Felhő alapú üzletmenet folytonossági kockázataink, avagy mit kell megtanulnunk a Facebook leállásból!
A Szervezetek jelentős része ma már valamilyen felhő szolgáltatást vesz igénybe az informatikai rendszerének üzemeltetése során. A felhő szolgáltatások rendelkezésre állása általánosságban sokkal jobb, mint a helyi szerverszobában üzemeltett rendszereké. De tudomásul kell vennünk, hogy a felhő szolgáltatás sem örök – magyarázta Sándor Zsolt András a Gill & Murry információbiztonsági partnere – Az ügymeneteinket fel kell készíteni az esetleges felhő szolgáltatások leállására, olyan szervezetek esetében mindenképpen, melyek határidős tevékenységeket folytatnak. Ilyen határidős tevékenység lehet a pályázati határidő, bírosági, hatósági jogvesztő határidők, közbeszerzési határidők stb.
Ezekben az esetekben senkit nem érdekel, hogy a Google, a Microsoft, vagy a Facebook, rendszere leállt és nem tudtuk beküldeni a szükséges dokumentumokat.
Rövid átgondolás és a belső szabályozás kialakítását követően a legtöbb szolgáltatás mellet könnyen kialakítható valamilyen alternatív ügymenet – ingyenes levelező szolgáltató regisztrálása, internet kávézó, papír alapú dokumentáció stb. A lényeg, hogy ne akkor kelljen kitalálni amikor sürget a határidő, hanem legyen kidolgozva egy eljárásrend, amit csak végre kell hajtani – zárta Sándor Zsolt András.
Kapcsolódó cikkek
- Október a kiberbiztonság hónapja
- Hibakeresés helyett okos szoftver
- Az 5 leggyakoribb, tinédzsereket célzó csalási módszer
- Jelentősen csökkent a SIM-kártyás visszaélések száma
- Covid 4. hullám és az üzletmenet folytonosság kérdései
- Közösségi oldal adminisztrátorok a kiberbűnözők célkeresztjében!
- Profil alkotás a közösségi média segítségével
- Magyar nyelvű kiberbiztonsági oktatóvideót mutat be a Facebook
- Az ÖN cége „Biztonságos GDPR alvállalkozó”?
- GDPR felkészültség ellenőrzési lehetőségek