Robotikai világszínvonal Esztergomból
Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) globális piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) bejelentette, hogy a Tier 2-es autóipari beszállító TE Connectivity esztergomi gyárában hat MiR200 robotot helyezett üzembe, hogy optimalizálja a belső logisztikát. A MiR robotflotta jelentősen felgyorsította az üzemben naponta előállított több tízmillió passzív elektromos csatlakozó és csatlakozóaljzat, valamint a szükséges nyersanyagok szállítását és ezáltal növelte a termelékenységet. A projekt a két vállalat közt fennálló globális együttműködés részét képezi, melynek célja a TE Connectivity belső anyagmozgatási folyamatainak teljes mértékű automatizálása világszerte.
”A MiR robotok legnagyobb előnye, hogy bárhol képesek navigálni, sínek és padlóra festett jelek nélkül, így a gyártóüzemeink dinamikus környezetéhez igazodva gyorsan átprogramozhatóak” - mondta Roberto Lu, a TE Connectivity technológiai alelnöke. ”Az esztergomi gyár az AMR-programunk egyik legfontosabb helyszíne, ahol kiváló munkát végeznek és értékes tapasztalatokat halmoztak fel.”
MiR200-asok támogatják a logisztikát
A hat MiR200-asból álló flotta kétféle feladatkörben dolgozik a gyárban, a MiR Fleet szoftver segítségével az alkalmazottak közvetlenül indíthatnak előre programozható missziókat. Öt AMR alapanyagot és készterméket szállít a raktár és az egyes értékáramok között. A hatodik robot viszont teljesen automatizált körülmények között dolgozik egy speciális, egyedi gyártású felépítménnyel. Egy, az érintett fröccsöntő gép mellett felállított automata csomagolóállás számolja a legyártott késztermékeket, majd ha a tárolórekesz megtelt, magától hívja a robotot. A MiR200-as a misszió részeként felvesz egy üres ládát, kicseréli a telire, majd elszállítja és betárolja a raktárba. Miután a MiR Fleet használatával az alkalmazott beállítja és útjára küldi a robotot, emberi beavatkozásra már egyetlen ponton sincsen szükség. A folyamat egy tervezett automata magasraktári rendszer termelési körülmények között vizsgált prototípusa.
Könnyen telepíthető, egyszerűen üzemeltethető
Az AMR-eken alapuló belső logisztikai folyamatokra való zökkenőmentes átállás után a TE Connectivity jelenleg fejlesztés alatt álló robotikai újdonságokat tesztel. Ilyen például a webkamerákat és gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligenciát felvonultató megoldás, amellyel a robot képes felismerni a környezetében lévő, nem AMR típusú robotokat és elkerülni az ütközést.
”Az AMR-ekkel való munka során határozottan kedvező tapasztalatokra tettünk szert.” – értékelt Miszler Gábor, a TE Connectivity Continouos Improvement Analyst munkatársa. „A rendszer könnyen kezelhető, flexibilis és kimondottan üzembiztos, ráadásul gyakorlatilag nincsen karbantartási igénye.”
A MiR-rel való partnerkapcsolat részeként a TE Connectivity egy új gyártórészleget is létrehozott azzal a céllal, hogy a lehető legjobban kiaknázza a robotok képességeit és teljesen automatizálja a belső anyagmozgatást.
Kapcsolódó cikkek
- A belső logisztika fejlesztése autonóm mobil robotok nagy flottáival
- Robotizáció – válasz a pandémia által okozott kihívásokra
- Nagyteljesítményű autonóm mobil robotokat dob piacra a Mi
- Mobil munkapaddá váltak a robotok egy olaszországi üzemben
- Az ABB felvásárolja az ASTI Mobile Robotics Group-ot
- Automatizált belső szállítás
- Magas termelékenység, alacsony költségek
- Globális stratégiai együttműködésre lép a MiR és a Koch Industries
- Repülőrajtot vett 2021-ben a MiR
- Öt AMR-alkalmazás a belső szállítás optimalizálására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.