Jelentős összefogás az e-mobilitás és a fenntarthatóság jegyében
A közlekedés fenntarthatóbb jövőjéért tett törekvéseikben egyesülve a Fisker Inc. új partnerséget jelentett be, ugyanis a Bridgestone-t választotta kizárólagos abroncspartnernek a várva várt Fisker Ocean elektromos városi terepjárók számára.
A Fisker Ocean a közelgő 2021-es Los Angeles-i Autókiállításon debütál világszerte, a gyártás pedig 2022. november 17-én indul majd. A jármű készítői nagy százalékban alkalmaztak újrahasznosított anyagokat, így teljesen vegán belső teret alakítottak ki. Az autó emellett választható fotovoltaikus napelemes tetővel érkezik majd. Az Európában és egyes Észak-Amerikában értékesített modellekhez egyedi fejlesztésű Bridgestone Potenza Sport abroncsok tartoznak, amelyek kiváló vezetési élményt nyújtanak – különös tekintettel a menetkomfortra és a menetstabilitásra. Ezeket a gumikat alacsony gördülési ellenállással tervezték, ami az autóakkumulátorát is kíméli; mivel kevesebb energiára van szükség a jármű abroncsainak mozgatásához.
A vállalat prémium ultranagy teljesítményű sportabroncsaként ismert Bridgestone Potenza Sportot első alkalommal kombinálják a Bridgestone forradalmi, fenntartható ENLITEN technológiájával. Ez a technológia a gumiabroncs gördülési ellenállását átlagosan akár 30 százalékkal, a tömegét pedig akár 20 százalékkal csökkenti.*1 Ez azt jelenti, hogy minden egyes gumiabroncs előállításához akár 2 kilogrammal kevesebb nyersanyagra van szükség. Az ENLITEN technológia alkalmazása kulcsfontosságú az abroncsok alacsony gördülési ellenállásának biztosításában, míg a Potenza Sport mintázata a dinamikus és stabil vezetési élményt segíti elő.
A Bridgestone az Észak-Amerikában értékesített Fisker Ocean modellekhez egyedi tervezésű Alenza Sport négyévszakos gumiabroncsokat is szállít. Ezeket a gumiabroncsokat egy új generációs keverékkel alkották meg, amely száraz körülmények között fokozott fékezhetőséget, jobb nedves kezelhetőséget és gördülési ellenállást biztosít.
A Fisker Ocean egyedi Bridgestone abroncsai a gumigyártó cég úttörő virtuális abroncsfejlesztési technológiájával készülnek, amely az abroncs teljesítményének pontos előrejelzését teszi lehetővé anélkül, hogy a fejlesztési folyamat első szakaszában legyártanák. Ez a technológia mintegy 60 százalékkal csökkenti a nyersanyagfogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást, ezzel a teljes abroncsfejlesztési folyamatot fenntarthatóbbá, hatékonyabbá, pontosabbá és rugalmasabbá téve. További előny, hogy így a termékfejlesztési idő – és ezáltal a termék piacra jutási ideje – felére is csökkenhet. A Fisker Ocean a virtuális abroncsfejlesztési technológia bevetésével a világ legfenntarthatóbb járművének címére tör.
Az elektromos jövő előtt álló akadályok leküzdése
A megfelelő gumiabroncs felkutatása során a Fisker a Bridgestone-ban egy stabil partnerre talált, amely hasonlóan vélekedik a fenntarthatóságról; ezt pedig a K+F-től és termékfejlesztéstől kezdve a gyártáson át egészen a kiskereskedelemig a teljes láncban érvényesíti. A gumigyártó cég például nemrégiben bejelentette, hogy európai telephelyein – beleértve az Európai K+F Központját Olaszországban, ahol a Fisker Ocean gumiabroncsait kifejlesztették, ugyanígy Lengyelországban a poznańi gyárban, ahol ezeket előállítják majd – a felhasznált áram 100 százaléka megújuló forrásokból származik. Hasonlóképpen a Fisker Ocean-t az ausztriai Grazban, a Magna Steyr szén-dioxid-semleges létesítményében fogják gyártani.
A Bridgestone a Fiskerrel közös együttműködés érdekében saját üzleti berendezkedését is átalakítja, hogy azt az elektromos gépjárművek bevezetésére alkalmassá tegye. A Bridgestone azáltal, hogy prémium gumiabroncsokat, gumiabroncs-technológiákat illetve flotta- és mobilitási megoldásokat fejleszt elektromos járművek számára, valamint kiépíti az elektromos járművek kiskereskedelmi és szervizhálózatát – az elektromos mobilitás hatékonyabbá és mindenki számára elérhetőbbé tételébe is beruház. A Fisker épp ezen okokból az amerikai piacon mindössze 37,499 dolláros kiskereskedelmi árral (az elektromos járművekhez kapcsolódó támogatások nélkül), Németországban pedig 32 ezer euró alatti kiskereskedelmi árral (adókat és elektromos járművekhez kapcsolódó támogatásokat is beleértve) kíván megjelenni az Ocean-nel.
A jármű prototípusának tesztelése 2021. negyedik negyedévében kezdődik. Az egyedi fejlesztésű Bridgestone abroncsok kétféle méretben lesznek elérhetőek: 255/50 R20 és 255/45 R22. A 22 hüvelykes abroncsot úgy alakítják majd ki, hogy sportosabb és kiegyensúlyozottabb kezelhetőséget nyújtson, összhangban a Fisker Ocean nagyobb teljesítményű változatainak magasabb teljesítményigényével.
„A Bridgestone-nál az elektromos autókat óriási lehetőségnek látjuk arra, hogy elősegítsük a karbonsemlegesség elérését 2050-re, és a mobilitást a környezet szempontjából fenntarthatóbbá tegyük” – mondta Laurent Dartoux, a Bridgestone EMIA elnök-vezérigazgatója. „Még sok akadályt kell leküzdenünk, mielőtt megvalósulhat a teljesen elektromos jövő, és a Fisker – akárcsak a Bridgestone – folyamatosan azon dolgozik, hogy ezeket az akadályokat legyőzze.”
„Örömünkre szolgál, hogy együtt dolgozhatunk a Bridgestone-nal, a gumiabroncsok és a fenntartható mobilitás globális vezetőjével, akikkel közös értékeken osztozunk. A vállalat olyan prémium abroncsokat tervezett számunkra, amelyek tökéletesen illeszkednek a Fisker Ocean-höz” – mondta Henrik Fisker, a Fisker elnök-vezérigazgatója. „Célunk, hogy olyan fenntartható városi terepjárókat gyártsunk, amelyek a vezethetőség, a kezelhetőség és a hatótávolság szempontjából egyaránt kiemelkedőek – ennek elérésben pedig a Bridgestone kulcsszerepet játszik. A partnerség folytatódik, szorosan együttműködünk a teljesítménymérnöki tervezésben és a gumiabroncsok műszaki fejlesztésében.”
____________________
* A Bridgestone belső adatai alapján, amelyek a Bridgestone prémium nyári gumiabroncsokat hasonlítják össze ENLITEN technológiával és anélkül, azonos abroncsméretben (92Y 225/40R18 XL). A Fisker az R20-as és R22-es méretű gumiabroncsokat használja majd.
Kapcsolódó cikkek
- Év Gyára díjat nyert a Bridgestone Tatabánya
- A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop
- A Bridgestone felfüggeszti minden oroszországi tevékenységét és Oroszországba irányuló exportját
- Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt
- Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch
- Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
- Gyors és felhasználóbarát töltés az ABB megoldásával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.