A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal
A bajor gazdasági miniszter és közlekedési miniszter támogatják a Siemens Mobility GmbH által kifejlesztett hidrogénhajtású vonat Bajorországban történő tesztelését. A két kocsiból álló vonatot többek között az Augsburg - Füssen vonalon fogják tesztelni 2023 közepétől kezdve. A Bayerische Regiobahn (BRB) vasúti hálózatán végzendő próbaüzemet 30 hónapra tervezik. Ez idő alatt a hidrogénhajtású vonat Augsburgban fog állomásozni.
Ennek érdekében hétfőn Hubert Aiwanger gazdasági miniszter, Kerstin Schreyer közlekedési miniszter és a Siemens Mobility és a Bayersiche Regiobahn (BRB) magas rangú képviselői egyetértési megállapodást írtak alá.
Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter örömmel fogadja a fejlesztési partnerséget. „Ez a vonat Bajorország hidrogénstratégiájának újabb fontos komponense. A minisztérium támogatja a hidrogéntechnológia terén történő kutatást, fejlesztést és alkalmazásokat. Partnereinkkel együtt azért veszünk részt ebben a vasúti projektben, mert meggyőződésünk, hogy a hidrogéntechnológia jelentősen hozzá fog járulni a közlekedés dekarbonizálásához. Bajorországban be fogjuk bizonyítani, hogy az üzlet és a klímavédelem összeegyeztethetők a zöld hidrogénnel.
Kerstin Schreyer, bajor lakásügyi, építési és közlekedési miniszter így fogalmazott: „A Bajor Szabadállam ambiciózus klímacélokat tűz ki maga elé, és világos klímavédelmi stratégiát kíván megvalósítani a közlekedési ágazatban. Ebben kiemelt szerepet játszanak az innovatív technológiák és a zöld hidrogén. Az elektromosság közvetlen felhasználása mellett a hidrogén rugalmas alkalmazások széles körében használható, így a vasúti szállítási ágazat a jövőben teljes mértékben átállítható lesz a megújuló energiákra. Örömmel tölt el, hogy a projekt keretében a Szabadállam is tesztelheti ezt az innovatív technológiát a menetrendszerű közlekedésben."
Karl Blaim, a Siemens Mobility ügyvezető igazgatója: „A Siemens Mobility az egyik vezető szállítója az alternatív meghajtások fejlesztésének, amelyek hozzájárulhatnak a kibocsátások jelentős csökkentéséhez, különösen a regionális közlekedésben, ahol nem épültek ki villamos felsővezetékek. A Siemens Mobility és a bajor állam közötti technológiai partnerség lehetővé teszi a Mireo Plus H további fejlesztését Bajorország számára, és támogatja a klímabarát személyszállítást az államban."
Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn műszaki igazgatója a következőket mondta: „Azért vállaltuk a hidrogéntechnológia tesztelését és a Siemens Mobility vonat utasforgalomban történő tesztelését, mert érdeklődéssel és nyitottan fogadjuk az alternatív meghajtási formákat a vasúti ágazatban is. A Transdev Csoporton belül, amelyhez magunk is tartozunk, a busz ágazatban már sok tapasztalat összegyűlt az alternatív meghajtásokról."
A hidrogénhajtású vonat esetében azonban nem csak annyi a feladat, hogy sínre helyezzük a vonatot, hanem számos üzemeltetési szempontot is figyelembe kell venni. Teljesíteni kell a biztonsági követelményeket, ki kell képezni a dolgozókat, meg kell oldani a jármű üzemanyaggal való feltöltését, meg kell határozni, hogy mely vonalakon közlekedjen, és számos egyéb feladatot is el kell végezni, amelyek végrehajtása már meg is kezdődött.
A hidrogénhajtású vonatot a Siemens Mobility Mireo Plus H platformjára építjük. A tervek szerint a nem villamosított vasútvonalakon fog üzemelni, és 800 km lesz a hatótávolsága. A hidrogénhajtás fő komponenseit a tetőre szerelt két üzemanyagcella jelenti. A rendszer a Saft vállalat által gyártott legújabb generációs akkumulátorokat használja, melyeket a padló alá építenek be. A nagyközönség számára 2022 tavaszán mutatják be a vonatot. Bajorországban 2023-ra tervezik az első próbaüzemeket, és a vonat csak ezeket követően, 2024 januárjában állhat hivatalosan szolgálatba a személyforgalomban.
A Siemens Mobility fenntarthatósági stratégiájának része a különféle alternatív hajtások kifejlesztése a vasúti közlekedés számára. A vállalat úttörő szerepet vállal a fenntartható mobilitás terén. A sikeres Mireo regionális vonat mind hidrogén, mind akkumulátoros hajtással szerepelni fog portfóliójában. A jól ismert Mireo Plus H platformot fogják használni, de új generációs akkumulátorokkal szerelik fel őket, hogy ezzel is javítsák a teljesítményt és az utasok kényelmét.
Kapcsolódó cikkek
- Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek
- Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre
- Közel 700-an regisztráltak a Nagy Vasúti Kvíz elődöntőjére
- Magyar innováció segít megtartani a borok minőségét
- Az ABB megoldása segíti egy kertészeti üzem növekedését
- MI, AR, VR, drónok és robotika a biztosítók szolgálatában
- A legnagyobb hazai vasútrajongót keresi a Dunakeszi Járműjavító
- A big datától a gépi tanulásig
- A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.