Összefogott a Schneider Electric és az Enel
A Schneider Electric és az Enel Group elindították a közösen fejlesztett Net Zero Carbon Cities Toolbox digitális platform béta verzióját. A platform a városok fenntartható működésre történő átállását elősegítő dekarbonizációs megoldásokat tartalmaz az energiamenedzsment, az épületüzemeltetés, a mobilitás, a víz- és a hulladékgazdálkodás területein.
A Schneider Electric és az Enel Group a Világgazdasági Fórum által szeptember 20-23. között megrendezett „Sustainable Development Impact Summit” rendezvényhez kapcsolódva jelentették be a Net Zero Carbon Cities Toolbox béta verziójának elindítását.
A digitális platform már most is több mint 200 valós esettanulmányt és megoldást tartalmaz a világ több mint 110 városából, amelyek segíthetik más településeken is a fenntartható működésre történő átállást. Az eszköztár mindenki számára hozzáférhető, és különösen hasznos támogatást nyújthat a városvezetők, kormányzatok képviselői, illetve a vállalkozások számára. A felhasználók az adatbázisban böngészve akár bizonyos jellemzők alapján, vagy a legsürgetőbb helyi kihívásokra is kereshetnek saját maguk által is alkalmazható ötleteket. A digitális platformon olyan szakpolitikai, üzleti és finanszírozási modellek találhatók, amelyek csökkentett kibocsátást eredményeznek, emellett pedig értéket is teremtenek helyben, például zöld munkahelyek, vagy a jobb levegőminőség révén.
Az adatbázisban a felhasználók megtalálják az Enel integrált megoldásait, amelyek célja a dekarbonizált, fenntartható és rugalmas városi ökoszisztémák létrehozása világszerte. Az intelligens energetikai infrastruktúrára fókuszálva az Enel bevezette az Open Meter-t, az intelligens mérőeszközök új generációját. Az újfajta mérőeszköznek köszönhetően lehetővé válik, hogy csak Olaszországban, ahol a technológia 2025-re több mint 35 millió ügyfelet fog elérni, évente több mint 7000 milliárd adatpontot gyűjtsenek, aminek köszönhetően még pontosabban lehet elemezni a villamos hálózatok működését. Az Open Meter egy olyan digitális eszköz, amely növeli az ügyfelek tudatosságát és segít abban, hogy egy vállalat jobban megértse áramfogyasztási szokásait, amit felhasználva hatékonyabb és fenntarthatóbb fogyasztási modellekre lehet átállni. Emellett az eszköz lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy proaktív szerepet vállaljanak az olyan projektek, mint a napelemek, az otthonautomatizálás és az elektromobilitás felügyeletében és vezérlésében, elősegítve az új, fejlett energiaszolgáltatások elterjedését. Az Enel Group a körkörös gazdaságra történő átállás jegyében az Open Meter-t újrahasznosított műanyag felhasználásával gyártja, így 6 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás és 122 grammal kevesebb hulladék keletkezik minden egyes Open Meter esetében, mint egy hagyományos módon gyártott mérővel összehasonlítva.
A platformon számos, a Schneider Electric által sikeresen megvalósított megoldás is megtalálható. Ezek a projektek bemutatják, hogy az energiahatékonyság hogyan eredményezhet energia- és anyagmegtakarítást, amit vissza lehet forgatni a városi infrastruktúrába és a közösségi projektekbe, beleértve az infrastruktúra felújítását és az önkormányzati épületek HVAC-rendszerekkel (fűtés, szellőztetés, légkondicionálás) és intelligens automatizált vezérléssel történő korszerűsítését is. Az Egyesült Államokban, a Michigan állambeli Hollandban például a városvezetők a Schneider Electrickel együttműködve olyan energiamegtakarítási tervet dolgoztak ki, ami segítette az infrastruktúra felújítását, miközben fenntarthatósági eredményeket is elértek, és aminek köszönhetően a város lakóinak energiafelhasználása 30-50 százalék közötti mértékben csökkent.
A most elindított Toolbox a "Net Zero Carbon Cities" program harmadik kezdeményezése. A program a Világgazdasági Fórum kezdeményezése, amelynek célja, hogy összehangolja és kiterjessze a vállalkozások, városok és nemzeti kormányok erőfeszítéseit a fenntartható, rugalmas és élhető városi ökoszisztémák létrehozása érdekében. A program társelnökei Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója és Francesco Starace, az Enel Group vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Új adatközponti megoldás a piacon
- Bővíti partnerségi kapcsolatát a VELUX Cégcsoport és a Schneider Electric
- E-forradalom a hulladékgyűjtésben és a logisztikában
- 4+1 tipp, hogy ne hozzon csődöt az áramszünet
- 100 nap, 100 tipp, hogy tegyünk valamit a Földért
- Európában is elérhető a Schneider Electric Easy Rack Series termékcsaládja
- Csaknem másfél milliárd forintos fejlesztést zár le Gyöngyösön a Schneider Electric
- Egyetemi képzéseket támogat a Schneider Electric
- Tudásmegosztó központként üzemel a Schneider Electric plovdivi okosgyára
- Így csökkenthetik CO2-kibocsátásukat a vállalatok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.