180 millió forint befektetést kapott a Photon, a fotósok Uberje
180 millió forint tőkét fektetett be az MFB csoporthoz tartozó Hiventures a fotósokat és videósokat, valamint potenciális megrendelőiket összekötő online, automatizált platformot fejlesztő magyar startup vállalkozásba, a Photonba.
A Photon segítségével a megrendelők gyorsan és egyszerűen, mindössze néhány kattintással megkereshetik a számukra legmegfelelőbb fotós és videós szakembert, legyen szó rendezvény- vagy portréfotózásról, reklámfilmről vagy streamről. A platformon a fotós villámgyors kiválasztástól kezdve – a kényelmes bankkártyás fizetésen át – a projekt lezárásáig a teljes munkafolyamat végigkövethető.
A Start it @ K&H inkubátorprogramjában fejlődő Photon közössége jelenleg több mint 100 fotós és videós szakemberrel büszkélkedhet, a startup olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a MOL PB gázpalack, a Telenor, az Erste Bank vagy a Prezi. A stabil piaci pozíciójára építve, a tőkebefektetés segítségével a startup folytatja hazai piaci jelenlétének kiterjesztését, emellett pedig már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségeket is vizsgálja. “Nem maradunk Magyarország határain belül, a következő évben kilépünk a német piacra, aminek az előkészítése már megkezdődött, jelenleg is van német ügyfelünk” – mondta el Volom Sára, a Photon ügyvezetője.
A Photon a Hiventures Magvető befektetési programjából kapott 180 millió forint összegű befektetést. „Régóta nyomon követtük már a Photon fejlődését és bíztató volt mindaz, amit az elmúlt hónapokban és években láttunk tőlük. Több megbízható piaci partnerünkkel is dolgoztak már korábban, ez pedig egy olyan validáció volt számunkra, amely biztos alapokra helyezte a befektetést. Hiszünk az alapítók elkötelezettségében és piaci ismeretükben, valamint Sárában, aki fiatal kora ellenére rátermett cégvezetőnek bizonyul” – mondta el Dráfi György, a Hiventures Magvető befektetési programjának igazgatója.
A szolgáltatásaival korábban leginkább a B2B fotópiacot célzó Photon megrendelései között az elmúlt két évben egyre nagyobb számban szerepeltek videós projektek, ezért a következő két évben - többek között - a videós projektek megrendelési folyamatba történő beépítésével is szélesítik majd a platformon elérhető szolgáltatások portfólióját. “Célunk elérni azt, hogy a fotózás és videózás kapcsán a felhasználók első gondolata a Photon legyen, hasonlóan ahhoz, mint amikor az ételrendelésről mindenkinek a Wolt jut az eszébe” – tette hozzá a Photon ügyvezetője.
„A Photon tökéletes példa arra, hogy hogyan lehet egy meglévő piacot innovatív módon újragondolni. A mi feladatunk, hogy a Start it @ K&H szakértő mentoraival, a K&H által biztosított hazai- és nemzetközi kapcsolatrendszerrel és az inkubátor közösségépítő tevékenységével segítsük a csapat fejlődését, nemzetközi sikereinek megvalósulását” – hangsúlyozta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
A 2018 januárjában alapított Photon korábban részt vett a második Telenor Accelerate programban, aminek keretében hétmillió forint összegű befektetéshez, valamint szakmai mentorációhoz is jutott. A telekommunikációs vállalat azóta is szorosan együttműködik a startuppal. „A startup világban a „százból egy” szabály szerint látnak napvilágot sikeres projektek, a Telenor Accelerate programban részt vett nyolc startup közül öt a mai napig fejleszti termékét, és a kiugró sikerek, mint a Photon fejlődése és sikeres tőkebevonása a bizonyíték arra, hogy jól döntöttünk a verseny idején. Szívből gratulálunk a Photon csapatának, új mérföldkőhöz érkeztek!” – mondta el Dávid Zoltán, a Telenor Magyarország stratégiai vezérigazgató-helyettese.
Az akcelerátor program három mentora – Simó György, Varga Zoltán és Nagy Dénes – azóta tulajdonostársként is segíti a startupot, 2019-ben pedig a Telenor Accelerate program egykori vezetője, a Photont felfedező Takács Zoltán is csatlakozott a csapathoz. Később a Photon sikeresen pályázott a Design Terminal három hónapos, intenzív vállalkozásfejlesztő mentorprogramjának 2018-as őszi szemeszterére is.
Kapcsolódó cikkek
- Új termékkel bővül a Nikkor Z-termékcsalád
- Magyar fiatal fotói a LEGO Star Wars kampányban
- 250 millió forintos befektetést kap a mobilos videógyártást forradalmasító magyar startup
- Érkezik Veszprémbe a Fotósviadal
- Új objektív a Panasonic-tól
- 200 000 dolláros befektetést kapott a Pozi.io innovációs közössége
- Percenként változó kiállítás nyílik a Balatonnál
- 2 millió eurós befektetési kört zárt a magyar Okoskassza
- A világ első teljes tartományú F1.7 teleobjektívje
- Piacvezető fintech cégbe száll be a Hiventures
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.