A Siemens kapcsolja össze digitálisan az Expo 2020 épületeit
A dubaji világkiállítás legfontosabb infrastruktúra-digitalizációs partnereként a Siemens az expo hatalmas, Monaconál kétszer nagyobb területén bemutatja, hogyan lehet egy város épületeit, gépeit és létesítményeit okos technológia segítségével összekapcsolni. A Siemens MindSphere nevű ipari IoT megoldása tölti be az Expo 2020 központi idegrendszerének szerepét, mely többek közt 137 épület 200.000 adatpontját köti össze, valamint 15.000 kamera csatlakozik hozzá. Bár a kiállítás infrastruktúráját felügyelő rendszer a háttérben fut, mindenki, aki az expóra látogat, profitálhat a működéséből.
A Siemens technológiája lehetővé teszi az expo vezetői számára a fenntarthatósági mutatók követését, így többek közt az épületüzemeltetés optimalizálását, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését, a víz- és energiatakarékosság elősegítését, valamint a látogatók kényelmének és biztonságának növelését is. A rendszer valós idejű hozzáférést biztosít az adatokhoz és elemzésekhez, így jobb döntéseket hozhatnak például arról, hogyan növeljék az épületek energiahatékonyságát vagy miként javítsák az öntözőrendszerek vízfelhasználását. Ez különösen fontos a Közel-Keleten, ahol az energiafelhasználás jelentős részét az épületek teszik ki.
„Itt, az eddigi leginkább digitálisan összekapcsolt expón megmutatjuk, mit tehet a Siemens annak érdekében, hogy a városok hatékonyabbá, fenntarthatóbbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé váljanak. Nemcsak a rendezvény mellett köteleztük el magunkat, hanem az Expo 2020 után ide költöztetjük dubaji központunkat is” – mondta Matthias Rebellius, a projektért felelős Siemens Smart Infrastructure üzletág vezetője, aki elmondta, hogy terveik szerint 2025-re duplájára, 1,5 milliárd euróra szeretnék növelni az SI üzletág digitális megoldásokból származó bevételeit. Ennek eléréséhez a vállalatnak hosszú távú tervei vannak, többek közt a régióban is: „Ázsia egy növekvő piac: Kínában, Indiában és a Közel-Keleten egyaránt szeretnénk növelni piaci részesedésünket” – tette hozzá.
A Siemens rendszeresen részt vesz a világkiállításokon 1851 óta, amikor a vállalat alapítója, Werner von Siemens bemutatta a nagyközönségnek mutatós távíróját Londonban. Az Expo 2020 Dubai rendezvényre 25 millió látogatót várnak. A rendezvény 2022. március 31-ig tart nyitva.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legokosabb kampuszát hozzák létre
- Önvezető villamos a kocsiszínben
- Magyar újítók ötleteit is várja innovációs versenyén a Siemens
- E-közlekedéssel erősítenek a svájci nagyvárosok
- Útnak indult a Yunex Traffic márka
- A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Vezetőváltás a hazai Siemensnél
- Frissítette épületfelügyeleti szoftverét a Siemens
- Hibrid hajtásmodell, naperőmű tesztelés, nanoszálas gyógyszertechnológia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.