Az ISG a Fujitsu három digitalizációs esettanulmányának is kiemelkedő minősítést adott
A Fujitsu három digitalizációs esettanulmánya is kiemelkedő minősítést kapott az Information Services Group (ISG) globális technológiai kutató és tanácsadó cégtől a 2021. évi Digital Case Study Awards díjprogramban. A Fujitsu esettanulmányai között szerepel egy az autóbalesetek utáni kárigények feldolgozását gyorsító MI-projekt, egy blokklánccal támogatott globális rizskereskedelmi platform és a komplex repülőalkatrészek gyártásának automatikus minőségellenőrzését megvalósító program.
Az ISG Digital Case Study Awards díjprogramban a digitális átalakulási projektek céljait, megoldásait és eredményeit értékelik. A technológiaszállítók és a szolgáltatók a világ minden tájáról nyújtanak be esettanulmányokat. A nagyvállalati ügyfelek által független módon validált esettanulmányokat az ISG digitalizációs szakértőkből álló ellenőrző bizottsága vizsgálja meg. A kiválasztás a digitális átalakulás ügyfélvállalatra gyakorolt kézzel fogható hatásának többdimenziós értékelése, valamint a szolgáltatói megoldás egyedisége alapján történik.
Sanjeev Kamboj, a Fujitsu nagyvállalati átalakulásért, felhőért, adatokért, digitalizációért, valamint a többfelhős működés népszerűsítéséért felelős vezetője elmondta: „A Fujitsunál világos célt tűztünk ki magunk elé. Szeretnénk fenntarthatóbb hellyé tenni a világot, és az innováción keresztül bizalmat építeni a társadalomban. Ügyfeleinkkel szorosan együttműködve képesek vagyunk megoldani a problémáikat, legyen szó a globális rizskereskedelem egyszerűsítéséről és észszerűsítéséről, a kárigények feldolgozásának gyorsításáról, vagy a gyártási minőségellenőrzés továbbfejlesztéséről. A célunk mindig a fejlett technológiák ügyfeleink számára legelőnyösebb kombinációjának biztosítása. Az eredmények magukért beszélnek. Javítottuk a hatékonyságot, észszerűsítettük a folyamatokat, és lehetővé tettük az ügyfelek megbecsült munkatársai számára, hogy arra összpontosítsanak, amiben a legjobbak. Kivételes elismerés számunkra, hogy az ISG díjazta az általunk végzett munkát.”
Három kiemelkedő esettanulmány – gyártóipar, biztosítási szektor, árukereskedelem
A Fujitsu az Aioi Nissay Dowával, a telematikával támogatott gépjármű-biztosítások úttörőjével együttműködve olyan intelligens kárigénykezelő rendszert dolgozott ki, amellyel mintegy 50%-kal gyorsítható a kárigény-rendezés folyamata. A gyakran a sofőr visszaemlékezésére támaszkodó, szubjektív baleseti beszámolók helyett a Fujitsu által kidolgozott megoldás objektív módon rögzíti a balesettel kapcsolatos kritikus információkat. MI-alapú képfelismerési technológiával, pontosan azonosítja például a gyalogosokat, a fehér vonalakat vagy más forgalmi jelöléseket, a közlekedési lámpa színét, miközben a Fujitsu egyedülálló, nagy pontosságú 3D pozícióbecslő technológiája pontosan rögzíti a gépjármű helyzetét és a balesetben érintett többi jármű sebességét.
A Fujitsu második kiemelt esettanulmánya a GKN Aerospace vezető repüléstechnikai vállalattal közösen megvalósított projekt, amelynek célja a komplex szénkompozit alkatrészek gyártásában alkalmazott a hibafelismerési folyamat automatizálása. Az ilyen alkatrészek jelentős részét a repülőgépek szerkezetében használják fel, ezért a lehető legmagasabb szintű minőségellenőrzésre van szükség. Az alkatrészek vizsgálatát korábban magasan képzett személyzet végezte, több órán keresztül. A Fujitsu kiterjesztett hibafelismerő (ADR) megoldása ezzel szemben órák helyett perceken belül elvégzi az alkatrészek vizsgálatát, kiegészítve a szakemberek képességeit. A megoldás a pulzusvisszhang-adatok és az áteresztési adatok kombinációjával dolgozik. A Fujitsu MI modelljeit betanították arra, hogy közvetlenül a nyers ultrahangos adatokból képesek legyenek behatárolni és leírni a diszkrét és nem diszkrét hibákat. A GKN Aerospace várakozásai szerint az új MI platform akár 50%-kal is gyorsíthatja a feldolgozási időt, ami azt jelenti, hogy a vállalat több komponenst tud előállítani ugyanannyi idő alatt, és javul a munkatársak produktivitása. A megoldás egyben a részletesebb gyártási információszerzés és az intelligens döntéshozás alapjait is megteremti.
A harmadik kiemelt esettanulmány a világ első blokklánc-alapú digitális rizskereskedelmi platformja, a Rice Exchange átalakításáról szól. A világ legnagyobb mezőgazdasági árutőzsdéjének számító rizspiacon gyakoriak a hatékonyságbeli problémák. A Fujitsu által megtervezett és bevezetett piactér blokklánc-alapú integrált ellátásilánc-megoldással garantálja a biztonságot, az átláthatóságot, a hatékonyságot és a követhetőséget. A privát engedélyezéssel működő blokklánc megszünteti az ellátási lánc súrlódásait és csúszásait, és biztosítja a nemzetközi rizskereskedelem biztonságát és átláthatóságát azáltal, hogy minden érintett valós időben, ugyanazokat az ellenőrizhető adatokat látja. Jelenleg több mint 300 szervezet használja a piacteret. A kereskedés költségeit több mint 20%-kal sikerült csökkenteni, és a tranzakciók 90%-a hat percen belül lezajlik – szemben a korábban jellemző több hetes átfutási idővel.
„Az elmúlt év eseményei felgyorsították a digitális technológiák és üzleti modellek bevezetését” – mutatott rá Paul Reynolds, az ISG partnere és kutatási vezérigazgató-helyettese. „Az általunk vizsgált nagyvállalati projekteknél a felhasználói és az ügyfélélmény javítása volt a fő célkitűzés. Az innovatív, nagy hatású megoldások meggyőzően bizonyították, milyen komoly szerepet játszanak a szolgáltatóvállalatok a működés átalakításában.”
Kapcsolódó cikkek
- Az automatizált gyártás lendíti tovább a gyógyszeripar digitalizációját
- A Fujitsu mesterséges intelligenciája vigyázza a Nürburgring versenypálya biztonságát
- Még idén bevezethetik az elektronikus fuvarlevelet Magyarországon
- Megérkeztek a Fujitsu 11. generációs asztali gépei és munkaállomásai
- Te szeretnéd, hogy az avatárod melózzon helyetted?
- Világszínvonalú egyetemi képzést támogat a Vodafone
- Az ügyfélélmény uralja a bankszektor digitalizációját
- A digitalizáció felgyorsítása az integráció erejével
- A Fujitsu nyerte a VMware idei Global Partner Social Impact díját
- Akár a GDP 2%-át is megtakaríthatná Magyarország a digitalizációval?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.