A belső logisztika fejlesztése autonóm mobil robotok nagy flottáival
Søren E. Nielsen, az autonóm mobil robotokat (AMR-ek) gyártó és piacvezető Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke sajtótájékoztatón ismertette az AMR piacra hatással levő legfontosabb trendeket. A robotok az alaptermelésbe való fokozottabb bevezetése nagyobb flottákkal rendelkező összetett alkalmazásokhoz, egyszerűbb karbantartáshoz, más robot- és IT-rendszerekkel való kifinomultabb együttműködéshez, magasabb szintű teljesítményhez és hosszabb üzemidőhöz vezet.
„A vállalatok olyan megoldások után kutatnak, melyek lehetővé teszik számukra, hogy ellenállóbbá tudjanak válni a piac ingadozása és a fellépő kihívások tekintetében. Az egyszerűen és stabilan üzembe helyezett intralogisztika lehetővé teszi, hogy az anyagmozgatás közelebb kerüljön a gyártáshoz. Ezek az elemek a nehéz munkaerő-piaci körülményekkel együtt meggyorsítják az autonóm mobil robotok különböző létesítményekbe és intralogisztikai folyamatokba való integrációját” – mondja Søren E. Nielsen, a Mobile Industrial Robots elnöke.
Nő a nagy AMR-flottákra háruló felelősség az intralogisztikában
2014 és 2017 között tesztelték először ezt a megoldást az AMR technológia iránt érdeklődő vállalatok, maximum öt robotból álló flottákkal. 2018 óta az AMR-ek elkezdtek egyre komolyabb szerepet kapni a gyártás és a belső logisztika területein, ami nagyobb robotflották telepítéséhez vezetett. Ennek köszönhetően az alkalmazások összetettebbé válnak, és nagyobb mértékben függnek azoktól a robotoktól, amelyeknek a nap 24 órájában kell hatékonyan végezni munkájukat. Mindez nagyobb robosztusságot, megnövekedett üzemidőt, és más rendszerekkel való kompatibilitást, valamint minél egyszerűbb szervizelést követel meg. A MiR ügyfelei között akad olyan is, amelyik jelenleg több mint 40 robotot koordinál egy flottán belül.
„Tekintettel arra, hogy a vállalatok nagyobb mértékben függnek a nagy létszámmal rendelkező AMR-flottáktól, most azon dolgozunk, hogy figyelemmel tudjuk követni a robotokat, és gyorsabban tudjunk reagálni bármilyen felmerülő problémára. Ehhez stabilabb és nagyobb teljesítményű kommunikációra van szükség a robotok és a flottarendszer között. A vállalatok már jelenleg is alkalmaznak fejlett Wi-Fi rendszereket mobil eszközeikhez, és az 5G szabvány megérkezésével olyan megbízhatóságra és stabilitásra számítunk, amely lehetővé tudja tenni azt, hogy a komolyabb számítási feladatokat a robot helyett a flotta végezze el. Ez cserébe az AMR-ek megnövekedett robusztusságához vezet, mivel kevesebb alkatrésszel fogak rendelkezni, egyszerűbb lesz a szervizelésük, és még tovább nő a hatékonyságuk. A nagyobb számítási teljesítménynek köszönhetően például mesterséges intelligenciát is alkalmazhatunk arra, hogy komplikált intralogisztikai feladatokat oldjunk meg” – mondja Søren E. Nielsen.
A gyors fejlesztésre összpontosító 250 alkalmazottjával a MiR az AMR piac élén áll és folyamatosan bővíti az intralogisztikai megoldások körét. A nemrég bemutatott MiR600-at és MiR1350-et, az első IP52 védettséggel rendelkező AMR-eket, melyek ellenállnak a pornak és a folyadékoknak is, arra tervezték, hogy biztonságosan mozgassanak súlyos rakományt kihívást jelentő gyártási és logisztikai környezetben. A MiR továbbá számos emelő top modult is fejleszt, melyek lehetővé teszik az AMR-ek számára, hogy raklapokat és kocsikat vegyenek fel vagy tegyenek le, miközben egyszerű integrációt és skálázhatóságot garantál a teljes értéklánc mentén. Az egyre elterjedtebb komplexebb alkalmazások során a MiR robotokra együttműködő robotkarokat is lehet szerelni, amellyel így a be- és kirakodás, valamint egyéb anyagmozgatással járó feladatok is elvégezhetők. Ezek a megoldások rendkívül rugalmasak, nem függnek sem helyszíntől, sem munkaterülettől, és könnyedén hozzá lehet adni őket különböző folyamatokhoz.
“A belső logisztika olyan erőforrásokat emészt fel, amelyek közvetlenül nem járulnak hozzá az értékteremtéshez. A közép- és kelet-európai régióban tevékenykedő gyárak megfelelő fejlettséggel és szakképzett alkalmazottakkal rendelkeznek. Így nagyszerű alkalmat jelent számukra az AMR-ek bevezetésére, és ezáltal a belső logisztika optimalizálásában rejlő potenciál kiaknázására” – mondta Søren E. Nielsen.
Az év első felében a közép- és kelet-európai régióban a vállalat 140%-os növekedést tapasztalt 2020-hoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Robotizáció – válasz a pandémia által okozott kihívásokra
- Nagyteljesítményű autonóm mobil robotokat dob piacra a Mi
- Mobil munkapaddá váltak a robotok egy olaszországi üzemben
- Automatizált belső szállítás
- Magas termelékenység, alacsony költségek
- Globális stratégiai együttműködésre lép a MiR és a Koch Industries
- Repülőrajtot vett 2021-ben a MiR
- Öt AMR-alkalmazás a belső szállítás optimalizálására
- Belső logisztika mobil robotokkal
- Hogyan dolgozhatnak együtt biztonságban a mobil robotok és az emberek?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.