Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
Több új, Magyarországon is elérhető környezetbarát keresési funkciót jelentett be a tegnapi napon a Google vezérigazgatója.
A klímaváltozás ellen
Sundar Pichar a Google vezérigazgatója tegnap bejelentette, hogy a mai naptól kezdve a jövő évig folyamatosan új, a környezetbarát életmódot segítő keresési funkciókat és új alkalmazásokat vezet be.
A Pichar szerint az éghajlatváltozás olyan fenyegető veszél, ami nem csak az egészségünket, hanem a gazdaságunkat és a jövőnket is fenyegeti. A mostani lépéseivel a Google a fenntarthatóságot kívánja szolgálni.
Magyarországon is: zöld repülőutak
A mai naptól kezdve Magyarországon is él a Google Flights új funkciója, amely a repülőjáratokra keresve kilistázza az egy utasra eső becsült szén-dioxid kibocsátást. Ezen túlmenően azt is megmutatja a Google, hogy melyik járat esetén számolhatunk kisebb szén-dioxid kibocsátással.
Környezetbarát szállodák
A turizmushoz kapcsolódóan a Google szálláskeresője környezetbarát címkével jelzi azokat a szálláshelyeket, amelyek különleges erőfeszítéseket tesznek a hulladékgazdálkodás, vagy éppen a víztakarékosság terén. A zöld tanúsítványokkal rendelkező szállodák is öko-címkét kapnak a keresőben.
Jön a Zöld útvonaltervező
Talán a legnagyobb hatású bejelentés a Google Maps-et érinti. Az Egyesült Államokban a mai naptól, Európában 2022-től lesz elérhető az a funkció, amely nem csak a legrövidebb útvonalat mutatja, hanem azt is, amelyik a legzöldebb.
A mesterséges intelligencián alapuló számítás figyelembe veszi a domborzatot, az út meredekségét, a forgalmat, hogy így becsülje meg melyik útvonal jár a lehető legkisebb kibocsátással.
Természetesen továbbra is választhatjuk a legrövidebb utat, de a Google Maps felajánlja a zöldebb útvonalat is, azt is megmutatva mennyivel kisebb a CO2 kibocsátás ezen az útszakaszon.
A Google becslése szerint ez az alkalmazás évi egy millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid kibocsátást már rövid távon.
A bicikliseket is segíti a Google
Szintén az elkövetkező hónapokban érkezik a Google Maps Lite, ami a kerékpáros közlekedést igyekszik segíteni. Ezzel az új alkalmazással a kerékpárosok számára teszi egyszerűbbé a Maps használatát, azáltal, hogy speciális az utazást könnyítő adatokat (pl. az útszakasz meredeksége) tesz elérhetővé.
További új funkciók
A fentiek mellett még számos új zöld funkcióval bővül a Google keresője. Így vásárláskor a Google Shopping rendszerében jelezni fogja a nagy energiafelhasználású termékeknél a zöldebb termékeket.
Szintén újdonság, hogy egy konkrét autómárkára keresve a Google fel fogja ajánlani az adott márkának a hibrid és elektromos alternatíváit is.
Végül a találati listán az éghajlatváltozással összefüggésben történő kereséseknél speciális információkat jelenít meg – ám ez a funkció egyelőre nem lesz elérhető magyar nyelven.
Kapcsolódó cikkek
- Okos és zöld megoldásokkal épül Székesfehérvár új városrésze
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- Hogyan tudunk egyszerre pénzt spórolni és a környezetet is védeni?
- Környezettudatos zöld autókra cseréli gépjárműflottáját a Vodafone
- Már a klímakockázatok elkerülésére készülnek a cégek
- A Samsung bejelentette fenntarthatósági törekvéseit
- Küszöbön a klímakatasztrófa
- A bolygó kizsigerelése tovább folytatódik
- Európa összefogott: 4 millióan az újrahasznosításért
- Aláírta első fenntarthatósághoz kötött hitelszerződését a Raben Group
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.