Gyakrabban használjuk az online felületeket kapcsolattartásra

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 24. 11:13

A legtöbb ember életében jelentős változást jelentett a járványhelyzet miatti korlátozások bevezetése 2020-ban. Ahogy mindenki, az új helyzethez a magyarok is alkalmazkodtak, 35 százalékuk ritkábban vagy szinte sosem látogatott közösségi eseményeket és többen fedeztek fel újra otthon is űzhető sportokat, hobbikat. Olyanok is megismerkedtek a videóhívásokkal, üzenetküldő alkalmazásokkal, akik korábban sosem használták ezeket. Ma már a megkérdezettek 60 százaléka chatel heti rendszerességgel munkatársaival, 82 százalék pedig a családjával, barátaival. A Samsung kutatásából az elmúlt év változásai mellett az is kiderül, hogyan látják a magyarok a virtuális kapcsolatok jövőjét.

A Samsung legújabb felmérése a magyarok tapasztalatait, az otthonhoz és a közösségi élet megváltozásához fűződő viszonyát vizsgálta. A 2021 nyarán végzett kutatásból kiderül, hogyan indultak el hazánkban a chatcsoportok, hogyan lettek általánosak a videóhívások, és hogy milyen hatással volt a kapcsolatok digitális térbe való áthelyezése azok minőségére. Az otthon töltött időt sokan nehezen élték meg, hiszen bár a lakókörnyezetükhöz sokkal erősebb szálakkal kötődhettek, a társas kapcsolatok ápolása vagy építése jóval bonyolultabb lett. Az egyik legfontosabb csatorna a videóhívásoké lett. Az idejük nagy részét otthon töltő, 18 és 24 év közötti fiataloknak például 43 százaléka indított több ilyen hívást a barátaival és családtagjaival, mint a korlátozások előtt. A szöveges üzeneteket a megkérdezettek több mint negyede (27%) használta gyakrabban, de még a fórumok, blogok olvasása is népszerűbbé vált (20%).

 

 

Minden napra egy hívás

A legtöbb válaszadó számára a nehéz időszak alatt a családtagokkal és a barátokkal való rendszeres kapcsolattartás volt a legfontosabb. A megkérdezettek közel fele (45%) vett részt legalább heti egy videóhívásban velük, és még az 55 évnél idősebbek 31 százaléka is hetente többször kommunikált ezen a csatornán. A szöveges üzenetek még ennél is népszerűbbek voltak, a válaszadók fele naponta használ üzenetküldő alkalmazásokat, a fővárosban dolgozók harmada pedig ezeken kommunikál a munkatársakkal is. Megtalálható ugyanakkor egy Facebook-csoport generáció is, a 25 és 34 év közöttiek 53 százaléka hetente több alkalommal használja ezeket a felületeket a kapcsolattartásra. Számos különböző online felületet használnak a magyarok és a legtöbb népszerűsége tovább növekedett a járványhelyzet hatására. 

 

A lezárások alatt mindenki megtalálhatta a számára legkényelmesebb virtuális felületet, sokan éltek a videóhívásokkal, de szinte minden online lehetőséget negyedével többen választottak, mint a vírushelyzetet megelőzően. A fiatalok (18 és 24 év között) például többet e-maileztek a tanáraikkal, az összes válaszadó 22 százaléka látogatta gyakrabban a közösségi oldalakat, a megkérdezett nők negyede pedig elkezdett fórumokat és blogokat látogatni. Azok, akik egyedül maradtak a karantén alatt, igyekeztek találni valakit, a 35 alattiak harmada gyakrabban látogatta a társkeresőket, és nagyon kevesen voltak, akik ritkábban nyitották meg jobbra-balra húzós alkalmazást. 

 

Maradhat online?

A szigorítások feloldásakor sokan visszatértek a személyes találkozókhoz, azonban többen gondolják úgy, hogy az online kapcsolattartás velük marad és szeretnék is fenntartani azokat a kapcsolatokat, amelyek az elmúlt másfél évben erősödtek meg. A megkérdezettek többsége (77%) szeretné legalább részben megtartani az új szokásait. Az idősebb generáció (55 és 64 év közöttiek) számára jelenthetett talán legtöbbet az online kommunikáció előretörése, közülük 42 százalék egészen biztos marad a videóhívások mellett. A modern megoldások persze számos ember életébe beépültek, a különböző chatprogramokat például a válaszadók fele tervezi használni a jövőben, a fotós tartalmakra pedig, úgy tűnik, nem csak a fiatalok találtak rá. A 45 év felettiek átlagosan 41 százaléka szeretne a jövőben a Snapchaten tartalmakat megosztani, átlagosan 10 százalékuk pedig egészen biztosan belép majd valamelyik nagy közösségi oldalra.

 

Úgy tűnik, a munkahelyi videós és klasszikus hívások is maradnak még egy ideig, pedig ezeket valamivel többen szeretnék elkerülni. A válaszadók fele lemondana ezekről, ugyanakkor többen gondolják úgy, hogy továbbra is használni fogják ezeket a platformokat a mindennapi munkájuk során. Az érettségivel vagy diplomával rendelkezők között például közel kétszer annyian fognak munkaügyben hívásokon részt venni, mint ahányan személyes okokból, ők hosszabb távon is hasonló helyzetre számítanak. 

 

A munkahelyi kapcsolattartáson kívül a családi és baráti online összejöveteleket is kényelmesebbé teszi, amennyiben a televíziót választjuk erre a célra. A nagyobb képernyőn nem pusztán a beszélgetésben résztvevők látszanak jobban, de az egyszerű csatlakoztathatóságnak és okos funkcióknak köszönhetően a munkához szükséges háttéranyagok és a családi kirándulásról készített élménybeszámoló képsorozatok is kiváló minőségben jeleníthetők meg, miközben a tartalmak között egyszerűen válthatnak a felhasználók. A képminőségen túl a Samsung Neo QLED készülékei a lehető legkiválóbb hangminőséget biztosítják, függetlenül attól, hogy hová és hogyan helyezik el a készüléket. A Teret betöltő hangtechnika elemzi a szobakörnyezetet, majd automatikusan kalibrálja a TV hangját a legoptimálisabb beállítás érdekében. Így a beszélgetésben résztvevők minden egyes szava és gesztusa egyaránt kivehető. 

 

„A magyar nők 18, míg a férfiak 12 százaléka naponta lép online kapcsolatba családjával, barátaival és ismerőseivel, az internetes kapcsolattartás tehát a mindennapok szerves részévé vált – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A társas kapcsolatok építése a jövőben éppen olyan könnyű lehet otthonról, az okoseszközeink segítségével, mint személyesen. A célunk, hogy a legújabb technológiákkal járuljunk hozzá a felszabadult baráti beszélgetésekhez, bármilyen formában is kerüljön rájuk sor.”

 

A Samsung kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív.

Kulcsszavak: kutatás Samsung

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg

A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.

2024. november 17. 16:55

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra

A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek. 

2024. november 17. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06