A Deutsche Telekom IT még magasabbra teszi a lécet a DevOps-transzformációban
Az AWS támogatásával a DTIT által indított J’DIS program új alapokra helyezi a DevOps-csapatok teljes életciklusát, a toborzástól, a csapatalakításon át, a teljesítmény és a teljesítési sebesség maximalizálásáig. A J’DIS keretében szoftvermérnökökből, DevOps-mérnökökből és Scrum Masterből álló nyolcfős egységek jönnek létre. A J’DIS programba való bekerüléshez mindegyik szakértő átfogó szakmai és kulturális interjún vesz részt, és felvételük után az első kilenc hónapban AWS-szakértők kísérik majd őket. A DTIT az újonnan létrejövő csapatoktól nemcsak azt várja, hogy saját termékeiket sikerre vigyék, hanem azt is, hogy a korszerű mérnökinformatika éllovasai legyenek a telekommunikációs ágazatban.
„Reményeink szerint az újonnan bevezetett toborzási és csapatépítési előírásoknak köszönhetően olyan jelentős mértékben növekszik majd az agilitás a Deutsche Telekomnál, hogy hatására az ügyfélélményben is kézzelfogható javulás tapasztalható majd. Az Amazon már bevált mérnöki és üzemeltetési gyakorlatainak bevezetésével még zökkenőmentesebb szolgáltatást, valamint gyökeres változást hozó megoldásokat tudunk majd nyújtani ügyfélkörünknek” – nyilatkozta Dr. Peter Leukert, a Deutsche Telekom informatikai igazgatója.
„Alig várjuk, hogy összegyűjthessük a legjobban képzett magyarországi szakembereket a DTIT-nél. J’DIS-csapatainkat a régió legtehetségesebb szoftvermérnökei alkotják majd, ezáltal minden eddiginél gyorsabban hozhatjuk létre a leginnovatívabb termékeket” – mondta el Cseresnyés Örs, a DTIT alelnöke, a Deutsche Telekom IT Solutions Hungary részéről.
„A J’DIS kezdeményezés újabb példája annak, hogy a Deutsche Telekom élen jár és irányt mutat az innovációban. A DTIT és az AWS J’DIS programjában a magyarországi együttműködés rendkívül kedvező hatással lesz arra, hogy a legjobb szoftverfejlesztő mérnököket választhassuk és képezhessük ki, képességeiket pedig a Deutsche Telekom informatikai szakterületén belül különféle projektekben kamatoztathassuk. A J’DIS projekttel biztosítható, hogy a DTIT jól képzett szakemberekkel rendelkezzen, akik a felhőszolgáltatások lehető legszélesebb köréhez férnek hozzá, valamint a legjobb teljesítményt nyújtva és a legnagyobb fokú biztonságot szavatolva páratlan ütemben viszik előre az innovációt” – fejtette ki Fabio Cerone, az AWS telekommunikációs ügyfelekért felelős igazgatója.
A program nyári budapesti indulását követően az első J’DIS-szakemberek 2021 novemberétől egy Mesterséges Intelligencia fejlesztési projekten dolgoznak majd, szintén Budapesten. Feladatuk olyan, VASP-ra (Voice Application Service Platform, hangalapú alkalmazási szolgáltatásplatform) épülő komplex ügyfélszolgálati megoldás létrehozása lesz, amely egyszerre több platformon, így Messengeren és WhatsAppon is működik. Ez a platform alkotja majd azt az egyetlen legnagyobb kapcsolatfelvételi felületet, amelyek keresztül a Deutsche Telekom ügyfelei támogatást kérhetnek.
Az új J’DIS-csapatok feladata lesz még a DTIT-n belül olyan összetett technológiai kihívások megoldása, mint a monolitikus alkalmazások mikroszolgáltatásokra történő bontása, korábban leküzdhetetlennek vélt problémák megoldása a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével, a szoftverszolgáltatási folyamat automatizálása CI/CD (folyamatos integrálás/teljesítés) révén, valamint alkalmazások ellenállóvá és hibatűrővé tétele a legkorszerűbb felhőinfrastruktúra kínálta lehetőségek kiaknázásával.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb diáklányok kapnak támogatást, hogy akár programozók is lehessenek
- Magyar ezüstérem a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián
- Öt érmet is elhoztak a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiájáról
- IT területen gyorsan kapnak magasabb pozíciót és fizetést a karrierváltók
- Pandémiás dominóhatás súlyosbítja az IT szakemberhiányt
- Ingyenes informatikai képzések várják az álláskeresőket
- Állásgaranciát vállal az online végzett kurzusra is a CODECOOL
- IT szakmai kisokos - mit takarnak az IT pozíciók?
- Jól szerepeltek a magyar diákok a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
- Eltűntek a belépési korlátok a programozóképzésből
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.