Budapesten fejleszt a világ legnagyobb üveggyártója
A Magyarországon 15 éve jelen lévő, a speciális kerámia és üveg technikával készült, a mobil telefonok kijelzőjétől kezdve az űrállomások üvegéig számos terméket - köztük a törhetetlen Gorilla Glass-t, vagy a Pfizer vakcina fioláihoz használt Valor Glass-t - előállító Corning hazai leányvállalata felelős az EMEA régió számviteli, pénzügyi folyamataiért, illetve egyre több globális szolgáltatást is immár a budapesti iroda biztosít a cégcsoport számára. Ennek köszönhetően folyamatosak a fejlesztések az éves szinten több mint 2,5 milliárd forint árbevételű, az amerikai gyártóóriás egyik legfontosabb pénzügyi szolgáltató központjaként működő Corning Hungary-nél, ahol a robotikai innovációk mellett a tehetséggondozás kapja a legnagyobb hangsúlyt.
„A Corning innovatív iparágakban van jelen a termékeivel, ami megköveteli azt, hogy a technológiáink, a szakembereink fejlesztését kiemelten kezeljük. Nincs ez másképp a számvitellel, könyveléssel, adózással összefüggő feladatokat ellátó hazai leányvállalatánál sem, amely New York és Sanghaj mellett immár a cég harmadik legfontosabb központja a világon. 15 év alatt egy kis létszámú helyi bázisból mostanra 125 főt foglalkoztató céggé fejlődtünk, ami nem valósulhatott volna meg a folyamataink automatizálása, a tehetséges magyar pénzügyi szakemberek, köztük kiemelten a női munkavállalók alkalmazása, folyamatos képzése nélkül.” – hangsúlyozta Csuhaj Katalin, a Corning Hungary Adatfeldolgozó Kft. ügyvezető igazgatója, aki 2017-es kinevezése óta az első magyar női vezetője a hazai leányvállalatnak.
Csuhaj Katalin elmondta, hogy a digitális átalakulás élére állva a kezdettől fogva arra törekedtek, hogy a mesterséges intelligencia megoldások alkalmazásával növeljék a magyar leányvállalatnál a szolgáltatásaik gyorsaságát, és a produktivitást, illetve az ügyfélélmény színvonalát. Ennek meglett az eredménye. Az elmúlt öt évben 50 százalékkal nőtt a feldolgozott tranzakcióik száma az azt megelőző időszakhoz képest, valamint ezzel párhuzamosan összesen közel 500 ezer munkaórát spóroltak meg a feladatok elvégzése során. Mindezzel pedig a Corning globális teljesítményére is komoly hatást gyakoroltak, ami magával hozta a digitalizációt érintő befektetéseik erőteljes növelését a budapesti központban.
Hasonlóképp gondolkoznak a tehetséggondozás fontosságáról a magyar lányvállaltnál, ahol a vállalati kultúra fontos eleme a fiatal szakemberek támogatása, hogy széles körű, naprakész üzleti tapasztalatokat, ismereteket szerezhessenek meg, és karrierterveiket a cégen belül valósítsák meg. Mindennek részeként női vezetői programot indítottak, amely azt a célt szolgálja, hogy a pénzügyi területen dolgozó női munkavállalóik egyéni fejlesztésekkel, coachinggal és a kapcsolatépítési lehetőségeik szélesítésével előre lépjenek, illetve vezetői pozíciókat tölthessenek be.
Csuhaj Katalin szerint a Corning hosszútávon épít a magyar humánerőre és az itt megszülető, illetve megvalósuló technológiai újításokra, ami azért is fontos jelzés a hazai piacnak, mert egy olyan, biztos alapokon álló, értékteremtő és családiasan működő vállalatnak dolgozhatnak a munkavállalók, ahol nyitva áll előttük az út, hogy Budapestről nemzetközi karriert építsenek.
Kapcsolódó cikkek
- Felavatták az SEG Automotive új magyarországi telephelyét
- 6 milliárdos bevétellel számol idén az egyik magyar techcég
- Energiahatékonysági és környezetvédelmi díjakat vett át a Körber
- Óriásakvizíció a mikromobilitási piacon: A TIER felvásárolta a nextbike-ot
- A teljes papírmentesség nem reális cél a következő 10-20 évben
- Újra a Microsoft Magyarország lett a tech szektor legvonzóbb munkahelye
- Ismét a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- Idén is a legvonzóbb munkahelyek között a Vodafone
- A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei
- A MI egyre elterjedtebb a toborzásban, de a személyes találkozót nem válthatja ki
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.