Tovább bővíti fejlesztési bázisát a Széchenyi István Egyetem a ZalaZONE-on
Járműipari kutatásokat segítő eszközökkel, berendezésekkel, illetve új inkubációs épülettel is bővül a győri Széchenyi István Egyetem ZalaZONE-on meglévő fejlesztési infrastruktúrája, tovább erősítve az intézmény zalaegerszegi jelenlétét.
A Széchenyi István Egyetem célja, hogy nemzetközi színvonalú környezetet teremtsen az oktatáshoz, a kutatáshoz, hozzájárulva a térség versenyképességének növeléséhez. Ezt szolgálja az a 4 milliárd forint európai uniós forrásból a ZalaZONE-on megvalósuló infrastruktúrafejlesztés is, amelynek része az autonóm járművekkel és mobilitási rendszerekkel, illetve más járműipari területekkel kapcsolatos kutatásokat segítő eszközök, berendezések beszerzése és az ehhez kapcsolódó humánerőforrás-bővítés.
A ZalaZONE Európa egyik legkorszerűbb tesztpályája. (Fotó: Széchenyi István Egyetem)
„A projekt keretében a tesztpálya mellett megvalósul egy inkubációs épület is, benne startup központtal, mintaműhellyel, segítve a gyakorlati készségek erősítését, a hallgatók és a cégek együttműködését. A kivitelezés még szeptemberben megkezdődik. Az egyetem zalaegerszegi járműipari kutatócsoportjában jelenleg már közel tízen dolgoznak, míg a ZalaZONE kutatási központban tevékenykedő csaknem száz gyakornok hallgató közel fele széchenyis. A zalaegerszegi kutatás-fejlesztési tevékenységet támogatja, hogy a győri egyetem szervezeti egységeinek, kutatóinak igen jelentős óraszámban hozzáférésük van Európa egyik legkorszerűbb tesztpályájához” – fejtette ki Háry András, a ZalaZONE Science Park Kft. ügyvezető igazgatója.
„A zalaegerszegi fejlesztés kiemelten fontos a Széchenyi István Egyetem számára. A modellváltásnak köszönhetően intézményünknek a korábbinál jóval nagyobb tere nyílik arra, hogy éljen az innovációs és üzleti, vállalkozási lehetőségekkel. Ezt a szemléletet, kultúrát hallgatóink és oktatóink-kutatóink a legmodernebb technológiával és környezetben sajátíthatják el és erősíthetik a ZalaZONE-on megvalósuló beruházások révén” – jelentette ki Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke.
A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának önvezető autója a ZalaZONE tesztpályáján. (Fotó: Széchenyi István Egyetem)
„A ZalaZONE újabb és újabb beruházásokat vonz, aminek nemcsak az ipar, hanem a képzések erősödését is köszönhetjük. Hatása a szakképző intézményektől az egyetemi oktatásig minden szinten érezhető. A győri egyetemmel való együttműködés azt jelenti a Zalaegerszeg számára, hogy a város rendkívül fontos pozíciót tölt majd be a gazdaságfejlesztésben, a kutatás-fejlesztésben és az innovációban az elkövetkező években” – mondta el Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere.
Kapcsolódó cikkek
- Diplomaátadó ünnepséget tartott a Széchenyi István Egyetem három kara
- A legjobbak legjobbjai találkoztak a Széchenyi István Egyetemen
- A győri Széchenyi István Egyetem tovább erősítette országos pozícióját
- Nemzetközi súlyú és hatású a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja
- Egyedülálló MBA-képzés indul a győri egyetemen
- A Huawei új technológiájával sokkal gyorsabban juthat el a szélessávú internet minden otthonba
- Az 5G kutatásában működik együtt a Magyar Telekom Csoport és a győri Széchenyi István Egyetem
- Közös képzéseket indít a Széchenyi István Egyetem és a Huawei
- Az adatvédelem és a kiberbiztonság az egyetemek számára is prioritás
- Rendhagyóan adta ki a Dr. Magyari Endre-díjakat az NMHH elnöke a Távközlés Világnapján
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.