Gyakrabban használjuk az online felületeket kapcsolattartásra

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 24. 11:13

A legtöbb ember életében jelentős változást jelentett a járványhelyzet miatti korlátozások bevezetése 2020-ban. Ahogy mindenki, az új helyzethez a magyarok is alkalmazkodtak, 35 százalékuk ritkábban vagy szinte sosem látogatott közösségi eseményeket és többen fedeztek fel újra otthon is űzhető sportokat, hobbikat. Olyanok is megismerkedtek a videóhívásokkal, üzenetküldő alkalmazásokkal, akik korábban sosem használták ezeket. Ma már a megkérdezettek 60 százaléka chatel heti rendszerességgel munkatársaival, 82 százalék pedig a családjával, barátaival. A Samsung kutatásából az elmúlt év változásai mellett az is kiderül, hogyan látják a magyarok a virtuális kapcsolatok jövőjét.

A Samsung legújabb felmérése a magyarok tapasztalatait, az otthonhoz és a közösségi élet megváltozásához fűződő viszonyát vizsgálta. A 2021 nyarán végzett kutatásból kiderül, hogyan indultak el hazánkban a chatcsoportok, hogyan lettek általánosak a videóhívások, és hogy milyen hatással volt a kapcsolatok digitális térbe való áthelyezése azok minőségére. Az otthon töltött időt sokan nehezen élték meg, hiszen bár a lakókörnyezetükhöz sokkal erősebb szálakkal kötődhettek, a társas kapcsolatok ápolása vagy építése jóval bonyolultabb lett. Az egyik legfontosabb csatorna a videóhívásoké lett. Az idejük nagy részét otthon töltő, 18 és 24 év közötti fiataloknak például 43 százaléka indított több ilyen hívást a barátaival és családtagjaival, mint a korlátozások előtt. A szöveges üzeneteket a megkérdezettek több mint negyede (27%) használta gyakrabban, de még a fórumok, blogok olvasása is népszerűbbé vált (20%).

 

 

Minden napra egy hívás

A legtöbb válaszadó számára a nehéz időszak alatt a családtagokkal és a barátokkal való rendszeres kapcsolattartás volt a legfontosabb. A megkérdezettek közel fele (45%) vett részt legalább heti egy videóhívásban velük, és még az 55 évnél idősebbek 31 százaléka is hetente többször kommunikált ezen a csatornán. A szöveges üzenetek még ennél is népszerűbbek voltak, a válaszadók fele naponta használ üzenetküldő alkalmazásokat, a fővárosban dolgozók harmada pedig ezeken kommunikál a munkatársakkal is. Megtalálható ugyanakkor egy Facebook-csoport generáció is, a 25 és 34 év közöttiek 53 százaléka hetente több alkalommal használja ezeket a felületeket a kapcsolattartásra. Számos különböző online felületet használnak a magyarok és a legtöbb népszerűsége tovább növekedett a járványhelyzet hatására. 

 

A lezárások alatt mindenki megtalálhatta a számára legkényelmesebb virtuális felületet, sokan éltek a videóhívásokkal, de szinte minden online lehetőséget negyedével többen választottak, mint a vírushelyzetet megelőzően. A fiatalok (18 és 24 év között) például többet e-maileztek a tanáraikkal, az összes válaszadó 22 százaléka látogatta gyakrabban a közösségi oldalakat, a megkérdezett nők negyede pedig elkezdett fórumokat és blogokat látogatni. Azok, akik egyedül maradtak a karantén alatt, igyekeztek találni valakit, a 35 alattiak harmada gyakrabban látogatta a társkeresőket, és nagyon kevesen voltak, akik ritkábban nyitották meg jobbra-balra húzós alkalmazást. 

 

Maradhat online?

A szigorítások feloldásakor sokan visszatértek a személyes találkozókhoz, azonban többen gondolják úgy, hogy az online kapcsolattartás velük marad és szeretnék is fenntartani azokat a kapcsolatokat, amelyek az elmúlt másfél évben erősödtek meg. A megkérdezettek többsége (77%) szeretné legalább részben megtartani az új szokásait. Az idősebb generáció (55 és 64 év közöttiek) számára jelenthetett talán legtöbbet az online kommunikáció előretörése, közülük 42 százalék egészen biztos marad a videóhívások mellett. A modern megoldások persze számos ember életébe beépültek, a különböző chatprogramokat például a válaszadók fele tervezi használni a jövőben, a fotós tartalmakra pedig, úgy tűnik, nem csak a fiatalok találtak rá. A 45 év felettiek átlagosan 41 százaléka szeretne a jövőben a Snapchaten tartalmakat megosztani, átlagosan 10 százalékuk pedig egészen biztosan belép majd valamelyik nagy közösségi oldalra.

 

Úgy tűnik, a munkahelyi videós és klasszikus hívások is maradnak még egy ideig, pedig ezeket valamivel többen szeretnék elkerülni. A válaszadók fele lemondana ezekről, ugyanakkor többen gondolják úgy, hogy továbbra is használni fogják ezeket a platformokat a mindennapi munkájuk során. Az érettségivel vagy diplomával rendelkezők között például közel kétszer annyian fognak munkaügyben hívásokon részt venni, mint ahányan személyes okokból, ők hosszabb távon is hasonló helyzetre számítanak. 

 

A munkahelyi kapcsolattartáson kívül a családi és baráti online összejöveteleket is kényelmesebbé teszi, amennyiben a televíziót választjuk erre a célra. A nagyobb képernyőn nem pusztán a beszélgetésben résztvevők látszanak jobban, de az egyszerű csatlakoztathatóságnak és okos funkcióknak köszönhetően a munkához szükséges háttéranyagok és a családi kirándulásról készített élménybeszámoló képsorozatok is kiváló minőségben jeleníthetők meg, miközben a tartalmak között egyszerűen válthatnak a felhasználók. A képminőségen túl a Samsung Neo QLED készülékei a lehető legkiválóbb hangminőséget biztosítják, függetlenül attól, hogy hová és hogyan helyezik el a készüléket. A Teret betöltő hangtechnika elemzi a szobakörnyezetet, majd automatikusan kalibrálja a TV hangját a legoptimálisabb beállítás érdekében. Így a beszélgetésben résztvevők minden egyes szava és gesztusa egyaránt kivehető. 

 

„A magyar nők 18, míg a férfiak 12 százaléka naponta lép online kapcsolatba családjával, barátaival és ismerőseivel, az internetes kapcsolattartás tehát a mindennapok szerves részévé vált – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A társas kapcsolatok építése a jövőben éppen olyan könnyű lehet otthonról, az okoseszközeink segítségével, mint személyesen. A célunk, hogy a legújabb technológiákkal járuljunk hozzá a felszabadult baráti beszélgetésekhez, bármilyen formában is kerüljön rájuk sor.”

 

A Samsung kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív.

Kulcsszavak: kutatás Samsung

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy

Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.

2024. december 18. 18:20

Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone

A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.

2024. december 18. 16:42

Téli szünet nyelvleckékkel? Ezért éri meg napi 20 percet rászánni

A téli szünet elsősorban a pihenésről és a feltöltődésről szól, de rendszeres, rövid, intenzív tanulás beiktatásával a diákok könnyen szinten tarthatják a tudásukat, különösen az idegen nyelvek területén. 

2024. december 18. 14:59

Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok

Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.

2024. december 18. 13:24

Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében

A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.

2024. december 18. 11:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14