A Fujitsu élen jár a munkavégzés átalakításában
A Fujitsu a vezetők között kapott helyet a piacvezető globális technológiai kutató- és tanácsadócég, az Information Services Group (ISG) ISG Provider Lens: Jelentés a munka jövőjéről — Szolgáltatások és megoldások című 2021-es jelentésében.
Az ISG jelentés szerint a Fujitsu Ausztráliában, Németországban, Skandináviában és az Egyesült Királyságban több területen is vezető pozícióval rendelkezik: a munkahelyi stratégiát átalakító szolgáltatások; a menedzselt digitális munkahelymegoldások – nagy ügyfelek; és a munkavállalói élményt támogató menedzselt szolgáltatások szegmensében.
Andy Davis, a Fujitsu Work Life Shift stratégiáért felelős globális vezetője elmondta: „A Fujitsu vezető pozícióját bizonyító ISG-jelentés nem is készülhetett volna jobbkor. A szervezetek többsége világszerte most gondolja át, mit is ért pontosan munka alatt, és hogyan tudja magához vonzani és megtartani a legtehetségesebb munkatársakat, hogy nála teremtsenek hozzáadott értéket. A technológia emberközpontú bevezetésével befogadóbb és fenntarthatóbb munkaerőt hozhatunk létre. Az ISG egyértelműen vezető partnerként határozza meg a Fujitsut azon szervezetek számára, amelyek a dolgozói és ügyfélélményre összpontosítva szeretnék átalakítani a munkahelyet.”
Az ISG módszertana a szállítókat ügyfélarchetípusokhoz rendelve vizsgálja a szállítói képességeket
Az ISG módszertanának fontos és gyakorlatias lépése, hogy a szállítókat ügyfélarchetípusokhoz rendelve* „párosítja egymással az ügyfelek követelményeit és a szállítók ismert képességeit”. Ennek alapján az ISG megállapította, hogy a Fujitsu a munka világának két kritikus archetípusa szempontjából rendelkezik vezető pozícióval:
• „Munkahelyátalakító” (Workplace Transformer) – az ISG szerint a Fujitsu jól ki tudja szolgálni azokat az ügyfeleket, akik „készek végponttól végpontig terjedő folyamat részeként, nagyszabású változtatásokat végrehajtani”. Az ehhez az archetípushoz tartozó ügyfelek „egy központi átalakítási programban gondolkoznak, amely a fizikai, a digitális és a humán munkahelyet egyaránt lefedi, nem csak ezeket külön-külön, vagy egy tényezőre összpontosítva... Észszerűsíteni szeretnék az ingatlangazdálkodást, helyi szakértők segítségével globalizálni kívánják a munkahelyeket, reziliens ellátási láncok kialakítására törekszenek, és rendkívül agilis munkavégzési módszereket biztosítanak felhasználóik számára”.
• Az „Élményközpontú” (Experience Evangelist) a másik olyan archetípus, amelynél az ISG különösen erősnek tartja a Fujitsut. Ez azoknál a szervezeteknél releváns, ahol „az alaptevékenységet a belső és külső ügyfelek viszonylatában végző” munkavállalókat állítják a középpontba. Az ilyen környezetben az új technológiákra a munka-magánélet egyensúly pozitív befolyásolása, a rugalmas munkavégzés és a hatékonyabb kommunikáció és együttműködés támogatása érdekében van szükség. Az ISG jelentés szerint az ennek az archetípusnak megfelelő szervezetek „készek újragondolni, hogyan tudják munkatársaik globálisan kiszolgálni az ügyfeleket, feladva a helyi szolgáltatásnyújtási modellt”.
Az ISG jelentésében azok a szolgáltatók tekinthetők vezetőknek, akik bizonyítottan vonzó portfólióval rendelkeznek, és kiemelkedően versenyképesek. Az áhított vezető pozíció megszerzéséhez a szolgáltatóknak erős stratégiával és jövőképpel alátámasztott, esettanulmányokkal bizonyított kompetenciákkal kell rendelkezniük az innováció, az irányítás, a stabilitás, az ökoszisztéma és az üzleti modell terén.
__________________
* Az ISG archetípus-jelentései összességében vizsgálják az outsourcing érettségét, azonosítva a vásárlási viselkedés változásait a keresleti oldalon, és megfeleltetve őket a kínálati oldal fejlődő képességeinek. A szolgáltatóvállalatok globális képességein alapuló ISG Provider Lens archetípus-jelentés összefoglalja a szolgáltatók egymáshoz viszonyított képességeit, és azt, milyen mértékben tudják kielégíteni a nagyvállalati vásárlók gyakori kategóriáinak (archetípusainak) igényeit. Mindegyik archetípushoz egyedi üzleti és technológiai szükségletek és kihívások tartoznak.
Kapcsolódó cikkek
- A megújult Fujitsu PRIMERGY szerverekkel a KKV-k felgyorsíthatják digitális átalakulásukat
- A FUJITSU PRIMERGY szerverei Windows Server 2022-tanúsítást szereztek
- Az ISG a Fujitsu három digitalizációs esettanulmányának is kiemelkedő minősítést adott
- A Fujitsu mesterséges intelligenciája vigyázza a Nürburgring versenypálya biztonságát
- Megérkeztek a Fujitsu 11. generációs asztali gépei és munkaállomásai
- A Fujitsu nyerte a VMware idei Global Partner Social Impact díját
- A Fujitsu technológiájával 60%-kal* több szurkoló vehet részt az élő sporteseményeken
- Az élénkülő verseny miatt gyors ütemben terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás
- „Az Év Partnere – Globális Technológia” kategóriában kapott díjat a Fujitsu
- A Fujitsu gyorsítja az értékesítési partnerek digitalizációs projektjeit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.