Digitális ökoszisztéma támogatja a Szent Ferenc Kórház betegeinek terápiáját
A világ egyik legnagyobb okoseszköz fejlesztője és gyártója egy igazi digitális ökoszisztémával támogatja a budapesti Szent Ferenc Kórház betegeinek terápiáját.
A Xiaomi, amelynek a kereskedelmi AIoT platformja a legnagyobb a világon, összesen mintegy 700 ezer forint értékben adományozott okoseszközöket a kórháznak, köztük elektromos rollereket, biztonsági kamerákat, robotporszívókat, pulzusmérő karkötőket, okosórákat és okostelefonokat. A legtöbb eszköz a betegek gyorsabb felépüléséhez, a koronavíruson átesett páciensek utógondozásához járulnak hozzá.
A Szent Ferenc kórház az új ökoszisztéma révén távolról is képes felügyelni a betegeket, nyomon követni az állapotuk változását, amelyhez a Xiaomi által biztosított okostelefonokat használják fel. Ezek továbbítják ugyanis a mért adatokat a kezelőorvosoknak, így a betegek akkor is biztonságban lehetnek, ha elhagyják a diagnosztikai eszközökkel felszerelt ágyaikat.
A szintén a cég által biztosított elektromos rollereket a kórház dolgozói a későbbiekben akár munkába járásra és minták, például a vérminták laborokba szállítására is használhatják. Ezekkel nagy forgalomban is gyorsabban lehet közlekedni. Előfordul, hogy a kórház vezetése még a minisztériumi vagy egyéb tárgyalásokra is ilyen rollerekkel érkezik.
„Egy pulzusszámmérő képes megerősíteni a diagnózist. A mért értékek jól mutatják a szívritmuszavart és később a kezelés eredményességét is jól tudjuk ezekkel ellenőrizni, például egy pacemaker beültetését követően” – mondta el Dr. Toldy-Schedel Emil, a Szent Ferenc Kórház főigazgatója.
„Az ilyen mérésekre most azért van különösen nagy igény, mert a COVID-betegségen átesett embereknél gyakran lép fel szívritmuszavar. Ám az olyan rendellenességeket is képes egy ilyen okoseszköz kimutatni, mint például a pitvarfibrilláció, ami a leggyakoribb oka a stroke-nak, közkeletűbb nevén a gutaütésnek. Az ilyen egyszerűen mérhető testi paramétereknek a betegségmegelőzésben is fontos szerepe van. A Xiaomi által biztosított eszközök egy egységes rendszert alkotnak, amelynek nagyon egyszerű a kezelése. Szigetszerűen működő eszközöket mi már nem használunk. Adott esetben, a rendszer működtetése egyáltalán nem is igényel emberi beavatkozást, ami nekünk nagyon nagy segítség” – emelte ki a Szent Ferenc Kórház főigazgatója.
Az eszközök alkalmazásáról a Xiaomi Magyarország hivatalos Facebook oldalán videós sorozat is indult, melynek részei megtekinthetőek az alábbi linkeken.
„Nagyon örülünk annak, hogy mi is hozzá tudtunk járulni a kórházi dolgozók munkaterheinek enyhítéséhez, a kórházi terápia és a betegségmegelőzés hatékonyságának javításához” – mondta Wagner Tibor, a Xiaomi Magyarország Country Managere. „A Szent Ferenc Kórház példája azt mutatja meg, hogy az ökoszisztémánk a legkülönfélébb területeken, rendkívül rugalmasan alkalmazható, de mindig jobb életminőséget tesz elérhetővé az emberek számára.”
Kapcsolódó cikkek
- A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett
- Már játszani is lehet a Huawei legújabb okosóráján
- A Xiaomi öt új okoseszközt mutatott be
- A Xiaomi először lépett a 2. helyre a globális telefonpiacon
- A Xiaomi továbbra is elkötelezett egy fenntartható világ építése iránti
- Az okostelefon tudatos használata közelebb hozhatja egymáshoz a generációkat
- A Xiaomi az adatvédelmi intézkedések fontosságát hangsúlyozza
- Az OPPO bejelentette hivatalos indulását Magyarországon
- Magyarországra is megérkezett a teljes Mi 11 termékcsalád!
- Megnyílt az ezredik Xiaomi Store
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.