Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
Összesen 1,44 milliárd forint pályázati forrást kínál majd 2022-ben a helyi, körzeti és közösségi médiaszolgáltatóknak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a grémium e heti ülésén meghozott döntése szerint. A testület ennek részeként már közzé is teszi a működési és üzemeltetési költségekről szóló pályázatot, ami 440 milliós kerettel segíti a szolgáltatókat. A testület nyertest hirdetett vidéki rádiós pályázatoknál is.
Jövőre is összesen 1,44 milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók
E heti ülésén a Médiatanács elfogadta a jövő évi támogatási programjának pályázati céljait, kategóriáit és az ütemezését részletező támogatási tervét. Az 1,44 milliárd forinttal gazdálkodó, négy pályázati eljárással számoló terv 2022-ben a közösségi médiaszolgáltatók működési költségeinek, műszaki fejlesztésének, valamint a helyi és körzeti médiaszolgáltatók állandó műsorainak gyártását támogatja. A fenntartási és üzemeltetési költségek támogatására 440 millió forint a pályázati keret a négy fordulóban. A műszaki fejlesztésekre együttesen 120 millió forint áll majd rendelkezésre három fordulóban. A hír- és magazinműsorok készítésére a helyi és körzeti rádiók számára 360 millió forintos, míg a televízióknak 520 millió forintos keretet hirdet meg a Médiatanács négy-négy fordulóban. Az eljárások kerete megegyezik a tavalyival. A közösségi szolgáltatók fenntartási és üzemeltetési költségeit támogató pályázat első fordulója idén decemberben lesz, a műszaki fejlesztéseké 2022 augusztusában. A rádióműsorok támogatására jövő márciusban, a televíziós műsorokéra pedig áprilisban lehet majd először nevezni.
A jövő évi támogatási program részeként a testület elfogadta és honlapján még ma közzéteszi a közösségi médiaszolgáltatók folyamatos fenntartásához szükséges – működési és üzemeltetési – költségek támogatásáról szóló 2022-es pályázatot. A 440 milliós pályázati keretből havonta a televíziók 660 ezer forintot, a közösségi rádiók 550 ezer forintot, míg a kisközösségi rádiók 440 ezer forintot nyerhetnek el a négy fordulóban. Az első beadási határidő december 16-a 16 óra, a további fordulókra pedig jövő január-februárban, március-áprilisban és május-júniusban lehet nevezni.
Médiafelügyeleti döntések
A grémium tízezer forintos bírságot rótt ki a kisvárdai Friss FM szolgáltatójára, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, hírt, továbbá közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, illetve több zenét és ismétlést tett közzé. A közreadott közszolgálati műsorok együttes időtartama a vonatkozó törvényi minimumkvótát sem érte el.
Nem indít eljárást a tanács a Pesti Hírlap szeptemberi számában található hirdetés miatt, amiben az ELLE-magazin címlapváltozatain azonos nemű párok is szerepeltek, ugyanis a sajtótermékekre vonatkozó gyermekvédelmi szabályok alapján nem merült fel jogsértés.
Rádiós pályázatok
A tanács eredményt hirdetett a Szombathely 107,4 MHz, a Zalaegerszeg 92,9 MHz, a Székesfehérvár 106,6 MHz, a Tatabánya 107,0 MHz és a Dunaújváros 99,1 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű pályázatain: előbbi kettőn a Katolikus Rádió Zrt., a többin a Karc FM Média Kft. a nyertes. A testület a Budapest 102,1 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában nyilvántartásba vette a Katolikus Rádió Zrt.-t. Mindegyik esetben egyedül pályáztak a jelentkezők. A grémium elfogadta a Vác 87,9 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatát célzó pályázati felhívás tervezetét.
Kapcsolódó cikkek
- Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
- NMHH: 2021 első felében az új reklámok közel tizede a koronavírushoz kapcsolódott
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
- Közzétette az NMHH a 2020-as beszámolóit
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.