Elérhető az iparág leggyorsabb, Oracle adatbázis futtatására szolgáló rendszerének új verziója

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 29. 19:13

Az Oracle bejelentette az Oracle Exadata X9M platformok elérhetőségét, az iparág leggyorsabb és legolcsóbb Oracle adatbázis futtatására szolgáló rendszereinek legújabb verzióját. Az új Exadata X9M bejelentés része az Oracle Exadata Database Machine X9M és az Exadata Cloud@Customer X9M – utóbbi az egyetlen olyan platform, amely az Oracle Autonomous Database-t az ügyfelek adatközpontjaiban futtatja. A Fortune 100 vállalatok 87 százaléka, valamint több ezer kisebb vállalkozás támaszkodik az Oracle Exadata-ra az üzletileg kritikus rendszereinek futtatásához.

A következő generációs Exadata X9M platformok az online tranzakciófeldolgozást (OLTP) több mint 70 százalékkal magasabb IOPS-értékkel és 19 mikroszekundum alatti IO-késleltetéssel gyorsítják fel. Emellett akár 87 százalékkal növelik az analitikus SQL-feldolgozás és a gépi tanulás sebességét. Az Exadata X9M az előző generációval megegyező áron nyújt nagyobb teljesítményt, és lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a tranzakciós alkalmazások futtatásának költségét akár 42 százalékkal, az analitikai alkalmazásokét pedig akár 47 százalékkal csökkentsék. 

 

Az informatikai üzemeltetés egyszerűsítése érdekében az Exadata X9M az OLTP, analitikai, gépi tanulási, memórián belüli és vegyes feldolgozások bármely kombinációját gyorsabban végzi el, kevesebb erőforrás felhasználásával. A korábbi generációkhoz képest 33 százalékkal több adatbázis-kiszolgáló CPU és memória, valamint 28 százalékkal több tárhely áll rendelkezésre, így az Exadata X9M ügyfelei még több Oracle-adatbázist konszolidálhatnak egyetlen Exadata-rendszeren, csökkentve ezzel a költségeket és a komplexitást. 

"Az Oracle Exadata X9M generáció azon stratégiánk folytatása, amelynek célja, hogy a világ leggyorsabb Oracle adatbázis platformját nyújtsuk, és minden formában elérhetővé tegyük: a nyilvános felhőben, a cloud@customer verzióban és helyben telepítve is" - mondta Juan Loaiza, az Oracle Mission-Critical Database Technologies ügyvezető alelnöke. "Az X9M esetében a legújabb CPU-kat, hálózati és tárolóhardvereket alkalmazzuk, és optimalizáltuk a szoftverünket, hogy jelentősen gyorsabb teljesítményt nyújtsunk. Az ügyfelek a leggyorsabb OLTP-t, a leggyorsabb analitikát és a legjobb konszolidációt kapják - mindezt az előző generációval azonos áron. Egyetlen más platform, saját adatközpontban összeállított infrastruktúra, adatbázis vagy felhőszolgáltatás sem közelíti meg az Exadata X9M teljesítményét, ár/teljesítmény arányát és egyszerűségét."

 

A flash tárolót használó Amazon RDS-hez képest az Exadata Cloud@Customer X9M 50-szer jobb OLTP-késleltetést biztosít. A Microsoft Azure SQL-hez képest az Exadata Cloud@Customer X9M 100-szor jobb OLTP-késleltetést biztosít. Analitikai feladatok esetében az Exadata Cloud@Customer X9M akár 25X gyorsabb átviteli sebességet biztosít, mint a Microsoft Azure SQL, és akár 72X gyorsabb átviteli sebességet, mint az Amazon RDS.

 

Az Oracle Zero Data Loss Recovery Appliance X9M  

Az Oracle bejelentette a Zero Data Loss Recovery Appliance X9M készülék elérhetőségét is. A Recovery Appliance kifejezetten az Oracle-adatbázisok védelmére készült, és egyedülálló képességekkel rendelkezik az adatbázisok adatvesztés nélküli helyreállítására, valamint a biztonsági mentések automatikus validálására az adatbázisok garantált helyreállíthatósága érdekében.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01