Tovább nőtt a Xiaomi árbevétele és nyeresége 2021 harmadik negyedévében
Az internetes szolgáltatásokból származó bevétel csúcsot döntött, miközben az üzletág profitabilitása is javult. A Xiaomi MIUI havi aktív felhasználóinak száma világszerte már meghaladja az 500 milliót és folyamatosan növekszik.
A Xiaomi Corporation (a továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Cégcsoport”; stock code:1810), elektronikai cikkek és okos eszközök gyártásával foglalkozó vállalat, amelynek fő tevékenysége az okostelefonok és az összekapcsolt okoseszközök (IoT) fejlesztése és forgalmazása, tegnap nyilvánosságra hozta a 2021. szeptember 30-án lezárult harmadik negyedév auditált, konszolidált pénzügyi eredményeiről szóló jelentését.
2021 harmadik negyedévében, a Xiaomi teljes árbevétele 78,1 milliárd jüant tett ki, amely 8,2 százalékos növekedés az előző évhez képest. A korrigált nettó nyeresége 5,2 milliárd jüan volt, amely 25,4 százalékkal haladja meg az elmúlt év azonos időszakában elért eredményt. A Xiaomit sem hagyták érintetlenül a globális makrogazdasági folyamatok, illetve a technológiai piac változásai Kínában. A Xiaomi hosszútávú befektetései valós értéken számolva a tárgyidőszakban nem realizált pénzügyi veszteségeket termeltek, aminek jelentős hatása volt a Xiaomi nettó nyereségére. Mindezek ellenére, a Xiaomi fő tevékenységének nyereségessége stabilan tovább nőtt. A Xiaomi üzleti és működési modellje kiállta az idő próbáját, amit bizonyít, hogy mind a teljes árbevétel, mind a korrigált nyereség stabilan növekedett a harmadik negyedévben.
Mindeközben, a Xiaomi MIUI havi aktív felhasználóinak száma túllépte az 500 milliót 2021. november 22-én, ami egy újabb fontos mérföldkő volt a Xiaomi „Okostelefon x AIoT” üzletstratégiájának megvalósításában.
2021 harmadik negyedévének legfontosabb pénzügyi eredményei röviden:
● A teljes bevétel 78,06 milliárd jüan, 8,2%-os növekedés éves szinten;
● A bruttó nyereség megközelítőleg 14,29 milliárd jüan, 40,6%-os növekedés éves szinten;
● A nem IFRS szerinti korrigált nettó nyereség 5,18 milliárd jüan volt, 25,4%-kal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
Xiaomi Corporation így kommentálta az eredményeket: „2021 harmadik negyedévében tovább folytattuk az „Okostelefon x AIoT” üzletstratégiánk megvalósítását és javítottunk a pozíciónkon a prémium okostelefonok piacán. Ma már 11 országban és régióban állunk az élen a leszállított okostelefonok száma tekintetében. Folytatjuk a termék- és technológia fejlesztést, hogy még versenyképesebbé váljunk a prémium szegmensben. Az internetes szolgáltatásokból származó bevételeink új csúcsot döntöttek. Ezen a területen is elkötelezettek vagyunk az innováció mellett, ami tovább fogja erősíteni a termékeink versenyképességét. 2021. november 22-én a MIUI havi aktív felhasználóinak a száma átlépte az 500 milliót, amivel egy újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett el az „Okostelefon x AIoT” üzletstratégiánk megvalósítása.”
A negyedév pénzügyi teljesítményének értékelése
Az internet szolgáltatásokból származó árbevétel: új negyedéves csúcs
A Xiaomi nyereségessége tovább javult az internetes szolgáltatások területén: az árbevétel elérte a 7,3 milliárd jüant, ami új rekordnak számít és 27,1 százalékos éves növekedésnek felel meg. Az internetes szolgáltatások bruttó haszonkulcsa 73,6 százalék volt, 13,1 százalékponttal magasabb, mint az előző évben.
A havi 500 millió MIUI aktív felhasználó azt jelenti, hogy a felhasználók száma 32 százalékkal nőtt egyetlen év alatt. Ezen belül, a kínai felhasználók száma 16,4 százalékkal emelkedett. A Xiaomi globális okostévé és Xiaomi Box üzletága 33 százalékkal bővült éves szinten. A Cégcsoport tévéelőfizetőinek száma 4,7 millió volt, ami 13,5 százalékos növekedést jelent.
A Xiaomi a külföldi piacokon 110 százalékkal növelte az internet szolgáltatásokból származó bevételét 2021 harmadik negyedévében, így elérte a másfél milliárd jüant. Ez a teljes internetes árbevétel 19,9 százaléka volt, ami szintén rekordnak számít.
A Xiaomi ezen a területen a kutatás-fejlesztésre szánt kiadásait 51,4 százalékkal növelte a harmadik negyedévben (9,3 milliárd jüan). A vállalat 2021 szeptemberében mutatta be a Xiaomi Okosszemüveget, amely képes a szemlencsén információk megjelenítésére és interaktív funkciókra. 2021 novemberében jött a Loop LiquidCool Technology, amely javítja az okostelefonok hőelvezetését erőteljes használat esetén. A Xiaomi jelenleg 13 919 szakembert foglalkoztat K+F területen, ami a teljes munkavállalói létszám 44 százaléka.
A Xiaomi külpiacokon elért árbevétele jelentősen nőtt; 11 országban és régióban állt az élre a leszállított okostelefonok számát tekintve
A Xiaomi a külpiacain 40,9 milliárd jüan árbevételt ért el 2021 harmadik negyedévében, ami a cég teljes forgalmának az 52,4 százaléka. Annak ellenére, hogy fontos alkatrészekből világszerte erős hiány mutatkozott, a Xiaominak sikerült konszolidálni a piaci pozícióját elsősorban azzal, hogy optimalizálta az erőforrás-allokációját és kiemelt figyelmet fordított az értékesítési csatornái megerősítésére helyi szinten, alkalmazkodva a helyi piac sajátosságaihoz. A Canalys kimutatása szerint a Xiaomi a leszállított okostelefonok tekintetében 11 országban és régióban volt piacvezető és 59 országban szerepelt az első ötben 2021 harmadik negyedévében.
Európában a második legnagyobb piaci szereplő volt a Xiaomi 21,5 százalékos piaci részesedéssel. Nyugat-Európában a Xiaomi 17 százalékos piaci részesedést ért el és az első három gyártó között szerepelt a leszállított készülékek számát tekintve. Közép-Kelet-Európában a második helyet szerezte meg 28.7 százalékos piaci részesedéssel.
Külpiacokon 2021 harmadik negyedévében a Xiaomi több mint 6,8 millió okostelefont értékesített operátor partnerein keresztül, Indiát nem beleértve, ami 130 százalékos éves növekedést jelent. Indiában ez volt a 16-ik negyedév, amikor a Xiaomi az első helyen állt a leszállított telefonok mennyiségét tekintve.
A Xiaomi szállította le a világon a harmadik legtöbb okostelefont, miközben tovább erősítette a pozícióit a prémium szegmensben
A Cégcsoport összesen 43,9 millió okostelefont szállított le világszerte 2021 harmadik negyedévében, így a Xiaomi volt a világ harmadik legnagyobb okostelefon gyártója ebben az időszakban 13,5 százalékos piaci részesedéssel. Az okostelefonokból származó bevétel 47,8 milliárd jüanra rúgott, a bruttó haszonkulcs 12,8 százalék volt, ami 4,4 százalékpontos éves növekedést jelent.
A Xiaomi tovább folytatja “Okostelefon x AIoT” stratégiáját, az okoseszközök piacán tovább szeretne erősödni
A Xiaomi IoT és lifestyle termékei 20,9 milliárd jüan árbevételt hoztak 2021 harmadik negyedévében, vagyis 15,5 százalékkal emelkedett a forgalmuk éves szinten. A külpiacokon a vállalat új rekordot állított fel, annak ellenére, hogy a beszállításoknál komoly nehézségekkel szembesült. A Xiaominak sikerült növelnie eladásait a prémium otthoni okoseszközök szegmensében, ahogy az AIoT platform használóinak száma is tovább bővült. 2021 szeptember 30-án a platformhoz kapcsolódó okoseszközök száma (az okostelefonokat, táblagépeket és laptopokat nem számítva) először lépte át a 400 milliót.
A teljes jelentés angol nyelven ezen a linken érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- 30 éves Magyarországon a 3M
- Budapesten fejleszt a világ legnagyobb üveggyártója
- Felavatták az SEG Automotive új magyarországi telephelyét
- 6 milliárdos bevétellel számol idén az egyik magyar techcég
- Energiahatékonysági és környezetvédelmi díjakat vett át a Körber
- A Xiaomi IoT biztonsági keretrendszere a világ legjobbjai között
- Óriásakvizíció a mikromobilitási piacon: A TIER felvásárolta a nextbike-ot
- Új Xiaomi webshop indul Mi-Home néven
- Újra a Microsoft Magyarország lett a tech szektor legvonzóbb munkahelye
- Ismét a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban