Önvezető villamos a kocsiszínben
A Siemens Mobility és a ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH sikeresen bemutatták az mFUND AStriD (Autonomous Siemens Tram in Depot - Önvezető villamos a kocsiszínben) kutatási projektet.
- Teljesen automatizált villamos kocsiszín sikeres bemutatása önvezető villamossal
- A piac várhatóan 2026-ra áll majd készen a technológia alkalmazására
- A német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI) mFUND alapjának támogatásával
A Siemens Mobility, a ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH, a Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT), a Klímavédelmi, Energetikai és Mobilitási Intézet (IKEM) és a Codewerk GmbH által létrehozott konzorcium 2019 októberében kezdte meg a teljesen automatizált villamos kocsiszínnel kapcsolatos közös kutatását. A piac várhatóan 2026-ra áll majd készen a technológia alkalmazására.
„Az AStriD fontos mérföldkő az önvezető villamosok felé vezető úton. Partnereinkkel értékes szinergiák kihasználásának segítségével digitalizáljuk a kocsiszínt és csökkentjük az időigényes helyszíni tolatásokat. A kocsiszín automatizálásával nagyobb támogatást tudunk nyújtani az ügyfeleinknek a fenntartható értéknövekedés biztosításában a teljes életciklus alatt, valamint a villamosok rendelkezésre állásának garantálásában,” - magyarázta Albrecht Neumann, a Siemens Mobility Rolling Stock részlegének vezérigazgatója.
A kutatási és fejlesztési projektet a Verkehrsbetriebs Potsdam által üzemeltetett kocsiszínben valósítják meg.
„A villamos vonalán és a kocsiszínben történő önvezetés tehermentesíti a vezetőket, és fokozza az utasaink és más közlekedők biztonságát,” - közölte Uwe Loeschmann, a ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH vezérigazgatója. „A villamosoknak a kocsiszínben az AStriD rendszer segítségével történő automatizált közlekedése megnyitja az utat az automatikus tisztítási, ellátási és parkolási folyamatok előtt, központi vezérléssel és fokozott üzembiztonsággal.”
Potsdam polgármestere, Mike Schubert: „Fontos és jövő-orientált projektről van szó. A tartomány fővárosának és közlekedési vállalatának részvétele is azt mutatja, hogy Potsdamban virágzik az innovációs szellem. Ha az új technológiát használatba lehet venni az elkövetkező években, a közlekedési vállalatok modernizálni tudják a helyi tömegközlekedést. Ezért is veszünk részt örömmel ebben az általunk úttörő jellegűnek tartott fejlesztésben a Siemens projekt partnereként.”
Az InnoTrans 2018 rendezvényen a Siemens Mobility és a Verkehrsbetrieb Potsdam bemutattak egy teszt villamost, amely valódi körülmények között, a potsdami villamosvonal hálózat egy szakaszán közlekedett. A kezdeményezésből eredő kutatási projekt célja egy digitális kocsiszín kifejlesztése az önvezető villamosok alapján. A koncepció műszaki megvalósíthatóságát autonóm szolgáltatási funkciókkal mutatják be, például egy villamos áthalad a mosó létesítményen, és egy mellékvágányra gurul. A kocsiszín automatizálásának kereskedelmi megvalósítása tehát az önvezetés bevezetésének első fázisa. A projekt kezdettől fogva figyelembe veszi a különböző jogi és gazdasági körülményeket, amelyeket teljesíteni kell az önvezető villamosok jóváhagyásához és üzemeltetéséhez. A három éves projektet a Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI) finanszírozza a Modernitás Alap (mFUND) részeként.
A konzorciumi partnerek különböző munkacsomagokra osztották a projektet. A Siemens Mobility fejleszti a kocsiszínben közlekedő önvezető villamost és a kocsiszínkezelő rendszert (yard management system - YMS), amely a vezetési utasításokat adja a villamosnak. Ezen felül együttműködik a KIT projekt partnerrel annak a digitális térképnek a kifejlesztésében, amely alapján a villamos nyomon követhető a kocsiszínben.
A ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH a villamost és a kocsiszín infrastruktúráját adja, és hozzáférést biztosít minden szükséges adathoz, rendszerhez és létesítményhez, és értékeli a projekt megállapításait a kocsiszín üzemeltetőjének szempontjából.
A KIT Információ-feldolgozási Technológia Intézet (ITIV) a szakértelmét adja a kocsiszínek specifikálása és digitalizálása során, a folyamatok automatizálásában és a szükséges adatok azonosításában, és támogatja a digitális térkép kifejlesztését.
Az IKEM elemzi és értékeli a projekttel kapcsolatos jogi és gazdasági kérdéseket.
A Codewerk az ipari rendszerekre szakosodik, és többek között szoftvereket fejleszt a vasúti járműveken történő adatkommunikációhoz. Ebben a projektben a Codewerk a villamos és a vezérlő központ közötti kommunikációt támogatja, és az ő feladata a kocsiszín infrastruktúra részeinek integrálása.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar újítók ötleteit is várja innovációs versenyén a Siemens
- E-közlekedéssel erősítenek a svájci nagyvárosok
- Útnak indult a Yunex Traffic márka
- A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal
- A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Vezetőváltás a hazai Siemensnél
- Frissítette épületfelügyeleti szoftverét a Siemens
- Bővíti kutatási és fejlesztési részlegét a Siemens Mobility
- Hibrid hajtásmodell, naperőmű tesztelés, nanoszálas gyógyszertechnológia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére
Az eMAG Black Friday, a cég legtöbb ajánlatot kínáló napja 2024. november 15-én a kora reggeli órákban veszi kezdetét. Erre a napra az eMAG több mint 1,3 millió ajánlatot készített elő, amelyek közül több mint 1 millió az „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viseli majd. Így 2024-ben tíz ajánlatból majdnem nyolcnál az eMAG-on az „Az év legjobb ára nálunk” felirattal lesz feltüntetve. Ezek az ajánlatok több ezer Marketplace partner ajánlatait is tartalmazzák.