A Baltikum legnagyobb légikarbantartó cége kezdi el használni az AerinX rendszerét
Folytatja nemzetközi piaci terjeszkedését a start-upból immáron scale-uppá érett magyar techcég, az AerinX. Az innovatív vállalkozás legújabb nemzetközi partnere a tallini központú, de globális piacra dolgozó Magnetic MRO. A két cég közötti megállapodás értelmében a Baltikum legnagyobb légikarbantartó vállalata hamarosan elkezdi használni az AerinX által fejlesztett kevert valóság (mixed reality) alapú, fejlett repülőgép átvizsgáló rendszert.
Világszerte egyre nagyobb az igény a légikarbantartás területén tevékenykedő vállalatok részéről (független karbantartó cégek, légitársaságok és az egyéb kapcsolódó szereplők részéről egyaránt), a hatékonyságot és termelékenységet növelő digitális megoldások iránt. A fejlett technológia alkalmazása ugyanis jelentős versenyelőnyt jelenthet.
Az MRO (légi-karbantartó) szektor által használt szoftveres megoldások piaca a jelenlegi közel 7 milliárd dollárról (2100 milliárd forint) 8 milliárd dollárra (2400 milliárd forint) nőhet 2025-re szakértők szerint.
A szegmens világszinten egyik kiemelkedően innovatív szereplője a magyar AerinX, melynek első piacérett terméke a repülőgépek külső átvizsgálását támogató ún. kevert valóság (MR) alapú szoftveres megoldás, mely a karbantartó-mérnökök munkáját támogatva lényegesen gyorsabbá, megbízhatóbbá és pontosabbá teszi a repülőgép-karbantartási folyamatokat.
A high-tech rendszer segítségével a karbantartó mérnökök valós idejű információkat tudnak rávetíteni a légijármű felületére, így az esetleges külső sérülések felmérése és regisztrációja a hagyományos módszerekhez képest jóval gyorsabban, pontosabban végezhető el, így a kapcsolódó munkafolyamatok időigénye mintegy 80%-kal csökkenthető.
Az AerinX a napokban, az MRO Europe konferencia és szakkiállítás keretében, Amszterdamban kötött ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást a globális légijármű-karbantartó vállalattal, a Magnetic MRO-val.
„Izgatottan várjuk a közös munkát az AerinX-szel, hiszen az általuk fejlesztett kevert valóság alapú átvizsgálási megoldás radikálisan egyszerűbbé teszi a repülőgépek külső átvizsgálását. Karbantartó szakembereink így a teljes folyamatot jóval gyorsabban tudják majd elvégezni, illetve a rendszer képes a teljes folyamatot digitalizálni, ami nagyban javítja a hatékonyságot” - hívta fel a figyelmet Sergei Shkolnik, a Magnetic MRO alapkarbantartásért felelős igazgatója.
Több éves kutatás-fejlesztést követően az AerinX idén kezdte meg a nemzetközi piacra lépést hi-tech termékével, melyet mostanra az Európai Unióban és az Arab-öbölben is több vállalat alkalmaz már.
“Az AerinX egy speciális és rendkívül innovatív támogató eszköz és rendszer, mely a repülőgép mérnökök munkáját segíti számítógépes 3D modellek és kevert valóság technológia segítségével. A rendszerünk használatával a karbantartó szakemberek sokkal inkább a magas hozzáadott értékű feladatokra tudnak koncentrálni, amelyekben legjobban tudják kamatoztatni szaktudásukat, tapasztalatukat. End-to-end megközelítésünknek köszönhetően az összes időigényes folyamatot el tudja végezni rendszerünk, mellyel a karbantartó szakemberek a külső átvizsgálás során szembesülnek. Nagyon örülünk a Magnetic MRO-val kötött friss megállapodásnak, hiszen egy újabb jelentős globális szereplő kezdi el használni a rendszerünket, amely előszeretettel alkalmazza a legújabb technológiai innovációkat” - hangsúlyozta Kiss Antal Bence, az AerinX társalapító-ügyvezetője.
Az AerinX globális piaci terjeszkedésének gyorsítása érdekében nemzetközi iparági befektető részvételével tőkebevonásra készül, melynek előkészítését már megkezdte a magyar informatikai vállalkozás.
Kapcsolódó cikkek
- Népszerű a szálláshelyek okmányolvasásához kifejlesztett furfangos magyar szoftver
- Magyar cég a Web Summit-on
- Áttörés az építőiparban: A kivitelező már nem mondhatja azt, hogy nem így értettem
- Hibakeresés helyett okos szoftver
- Széchenyi-egyetemi spinoff vállalkozás nyert támogatást termékfejlesztésre és hasznosításra
- A világ első IVF szimulátora VR-ben és böngészőben az ARworks-től
- Digitális sportorvosi rendszer segíti Tokió 2020 versenyzőit
- Itt az ABB ingyenes ROI kalkulátora
- A Dell Technologies Omnia szoftverével felgyorsíthatók az innovációs folyamatok
- Személyre szabott ügyfélélmény edge technológiákkal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.