A Xiaomi és a Sundance Institute együtt indítanak filmes tanfolyamot
A világ egyik vezető technológiai nagyvállalata, a Xiaomi a Sundance Collab-bal, a tartalomkészítők globális közösségével és képzési platformjával lépett együttműködésre azért, hogy közösen egy olyan tananyagot és képzési programot állítsanak össze, amely eszközöket nyújt és alkalmat teremt a mobiltelefonnal készülő professzionális filmek elkészítéshez.
A Xiaomi Studios és a Sundance Collab filmes szakértői által kidolgozott kurzus az okostelefonok által kínált filmes technikákat járja körül és kulisszatitkokat oszt meg arról, miként lehet úgy használni a telefont filmfelvételre, hogy a végeredmény egy profik által forgatott filmre emlékeztessen. Minden epizód a telefonos filmkészítés egy-egy aspektusáról szól majd. Lesz például olyan rész, amely a telefonok kamerái által nyújtott lehetőségeket tárgyalja, megint más rész a megfelelő eszközök megválasztását, a helyszín kiválasztásának dilemmáit részletezi majd. Az epizódokban feltűnnek majd a Xiaomi Creators alkotásai és egy olyan tehetségfejlesztő program résztvevői is, amely tehetséges filmkészítők és fotográfusok számára kínál platformot a telefonnal készült alkotások megosztására.
A kurzus házigazdája Steven Senshan, a Xiaomi Studios vezetője lesz. Ő irányította korábban a Xiaomi legizgalmasabb okostelefonos filmes projektjeit, például azt is, amelyet a közelmúltban mutattak be a Xiaomi Filmfesztiválon és amelyben jó pár nemzetközi díjas filmkészítő vett részt a saját, okostelefonnal felvett kisfilmjeivel.
“Az elmúlt évtizedben sok alkotó készített remek filmeket, amelyeket rövidfilmekként vetítettünk és tűztünk a Sundance Filmfesztivál műsorára. Nagyon örülünk annak, hogy együttműködhetünk a Xiaomi Studios-zal ennek a filmkészítés mesterfogásait is érintő kurzusnak a felépítésében. Ez olyan új eszközöket ad a filmesek kezébe mindenütt a világon, amelyekkel képesek lesznek maximálisan kihasználni a készülékükben rejlő lehetőségeket” - mondta Beth Tripmacher, Sundance Collab termékfejlesztésért felelős vezetője.
A teljes képzési anyag, amely hét epizódból és ezekhez kapcsolódó aktivitásokból áll, ingyenesen elérhető lesz a Sundance Collab platformon október 4-én. Az első hat epizódot a Xiaomi hivatalos közösségi média csatornáján teszik majd közzé hetente, ettől a naptól kezdődően.
A Sundance Collab egy olyan egyedülálló, digitális platform, amely nyitott, befogadó, ahol a független alkotók biztonságos körülmények között léphetnek kapcsolatba egymással, oszthatják meg egymással a történeteiket, tanulhatnak egymástól és fejlődhetnek tovább alkotóként. A platformot a Sundance Institute, egy nonprofit szervezet indította el 2018-ban, amely aktívan támogatja a független filmes és színházi alkotókat, de leginkább a Sundance Filmfesztiválról ismert, amelyet évente tartanak meg a Utah állambeli Park City-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Értékesítési rekord az okostelefonok világpiacán tavaly
- A Xiaomi bemutatta a tartalomgyártásra szánt Xiaomi 11 termékcsalád új tagjait
- A Xiaomi rövidfilmmel indítja az első saját filmfesztiválját
- A Xiaomi először lépett a 2. helyre a globális telefonpiacon
- Magyarországra is megérkezett a teljes Mi 11 termékcsalád!
- Magyarországra is megérkezett a Redmi Note 10 5G!
- A Xiaomi bevétele és nyeresége is rekordszinten 2021 első negyedévében
- Csúcskategóriás processzort kapott a Poco új telefonja
- A Xiaomi az idei első negyedévben érte el eddigi legjobb eredményét
- A Xiaomi meghirdeti idei ShotByMi fotós kihívását
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.