Okosszemüveget dobott piacra a Facebook és a Ray-Ban
Fotót készít, videózni képes, podcastot hallgathatunk vele, és még mobilhívásainkat is fogadhatjuk. Itt az első, hétköznapi kinézetű okosszemüveg.
299 dollárért jelent meg az amerikai üzletekben a Facebook és a Ray-Ban közös fejlesztésű okosszemüvege 2021 szeptemberében. Igaz, már régebb óta kaphatók különféle, okosnak mondott szemüvegek, de azok inkább az AR (augmented reality) és a VR (virtual reality) jelzőkkel illethetők. Az előbbi a valódi környezethez ad információkat, színeket, effekteket, alakokat. (Lásd: Pokémon GO évekkel ezelőtt, vagy a 2021 tavaszán megjelent negyedik generációs Spectacles, a Snap cég fejlesztőitől, mely a Snapchat eszközparkjával színesíti a való világ képét.) A VR-szemüvegekkel pedig egy virtuális valóságba léphetünk be, ahol három dimenzióban tárul elénk egy játék helyszíne, vagy épp egy pilótafülke szimulációs képe.)
A most bemutatkozott, Ray-Ban Stories névre hallgató kütyü annyiban tér el minden eddigi okosszemüvegtől, hogy alkotói mindennapos használatra szánták, és megfizethető áron kí-nálják, a mobilok által is nyújtott hasznos funkciókkal. Úgy is néz ki, mint egy hagyományos szemüveg, így alig felismerhető, hogy valaki különleges tudású ókulárét visel.
Kerete két előlapi kamerával rendelkezik, melyekkel fényképeket és videókat lehet rögzíteni. A kamerák egyben összeköttetésben állnak a Facebook View alkalmazással, mellyel a felvétel-ek szerkeszthetők, sőt megoszthatók a telefonra töltött más alkalmazásokkal is. A felvételek indításához egy gomb található a szemüveg jobb oldalán felül, de elég kiadni hangosan a „Hey Facebook, take a video!” („Hé Facebook, készíts egy videót!") rövid parancsmondatot is, hogy megkezdődjön a felvétel. Az 5 megapixeles kamerák 2592×1944 pixeles nagy felbontású képeket rögzítenek, és 1184×1184 pixelnyi mozgóképet, 30 képkocka/másodperces sebes-séggel. A készülék belseje egy Qualcomm Snapdragon processzort rejt magában. Legalább három tucat, egyenként 30 másodperces videót vagy körülbelül ötszáz fotót lehet elraktározni a készülék memóriájába.
A keret két szárában helyezték el a hangszórókat, s mivel az okosszemüveg a viselője mo-biljával bluetooth-os kapcsolatban áll, anélkül lehet telefonálni vagy podcastot hallgatni, hogy a telefont a zsebből elő kellene húzni. A szemüveg egyik szárában található a touchpad, melly-el a hangerőt lehet szabályozni, illetve lejátszást indítani, leállítani.
A gyártók szerint a kütyü akkumulátorának feltöltéséhez körülbelül hatvan percre van szükség. Tölteni a tokban lehet, USB Type-C kábellel. Egy teljes feltöltéssel, időszakos használat mellett a készülék körülbelül hat órát működik. A szemüveg belsejében lévő lámpa zöld színnel jelzi a teljesen feltöltött akkumulátort, a narancssárga az alacsony töltöttségi szint, a piros a lemerült akkumulátor vagy a túlmelegedés jele.
A jobb oldali kamera mellett fehér fény világít, amikor a szemüveg álló- vagy mozgóképet rögzít. Ez a fény azonban meglehetősen halovány, napfényes időben szinte észre sem lehet venni, ha valakiről felvétel készül. Sőt, valójában az okosszemüveget megkülönböztetni is nehéz a hagyományostól, a kamerák szinte láthatatlanok. Mindez akár adatvédelmi aggályokat is felvethet – fogalmazták meg személyiségi jogokkal kapcsolatos aggályaikat a B&L Online Hír- és Cikkügynökség által megkérdezett jogászok. Ugyanakkor a szemüveget tesztelő amerikai technológiai blog, a The Verge munkatársa megkapta a Facebooktól azoknak az érdekvédelmi szervezeteknek a listáját, amelyekkel a szemüveg fejlesztése során a világcég konzultált a magánélethez fűződő jogok kérdéskörében. A gyártó állítja, hogy e meg-beszélések, tanácsok alapján, azokat megfogadva kezdte árusítani új készülékét.
A Ray-Ban Stories az első termék, mely megszületett a Facebook, és az európai szemüveg-gyártó nagyvállalkozás, az EssilorLuxottica, a Ray-Ban anyavállalata között már több éve meglévő partneri kapcsolatból. Mindkét fél úgy tekint új kütyüjére, mint az eddigi leginkább szemüvegre hasonlító okoskészülékre, melyben még további jelentős fejlesztési lehetőségek rejlenek.
Forrás: B&L Online Hír- és Cikkügynökség
Kapcsolódó cikkek
- Felhő alapú üzletmenet folytonossági kockázataink, avagy mit kell megtanulnunk a Facebook leállásból!
- Okosszemüveget mutatott be a Xiaomi
- Közösségi oldal adminisztrátorok a kiberbűnözők célkeresztjében!
- Digitális oktatási platformot indított el hazánkban a Facebook
- Sokszor banális hibák miatt nem működnek megfelelően az okoseszközök
- Hasznos újdonságot vezetett be a Facebook
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Hazánkban is elindult a Facebook tényellenőrző programja
- Magyar nyelvű kiberbiztonsági oktatóvideót mutat be a Facebook
- A Lenovo okosszemüvege elhozza a jövőt
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A ViewSonic új szintre emeli a konzolos játékélményt
A ViewSonic Corp., a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata bemutatja két új projektorát – az X1-4K Prót és az X2-4K Prót. A még jobb konzolos játékélményre tervezett projektorok QHD (1440p) felbontású képet nyújtanak villámgyors 120 Hz-es frissítési gyakorisággal, ultra sima játékélményt és részletes vizuális megjelenítést biztosítva egy 100 hüvelyknél is nagyobb képernyőn. A natív 4K-s UHD vizuális teljesítményt kiegészítő, beépített Harman Kardon hangsugárzók mozi minőségű hangzást nyújtanak, míg az integrált Google TV zökkenőmentes hozzáférést biztosít számos streaming lehetőséghez, valóban lenyűgöző és mindent magába foglaló otthoni szórakoztatási élményt teremtve.
Igényes és strapabíró órák a japán márkától
A Casio karóra részlege idén ünnepli 50 éves fennállását. A márka továbbra sem fogyott ki az újdonságokból, ennek ékes példája a legújabb GM-2110-es széria. „Ez az öt lenyűgöző modell a nyolcszögletű lünettával, vibráló színű fém számlapokkal a stílus és a rugalmasság határait feszegeti” – hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
A természet gyógyító ereje: már heti két óra alatt sokat tehetünk az egészségünkért
Kutatások szerint már heti két óra természetben töltött idő jelentős javulást hozhat a mentális és fizikai egészség terén: csökkentheti a vérnyomást, a szorongást és jelentősen javíthatja az alvás minőségét.* A zöld környezet ezen felül fizikai aktivitásra késztet, elősegíti a hosszabb és intenzívebb mozgást, például a túrázást és a futást. A szabadtéri sportolásban hasznos technológiai társ lehet a HUAWEI WATCH GT 5, amely precíz GPS-helymeghatározással, futáselemző funkciókkal és hosszú akkumulátoridővel támogatja a kezdő és tapasztalt felhasználókat egyaránt.
Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
Hatalmas frusztrációt tud okozni egy nem induló autó. Ennek általában több oka is lehet, melyek között gyakori eset az autó akkumulátorának lemerülése. Ilyenkor ideiglenes megoldást jelenthet az autó bikázása. Ehhez viszont indító kábelre és külső erőforrásra is szükség van. A Sandberg Car Jumpstarter Powerbank 10000-et pontosan erre találták ki.
A Sony két új, kamerákhoz készült tápellátási megoldást vezet be
A Sony bejelentette két új, NP-FZ100 akkumulátort használó Alpha sorozatú és Cinema Line kamerákhoz készült tápellátási megoldás bevezetését, amelyek célja az alkotók növekvő igényeinek kielégítése: a BC-ZD1 akkumulátortöltőt, amely egyszerre két akkumulátort tölt, valamint a DC-C1 hálózati töltőt/adaptert, amely külső áramforrásból közvetlenül a kameravázat látja el árammal.