Globálisan terjeszkedik a mobiltelefonok ökológiai lábnyomát mérő Eco Rating minősítési rendszer

forrás: Prím Online, 2021. november 5. 16:59

Globális terjeszkedésbe kezd a lakossági mobiltelefonok minősítésére szolgáló, jelenleg 26 országban – köztük Magyarországon – alkalmazott Eco Rating ökológiai minősítési rendszer, melyet a Vodafone, a Deutsche Telekom, az Orange, a Telefónica, a Telia Company indított idén májusban. Az Eco Rating-hez további operátorok csatlakoztak, így már összesen 15 gyártó vesz részt az iparági kezdeményezésben. A minősítési rendszer megkönnyíti a fogyasztók számára a környezetvédelmi szempontok mérlegelését: immár több mint 150 mobiltelefon típus értékelése során alkalmazzák az ökológiai minősítési rendszert.

Az Európában már ismert Eco Rating minősítési rendszer hamarosan globálisan is elterjedhet, miután a kezdeményezés mögött álló öt szolgáltató – a Vodafone, a Deutsche Telekom, az Orange, a Telefónica és a Telia Company – kezdeti megállapodásukat kiterjesztve világszerte csatlakozásra buzdítják az operátorokat. A kezdeményezésnek köszönhetően az Eco Rating egy globális minősítési rendszerré válhat, amely koherens és átlátható információt biztosít a fogyasztók számára az okostelefonok környezeti hatásairól, ezáltal leegyszerűsítve a környezetvédelmi szempontok mérlegelését a fogyasztói döntések során.

 

Az Eco Ratinget eredetileg a Vodafone, a Deutsche Telekom, az Orange; az O2 és a Movistar márkákat működtető Telefónica és a Telia Company alapította 2021 májusában azért, hogy megbízható és pontos információt nyújtsanak az értékesítési pontokon az okostelefonok és középkategóriás telefonok gyártásának, használatának, szállításának és újrahasznosításának környezeti hatásáról.

 

 

A részletes értékelést követően egy 100 pontos skálán minden mobiltelefon egy számított értéket kap, amely a készülék teljes életciklusa során fellépő környezeti hatást jellemzi. Így a címke a mobileszközök fenntarthatóságának öt kulcsfontosságú elemét mutatja meg: a készülék tartósságát, javíthatóságát, újrahasznosíthatóságát, klíma- és erőforrás-hatékonyságát. 

 

Jelenleg több mint 150 mobiltelefon típust értékelnek az ökológiai minősítési rendszerben. Ez csaknem duplája a bevezetéskor vizsgált eszközöknek. A minősítési rendszerhez legutóbb a Fairphone, a Realme és a Vivo mobiltelefon gyártó cégek csatlakoztak a CAT és a Motorola strapabíró készülékeit gyártó Bullitt Group, a Doro, a Nokia Phonesnak otthont adó HMD Global, a Huawei, a Motorola / Lenovo, a OnePlus, az OPPO, a Samsung Electronics, a TCL / Alcatel, a Xiaomi és a ZTE mellé.

 

Az Eco Rating minősítési rendszert jelenleg 26 olyan országban* alkalmazzák, ahol a kezdeményezést elindító öt szolgáltató jelen van. A mobilszolgáltatók júniustól kezdve 24 európai országban – többek között Magyarországon – vezették be a minősítési rendszert. Alkalmazását azóta – a Vodacom segítségével – kiterjesztették Dél-Afrikára, és – a Telefónica által üzemeltetett Vivo márkanév alatt – Brazíliára is. A közeljövőben az Eco Rating-et várhatóan további országokra, többek között Argentinára, Chilére, Kolumbiára, Ecuadorra, Mexikóra, Perura és Uruguayra fogják kiterjeszteni.

 

A vásárlók a kezdeményezésről, illetve a pontszámok kalkulálásáról a www.ecoratingdevices.com oldalon tudhatnak meg többet.

 

__________________

* Az Eco Rating a következő országokban elérhető: Albánia, Ausztria, Brazília, Csehország, Dánia, Dél-Afrika, Egyesült Királyság, Észak-Macedónia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Horvátország, Írország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Montenegró, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Törökország

Kulcsszavak: mobiltelefon Eco Rating

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01