Az ABB új távtámogató technológiákkal terjeszti ki a valóságot
Az ABB Electrification Service üzletága bejelentette, hogy olyan innovatív megoldásokat dob piacra, amelyek az immerzív kiterjesztett valóság segítségével nyújtanak távtámogatást.
A távoli segítségnyújtás és az interaktívabb felhasználói élmény iránti megnövekedett igény jól érzékelhető – szakértők szerint a kiterjesztett valóság (AR) globális piaca várhatóan 43,8%-os összetett éves növekedési ütemmel fog bővülni 2021. és 2028. között. Az ABB Electrification is lépést kíván tartani napjaink gyorsan változó világával, ezért szolgáltatási kínálatán belül a legújabb globális megoldások – a „CLOSER” és a „RAISE” – középpontjában az AR-technológia áll. A CLOSER lépésekre lebontott interaktív hibaelhárítási útmutatást ad, míg a RAISE megkönnyíti az ABB termékeinek és megoldásainak távolból irányított javításait, illetve karbantartási célú támogatását. Mindkét platform – amelyek a Google Play áruházból és az Apple Store-ból letölthető alkalmazásként állnak rendelkezésre – a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality) használja fel, miközben a rajtuk keresztül adott utasítások valóságos berendezéseken nyújtanak az ügyfeleknek szakszerű, gyors és hatékony segítséget.
Stuart Thompson, az ABB Electrification Service üzletágának vezetője a következőket mondta erről: „Azzal, hogy hozzáférést biztosítunk ügyfeleinknek a legújabb immerzív technológiához, közvetlen kapcsolatot teremthetünk az ABB szakértői és a felhasználókat érintő problémák között, bárhol tartózkodjanak is ügyfeleink a nagyvilágban. Ezáltal átalakítjuk a velük folytatott interakció formáját, és a nekik nyújtott minőségi támogatáson keresztül lehetővé tesszük számukra az önálló tanulást. Bár a COVID-19-járvány tovább növelte a távoli segítségnyújtás iránti igényt, az új digitális megoldások számottevő előnyei a pandémiától függetlenül is meggyőzőek.”
Az ABB már eddig is több mint 20 országban támogatta ügyfeleit ezzel a technológiával. A CLOSER és a RAISE a javítások minőségének fokozásával és a problémamegoldás gyorsaságával egyszerűbbé teszi a karbantartást, csökkenti az állásidőt, és javítja a berendezések működésének hatékonyságát. A RAISE használata a helyszín tényleges felkereséséhez képest jelentősen – jellemzően 24-72 órával – csökkenti az idő-, és ennek megfelelő mértékben az anyagi ráfordítást. Az üzleti szempontból kulcsfontosságú létesítmények esetében a fizikai támogató tevékenység kiváltása akár 8-24 millió dollár értéket is képviselhet egy-egy olyan esetben, amikor e létesítmények nem tervezett leállása a tét. Ezenkívül a RAISE használatával megközelítőleg 332 tonna éves CO2-kibocsátás takarítható meg, amennyiben szervizmérnökeink helyszíni kiszállásai harmadára csökkenthetők.
Az iparágon belül vezető szerepet betöltő CLOSER (Collaborative Operations for Electrical Systems) első vonalbeli támogatást kínál az ABB Electrification üzletág megoldásaihoz és termékeihez biztosított üzemeltetési és hibaelhárítási útmutatáson keresztül. A hét minden napján a nap 24 órájában elérhető CLOSER gyorsan és könnyen hozzáférhető interaktív útmutatást ad, melynek során lépésről lépésre végigvezeti a felhasználót a hibaelhárítási eljárás legfontosabb teendőin.
Ha az ügyfélnek további segítségre van szüksége, vagy ha kulcsfontosságú alkatrészeket kell kicserélni, akkor a RAISE (Remote Assistance for Electrical Systems) megoldáson keresztül közvetlenül kapcsolatba léphet az ABB valamelyik műszaki szakértőjével. Új, élő video megosztó szervizmegoldásunk, a RAISE azáltal csökkenti az elektromos berendezések javítására és karbantartására fordított időt, hogy az ABB szakértői a kiterjesztett valóság segítségével távolból adnak utasításokat a helyszíni üzemeltetőknek Androidos vagy iOS-es okostelefonon, táblagépen, illetve okosszemüvegen és más támogatott viselhető eszközön keresztül. A problémamegoldásnak ez a megnövelt sebessége elengedhetetlen az üzemvitelt sok esetben rendkívüli módon zavaró és igencsak költséges leállások előfordulásának minimalizálása szempontjából, különösen akkor, ha kritikus rendszerek, pl. adatközpontok vagy kórházi energiaellátó rendszerek folyamatos működése forog kockán.
Amellett, hogy élő jegyzeteket készít a képernyőn, és használja a mérnök látómezőjében megjelenő digitális felületeket, a RAISE lehetővé teszi képek készítését, hang- és videofelvételek megosztását, továbbá az élő szöveges csevegésen keresztül történő útmutatást is. A távtámogatás a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ügyfél kapcsolatba lép az ABB egyik szakértőjével, aki a távolból gyors és pontos útmutatással segíti őt, legyen szó javításról vagy hibaelhárításról, karbantartási támogatásról, a berendezések működésével kapcsolatos műszaki tájékoztatásról, pótalkatrészek azonosításáról, monitoring-tevékenységről, diagnosztikai célú KPI-elemzésről, vagy a telepítés és az üzembe helyezés támogatásáról.
A hullámkarton papír újrahasznosítását szolgáló technológiák fejlesztésének és az újrahasznosított hullámkarton előállításának európai piacvezetője, a SAICA részéről David Barragan a következőket mondta: „Akkor vettük fel a kapcsolatot az ABB-vel, amikor zaragozai telephelyünkön váratlanul kioldott az egyik Emax-típusú kisfeszültségű megszakítónk. A RAISE megoldás segítségével biztonságosan sikerült elhárítanunk a problémát, és mivel nem volt szükség helyszíni kiszállásra, az utazási időt is megtakarítottuk. Valóban lenyűgöző ennek az innovatív technológiának a sebessége, elérhetősége és funkcionalitása.”
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB 1000 fa elültetésével ünnepli 30 éves magyarországi működését
- Az ABB élen jár az elektromos autók Eichrecht, azaz a német energiamérési törvény szerinti töltésében
- Az ABB piacra dobja a világ leggyorsabb elektromosjármű-töltő berendezését
- Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
- Az ABB várja az egyetemi hallgatókat 2022-es női mentorprogramjára
- Az ABB olaszországi gyárából többé nem kerül ki hulladék a lerakóba
- Az ABB Robotika üzletága tesztközpontot nyit
- Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállomásaihoz
- Itt az ABB „Kőbe zárt zene” építészeti sorozatának harmadik része
- Az ABB töltőberendezéseket szállít a GRIDSERVE elektromos járműtöltő hálózat számára
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Schneider Electric és a Saint-Gobain együttműködése új korszakot nyit az üveggyártásban
Mindössze egy percnyi áramkimaradás a síküveg hőkezeléséhez és hűtéséhez használt speciális kemencénél akár hat hónapnyi termeléskiesést és naponta 200 ezer eurónyi veszteséget is okozhat. A Schneider Electric és a Saint-Gobain közösen kifejlesztett nyílt automatizálási megoldása biztosítja a megbízhatóságot, a biztonságot és a termelékenységet az üveggyártásban.