A világon egyedülálló drónra szerelhető szállítódobozt fejlesztettek
Egyre több területen alkalmazzák és tesztelik a drónokkal való csomagszállítás lehetőségét. Ezek az eszközök az egészségügytől a hadiiparig számos folyamatot könnyíthetnek meg például azzal, hogy a nehezen megközelíthető vagy katasztrófa sújtotta területekre is képesek ételt vagy gyógyszert szállítani. A drónnal való szállítást forradalmasíthatja egy magyar fejlesztésű, könnyű szállítódoboz, amiben a tárgyak rögzíthetők, így többek között folyadékok biztonságos szállítását is lehetővé teszi.
A dróntechnológia a logisztikát is forradalmasíthatja. Ezek az eszközök ugyanis rendkívül rövid idő alatt képesek nagy távolságot megtenni, ráadásul olyan helyek is megközelíthetőek velük, ahova másként nehezen vagy egyáltalán nem lehetne eljutni. Ezt ismerte fel a magyar Loricatus Kft., és vonta be egy speciális, drónra szerelhető szállítódoboz prototípus fejlesztésére a Limes Model munkatársait. A Loricatus Delivery Box pedig világszenzáció lett. Ma már Ázsiában, Dél-Amerikában és a szovjet utódállamokban is értékesítik a szállítódobozt. Minden olyan részén a világnak, ahol a szállító drón működőképessége biztosított, illetve a helyi jogszabályok nem tiltják az alkalmazását.
„Makettező cégként indultunk, de az utóbbi időszakban kimondottan nagy hangsúlyt fektetünk a kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységre. A folyamatos fejlődésre törekszünk, ezért is örültünk, amikor megkerestek minket azzal, hogy 3D nyomtatás segítségével készítsünk egy szállítódobozt. A tervezés során azonban kiderült, hogy 3D nyomtatással a teljes fejlesztés nem valósítható meg. Ekkor kezdődött el a valódi innovációs tevékenység, melynek eredményeként egy igazi hightech anyagból, karbonból valósítottuk meg a szállítódoboz prototípusát” – emeli ki Tálosi László, innovációs vezető.
A formatervezés során a repülési tesztekhez a Loricatus szakembereinek iránymutatása mellett Limes munkatársai 1:1-es maketteket készítettek, amelyek súlyban is megfelelt az elvárásoknak. Közös tesztek során vizsgálták, hogy a drón miként viselkedik a szállítás közben. Az első tesztet követően a konzolt át is kellett tervezni, hogy a doboz stabilabban illeszkedjen, és hirtelen manőverek vagy esetleges rezonáció ne befolyásolja a repülési tulajdonságokat. A Loricatus Delivery Box esetében hivatalos laborteszteket is végeztetek, melyek során a konzol terhelhetőségét és a doboz ütésállóságát vizsgálták. Az eredmények az elvárásokat messze túlteljesítették.
A megvalósult és már gyártott szállítódoboz egy kézzel is fel- és leszerelhető, víz-, por- és ütésálló, 7.300 cm3 térfogatú, súlya 626 gramm és 2 kilogramm súlyt képes szállítani. Jelenleg 1 órás repülési időt és 15 kilométeres távolságot képes áthidalni. Egy zsák segítségével a benne szállítható tárgy rögzíthető, így folyékony halmazállapotú anyagok szállítására is alkalmas.
Kapcsolódó cikkek
- Akár egy drón is lehetne az ország játéka
- A drón vagy a Tesla gyorsul jobban?
- 2025-re elképzelhetetlen lesz drón nélkül agrárvállalkozás
- Drónok pásztázták a MATE rizsföldjeit
- Első plenáris ülésén megválasztotta elnökségét a Magyarországi Drón Koalíció
- Újra kelendők a drónok az Extreme Digitalnál
- Drónra telepítette gázszivárgást felderítő rendszerét az ABB
- Életmentő drónok fejlesztésén dolgozik a Vodafone Csoport
- Már közel hatezren töltötték le a mydronespace mobilalkalmazást
- A makett megmutatja, ha az építészeti tervvel probléma van
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.