E-közlekedéssel erősítenek a svájci nagyvárosok
Jelentős léptékkel halad az alpesi ország a klímasemleges tömegközlekedés fele: a közeljövőben két nagyvárosban is komoly fejlesztések indulnak az elektromobilitás terén a Siemens segítségével.
Cél a CO2 kibocsátás csökkentése
Zürich célja, hogy nagyvárosi területén 2040-re nullára csökkentse az üvegházhatású gázok közvetlen kibocsátását, de már 2030-ra legalább 50 százalékkal venné vissza a mennyiséget az 1990-es szinthez képest. Zürich tömegközlekedési vállalata (VBZ) a cél elérését azzal is segíteni kívánja, hogy az évtized végére buszflottáját nagyrészt kibocsátásmentes meghajtásra állítja át.
A VBZ negyvenöt Sicharge UC típusú eBus töltőállomás telepítésére és üzembe helyezésére adott megbízást a Siemensnek. Az infrastruktúrát a Hardau buszgarázsban alakítják ki, ahol a jövőben 45 új elektromos autóbuszt fog ellátni energiával. Összesen negyvenöt Sicharge UC töltőállomást szerelnek majd fel, közülük 30 darab töltőkapacitása 100 kW, tizenöté pedig 150 kW lesz, a járműveket elsősorban az éjszakai szünetben töltik majd. Az installáció a tervek szerint 2022 elején lép működésbe.
Felhős felügyelettel
Bern tömegközlekedési vállalata, a Bernmobil terve, hogy 2035-re a fővárosban teljesen klímasemleges buszhálózatot alakítson ki, és 100 százalékban elektromos járművekkel szállítsa az utasközönséget. A vállalat mostani projektjében többek közt Siemens Sicharge UC 600 gyorstöltő állomásokat telepítenek a buszterminálokon, töltőoszlopokkal és pantográfokkal. Menetrend szerinti megállásuk idején a járművek akár 450 kilowatt energiával is feltölthetők lesznek, az áramszedők ehhez teljesen automatikusan fogják csatlakoztatni őket.
Bernmobil két vonalon összesen 14 új elektromos buszt tervez forgalomba állítani. Az e-buszok működtetéséhez a Siemens gyorstöltő állomásokat telepít, és kiépíti a buszpályaudvar töltő infrastruktúráját is, az üzemeltetés optimalizálásához pedig bevezeti felhőalapú depófelügyeleti megoldását, amelyet a tömegközlekedési vállalat szolgáltatásként, software-as-a-service modellben fog használni. A rendszer többek között monitorozza az áramellátást és a töltések folyamatát, automatikus kimutatásokat készít, ezáltal segíti a hatékony diagnosztizálást és az elektromos járművek optimális üzemeltetését. Az e-buszok várhatóan 2023 elején állnak üzembe.
A jövő az emissziómentes tömegközlekedésé
Az Európai Unió 2019 februárjában elfogadott szabályai szerint a kormányzatok által beszerzett, új buszok negyedének a meghajtás szempontjából karbonsemlegesnek kell lennie 2025-re, és arányukat az évtized végére egy harmadra kell növelni. Negyven város ezzel egy időben aláírta a fosszilis üzemanyagmentes utcákról szóló C40 Nyilatkozatot, vállalva, hogy buszflottáját már 2025-re kibocsátásmentessé teszi.
Várható ezért, hogy a következő években gyorsuló ütemben nő majd az elektromos buszvonalak száma az európai városokban. Összecseng ezzel a Markets and Markets jelentése (Electric Bus Market – Global Forecast to 2027) is, amely szerint világszinten az elektromos buszok száma az idei 81 ezerről 2027-re eléri a 704 ezret, ami a piac évi átlagosan 43,1 százalékos bővülését vetíti előre.
A Siemens számos európai városban, így többek közt Göteborgban, Hamburgban, Lipcsében, Nürnbergben, Osztravában, Stuttgartban kapott már felkérést, hogy e-töltési technológiájával segítse az e-buszok üzemeltetését.
Kapcsolódó cikkek
- Útnak indult a Yunex Traffic márka
- A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Vezetőváltás a hazai Siemensnél
- Frissítette épületfelügyeleti szoftverét a Siemens
- Hibrid hajtásmodell, naperőmű tesztelés, nanoszálas gyógyszertechnológia
- Tippek a vállalati energiahatékonyság javítására
- Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatták az új Nightjet külső formatervét
- Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.