Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei
A V4 Smart Platform 2 (V4SP2) projekt a korábbi hazai iparági partnerek - OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és SAP Hungary Kft. - közreműködésével valósul meg. A projekt jelentős mérföldköve a 2021. május 21-én aláírt együttműködési szándéknyilatkozat.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Magyarország 2017-2018. évi V4 elnökségi időszakában indította el a szakmai párbeszédet és az együttműködések kialakítását a V4 Smart Platform megvalósítása érdekében.
A V4 Smart Platform kialakításának célja, hogy a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható, a lakosság kényelmét és a digitális gazdaságfejlesztést támogató szolgáltatások valósuljanak meg úgy, mint a mobilitási (közlekedési), turisztikai szolgáltatások közötti átjárhatóság biztosítása, közös, egységes elektronikus és mobilfizetési infrastruktúra létrehozása, a digitális szolgáltatások új generációjának összehangolt, nyitott modellben történő biztosítása, valamint a V4 tagországok vállalatai számára új piaci lehetőségek biztosítása.
A kitűzött célok megvalósítása érdekében a hazai iparági partnerek közreműködésével elindult egy szakmai közösség kialakítása. Az együttműködés eredményeként megfogalmazásra kerültek a határokon átnyúló lehetséges szolgáltatásfejlesztési javaslatok, valamint a nemzetközi partnerek közreműködésével kidolgozásra került a határon átnyúló digitális szolgáltatások fejlesztését támogató „White Paper”.
A 2021/2022-es magyar V4-es Elnökségi Programban a V4 Smart Platform 2 projekt a korábbi Elnökségi Programban elindított kezdeményezés folytatása.
2021. július elsejétől Magyarország tölti be a Visegrádi Együttműködés soros elnöki tisztségét, és ezen Elnökségi Program részeként valósul meg a projekt a korábbi hazai iparági partnerek (OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt., SAP Hungary Kft.) közreműködésével.
A V4SP 2 projekt fő célja az együttműködő partnerekkel a lehetséges szolgáltatások üzleti, jogi és technológiai modelljeinek a kidolgozása és határon átívelő szolgáltatások összekapcsolásával megvalósuló mintaprojektek előkészítése.
További célkitűzés a turisztikához kapcsolódó, komplex szolgáltatási értékláncok kialakítása, előkészítése rugalmas tervezhetőséggel, átjárhatóság biztosításával és innovatív digitális megoldásokkal.
A projekt lehetőséget biztosít arra is, hogy a Visegrádi Együttműködés tagországai bizonyos szegmensekben a digitalizáció segítségével közös, egységes, átjárható piacot hozzanak létre.
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny
- Teljes erőbedobással fordul a KKV-k felé az SAP Magyarországon
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP
- Strandbelépők mobilfizetéssel
- Tovább bővül a mobilfizetéssel elérhető kulturális és turisztikai attrakciók sora
- Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP
- Új digitális megoldásokkal segíti a gazdálkodókat az i-Cell és az AgroVIR együttműködése
- Már a Szentendrei Skanzenben is sorban állás nélkül lehet belépőjegyet venni
- Mobiljegy a Tüke Busz Zrt. járatain
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.