Két új csúcstechnológiás műholdat rendelt a SES
A SES bejelenttette, hogy két geostacionárius (GEO) Ku-sávú műholdat rendelt a keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozícióban található keringési pályájára. Ezek célja, hogy fenntartsák a vállalat európai nézőinek nyújtott prémium szolgáltatásait, valamint új lehetőségeket biztosítson számára a régióban. Az ASTRA 1P és az ASTRA 1Q nevű két új műholdat, amelyek várhatóan 2024-ben indulhatnak útjukra, a Thales Alenia Space fogja megalkotni, a Thales (67%) és a Leonardo (33%) közös vállalkozásaként.
Az ASTRA 1P egy hagyományos, széles sugárzású műhold, amely a SES elsődleges televíziós szolgáltatásait támogatja és lehetővé teszi kereskedelmi és közszolgálati műsorszolgáltatóknak Németországban, Franciaországban és Spanyolországban, hogy továbbra is a legmagasabb képminőségben és a legköltséghatékonyabb módon sugározzák műholdas csatornáikat.
Az ASTRA 1Q, egy következő generációs digitális műhold, amely egyben szélessugárzású és nagy átbocsátóképességű, és az ASTRA 1P-hez hasonlóan támogatni tudja a közvetlen műholdas DTH (direct to home) szolgáltatást. Emellett a teljes mértékben rugalmas ASTRA 1Q pályája testre szabható és könnyedén áthelyezhető egy másik keringési pályára, ami lehetővé teszi a SES számára, hogy előrelátóan kiszolgálja videó-és adatvásárlóinak változó igényeit.
A SES keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozíciójában található jelenlegi műholdjai példátlan számú, összesen 118 millió háztartást, az összes európai tévés otthon 43%-át látják el. Az elsősorban Németországban, Franciaországban és Spanyolországban található televíziós háztartásokat ASTRA műholdak szolgálják ki.
A HD-tartalmat fogadó televíziós otthonok száma az elmúlt öt évben majdnem 30%-kal növekedett. A keleti 19,2 fokról több mint 1000 csatornát sugároznak, 440-et HD, 15-öt pedig UHD minőségben. A keleti 19,2 fokos műholdakról közvetített csatornák közül több száz FTA (Free-to-Air), vagyis bárki által, előfizetés nélkül elérhető szolgáltatás, amely minden műfajt lefed a szórakoztató műsoroktól a filmeken keresztül a sportműsorokig. Ezeken nézhetünk dokumentumfilmeket, kulturális műsorokat, gyerekműsorokat vagy vásárlási csatornákat, több nyelven: németül, angolul, franciául vagy például spanyolul.
„Keleti 19,2 fokos elsődleges televíziós pozíciónk az egyik legértékesebb tulajdonunk, ami az elmúlt 30 évben kulcsfontosságú volt ahhoz, hogy a neves európai műsorszolgáltatók megnövelhessék általa tévés közönségüket. Ez a két műhold rendelkezni fog a kellő rugalmassággal, megbízhatósággal és redundanciával, amelyre nézőinknek szüksége van, emellett segítségével még a 2040-es években is prémium szolgáltatásokat fogunk tudni nyújtani” – nyilatkozta Steve Collar, a SES vezérigazgatója. „Mindemellett a fejlett műholdas technológiának köszönhetően jövőbiztossá tesszük befektetésünket és nagyfokú rugalmasságot fecskendezünk az ASTRA 1Q-ba annak érdekében, hogy biztosítani tudjuk az általunk kiszolgált összes piac változó igényét.”
Kapcsolódó cikkek
- A HIGH VIEW megújította szerződését a SES vállalattal
- A SES globális vezető pozíciót tölt be a műholdas tartalomközvetítés terén
- Megerősödni látszik a SES vezető tartalomközvetítői pozíciója
- Űrtávközlési vállalatot alapított a 4iG
- Az Orange és a SES új korszakot nyit a műholdas kapcsolatok innovációjában
- Folytatódik a tudományos munka az Antarktiszon lévő Palmer kutatóállomáson
- Működnek az új magyar zsebműholdak
- Többéves szerződéshosszabbítást írt alá a SES és a Towercom Slovakia
- Hogyan számolhatjuk fel a képernyőkésleltetést?
- Aszteroida Nap, 2019: globális közvetítés SES műholdakkal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.