elektromos járművekhez is. A fejlesztések – a jövőbeni igények figyelembevételével – mindkét vállalatnál párhuzamosan folynak majd.”
Ez az első közös fejlesztési program azt követően, hogy a Hitachi Construction Machinery és az ABB 2021 márciusában szándéknyilatkozatot írt alá azzal a céllal, hogy a bányászati szektorban a karbonsemleges jövő érdekében felgyorsítsák az energetikai átállást. A két vállalat az együttműködés keretében tett közös erőfeszítésekkel olyan megoldásokkal kíván megjelenni a piacon, amelyekkel csökkenthető a bányászatban alkalmazott nehézgépjárművek üvegházhatásúgáz-kibocsátása.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar innováció segít megtartani a borok minőségét
- Az ABB megoldása segíti egy kertészeti üzem növekedését
- Az ABB a Formula-E világbajnokság New York-i versenyén mutatja be az e-mobilitás jövőjét
- 2021-ben is sikert aratott az ABB női mentorprogramja
- A digitalizáció felgyorsítása az integráció erejével
- MI, AR, VR, drónok és robotika a biztosítók szolgálatában
- Az ABB a női mérnököket ünnepli a műszaki pályán dolgozó nők világnapján
- A big datától a gépi tanulásig
- A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
- Az ABB PixelPaint megoldását a rangos IERA innovációs és vállalkozói díjjal jutalmazták
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.