Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 30. 12:50

Szeptember 9-e az Elektromos Járművek Világnapja, amelynek az ABB volt egyik fő kezdeményezője. A Világnap célja az e-mobilitás megünneplése és a fenntartható közlekedésre történő átállás elősegítése. Most, hogy minden idők legmagasabb szén-dioxid szintjeit mérik, és a szén-dioxid-kibocsátás még tovább emelkedik, alapvető fontosságú a kibocsátási értékek csökkentése, mely célkitűzés elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik az elektromos hajtású áruszállításra történő áttérés. 

 

•  Az ABB Decoded című podcast friss epizódjában Stephanie Medeiros, az ABB E-Mobility Global Account Managere a járműflották elektromos hajtásra történő átállításáról beszél, különös tekintettel a nehézgépjárművek villamosítására  

•  Foglalkozik a járművek töltésével kapcsolatos kihívásokkal, és bemutatja, hogy az ABB miként segít előrelépést elérni a kihívásokra megoldást kínáló infrastrukturális fejlesztések terén  

•  Az EV100 kezdeményezés keretén belül az ABB vállalta, hogy 2030-ra elektromos hajtásra állítja át a több mint 10 000 járműből álló flottáját 

 

A villamosmérnök végzettségű Stephanie Medeiros, az ABB E-Mobility Global Account Managere, világszerte e-mobilitási projekteken dolgozik. Ebben a podcast epizódban betekintést enged az alacsony szén-dioxid kibocsátású társadalom felé való átmenetben jelentős szerepet játszó flottavillamosítás kihívásaiba és megoldásaiba is.       

 

A flottavillamosítás fontossága  

A flottavillamosítás ügye nagyon lényeges, mivel a kibocsátások 25%-a fuvarozásból származik, és a járműflották jelentősen hozzájárulnak ehhez. A járműflottákon belül döntő fontosságú megvizsgálni a nehézgépjárművek kibocsátását, magyarázza Stephanie:  „Bár az összes járműflottán belül a nehézgépjárművek részaránya csupán 1%, mégis az országúti közlekedésnek tulajdonított globális kibocsátások több mint 25%-áért ezek a járművek a felelősek. Ezért, ha egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt tehergépkocsit elektromos hajtásúra cserélünk, évente 22 tonna CO2-kibocsátást, illetve 500 liter dízel üzemanyagot takaríthatunk meg. Ezek igen nagy számok, és ha ezt a teljes nehézgépjármű-flottára vetítjük, akkor világszerte nagyon sok károsanyag kibocsátást tudunk megelőzni.”       

 

„A flottavillamosítás ügyét vizsgálva látható, hogy világszerte már számos kiváló projekt fut. Az Amazon például azt tervezi, hogy a következő tíz év során, az áruszállítás utolsó szakaszában, amikor a gyűjtőraktárakból eljut az áru a címzettekhez, 100 000 elektromos hajtású szállító járművet állít majd üzembe az USA-ban és világszerte.”  

 

 

A haladás előmozdítása a töltési Infrastruktúra terén  

Ha megvizsgáljuk a nehézgépjárműveket kiszolgáló töltési infrastruktúrát, azt látjuk, hogy ezek töltéséhez nagyobb töltőteljesítményre van szükség, mivel ezeknek a járműveknek nagyobb az akkumulátora és rövidebb a töltésükhöz rendelkezésre álló idő. Ez igen komoly szempont, amit az elektromos hajtásra történő átálláskor az üzemeltetőnek figyelembe kell vennie, mivel a telepítési és az üzemeltetési költségek jelentősek lesznek, továbbá az üzemeltetők szeretnék elkerülni, hogy a járművek azonos időpontban érkezzenek be, és kezdjék meg a töltést. Azonban van mód e kihívások kezelésére is.   

 

„Nos, az első megoldást az intelligens töltés kínálja. Intelligens töltéssel a töltési műveletek eloszthatók a rendelkezésre álló időtartamon belül, így az eszközkihasználtság a lehető legmagasabb szintre emelhető. Már rendelkezésre állnak olyan szoftvermegoldások és eszközök, amelyek lehetővé teszik mindezt, és biztosítják, hogy a járművek töltésére a szükséges időpontban kerüljön sor. De vannak egyéb megoldások is. Ide sorolható például az akkumulátoros energiatárolás, illetve a nap- és megújuló energiák integrálása; ezekkel könnyebben fedezhetők a villamos energia iránti csúcsigények.”   

 

„A töltési oldalon azt látjuk, hogy a nehézgépjárművek 25, 50, vagy annál magasabb kilowatt teljesítménnyel tölthetők. A rendelkezésre álló CCS (kombinált töltési rendszer) szabvánnyal ezek a járművek az áramerősség függvényében 350 kilowatt teljesítményig tölthetőek. Ami igazán érdekes az az, hogy az iparág résztvevői közös erőfeszítéseket tesznek, és vizsgálják a megawatt nagyságrendű töltés lehetőségeit; egy megawattról vagy annál nagyobb teljesítményről van szó. Ez egy új töltési szabvány lesz, az ABB pedig részt vesz ennek megvalósításában.”   

 

Az ABB járműflottájának villamosítási projektje  

Az ABB nemcsak a világ számos pontján lévő ügyfeleinek segít átállni a villamos hajtásra alapozott szállításra és közlekedésre, de a 2030-as fenntarthatósági stratégiájával összhangban, illetve az alacsony szén-dioxid kibocsátású társadalom kiépítése érdekében, maga is végrehajtja ezt az átállási folyamatot. 

 

„Az EV100 kezdeményezés keretében az ABB vállalja, hogy 2030-ra elektromos hajtásúra cseréli le a több mint 10 000 járműből álló járműparkját. Ezen túlmenően az ABB világszerte több projektet hajt végre, így például Svédországban az ABB megkezdte a közel 700 járműből álló flottájának elektromos hajtásra történő átállítását. Az Egyesült Királyságban az ABB bejelentette, hogy az 500 darabos járműparkját 2025-re e-járművekre cseréli.”     

 

„A nehézgépjárművek villamosításának kiemelkedő példáit megvizsgálva azt látjuk, hogy az ABB-nek is van e-tehergépjármű fejlesztését célzó kísérleti programja Svájcban. A projekt eredményei azt mutatják, hogy ott van lehetőség az elektromos járművek üzemeltetésére, ahol a töltés zökkenőmentesen megoldható, és az nem befolyásolja jelentősen az üzemeltetést. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk a járművezetőktől is, akik szerint élvezet vezetni ezeket a járműveket, jól gyorsulnak, rendkívül jól manőverezhetőek, a csendesebb üzemük csökkenti a stressz szintjét, így vezetés közben a járművezetők is nyugodtabbak.”   

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59