Stratégiai együttműködésre lép a MiR és a Logitrans
Az új megoldások egyesítik a MiR autonóm mobil robotok (AMR) terén szerzett tájékozódási és szoftveres szakértelmét a Logitrans több évtizedes anyagmozgatási tapasztalataival, hogy új szintre emeljék a raklapok szállításának folyamatát.
Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots A/S (MiR) és a nagy anyagmozgató berendezéseket gyártó Logitrans A/S stratégiai együttműködést kötött, amelynek célja, hogy autonóm raklapszállítókat hozzanak létre. A raklapok biztonságos, hatékony és önálló mozgatására képes eszközökkel a partnerek egy piaci rést kívánnak betölteni. Az autonóm raklapszállító egyesíteni fogja a MiR autonóm navigációs és szoftveres képességeit a Logitrans által már 80 éve fejlesztett elektromos raklapszállítók funkcionalitásával.
A vállalatok abban állapodtak meg, hogy egy új autonóm raklapszállító-sorozatot fejlesztenek ki, és így egy kiegészítőt hoznak létre a MiR jelenleg elérhető nagy teherbírású mobil robotjai számára, amelyek zökkenőmentesen és biztonságosan szállítanak árut, valamint raklapokat dinamikus környezetben, emberek és más szállítóeszközök közvetlen közelében. A MiR robotjai jelenleg speciális raklapállványokról tudják felvenni a raklapokat, azonban több MiR-ügyfél is kifejezte igényét olyan AMR-ek iránt, amelyek a raklapokat egyből a földről felvéve képesek tovább szállítani. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy a MiR és a Logitrans megfeleljen az ügyfelek által támasztott igényeknek, ugyanakkor számos új üzleti lehetőséget is teremt a hatalmas potenciállal rendelkező piacon. „Küldetésünk a kezdetektől fogva az volt, hogy úgy segítsük alakítani a vállalatok belső logisztikáját, hogy azok termelékenyebbek és versenyképesebbek lehessenek – ez az új kezdeményezés pedig egy újabb óriási lépést jelent ebben az irányban. A szoftver-kompetenciánk és a Logitrans több évtizedes hardveres ismereteinek ötvözésével gyorsan létre fogjuk tudni hozni a megfelelő megoldást, hogy ügyfeleinket a teljes értékláncuk mentén támogatni tudjuk” – mondja Søren E. Nielsen, a MiR elnöke.
Miközben a MiR felismerte az ügyfelei körében fellépő igényt, a Logitrans is megnövekedett keresletet tapasztal a raklapmozgatás jelenlegi folyamatainak automatizálására. „Tudjuk, hogy az anyagmozgatás ágazata az automatizálás felé halad. Identitásunk része, hogy folyamatosan az üzletágunk élen járjunk a termékfejlesztés terén. Termékeink automatizálása segít megőrizni vezető pozíciónkat. Az ilyen típusú termékhez szükséges kapacitással nem rendelkezünk házon belül, így a MiR-rel való együttműködéssel nagyon jól járunk” – mondja Gitte Kirkegaard, a Logitrans vezérigazgatója.
Az új megoldás kibővíti az AMR-ek és raklapszállítók képességeit, hogy a legtöbb intralogisztikai szükségletre választ lehessen adni
A MiR és a Logitrans egy teljesen automatizált és egy félautomata autonóm raklapszállító létrehozását tervezi, hogy válasszal tudjanak szolgálni a logisztikai folyamatok különböző kihívásaira. A MiR és a Logitrans számára új üzleti területek és termékek létrehozását megcélzó hosszú távú és stratégiai kezdeményezés a Logitrans kiváló minőségű hardvereszközeire, valamint a MiR hagyományos AMR-jei által is használt fejlett tájékozódási technológiára és kifinomult flottaszoftverre támaszkodik.
“Amikor ezek az AMR raklapszállítók megérkeznek a piacra, a vállalatok számíthatnak a MiR-re, mint a legtöbb belső logisztikai kihívásukra megoldással rendelkező szolgáltatóra” – teszi hozzá Nielsen. „A Logitrans-szal való együttműködés segít abban, hogy még hamarabb eleget tudjunk tenni az ilyen termékekre irányuló keresletnek, mindez pedig lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy elérhessék üzleti célkitűzéseiket.”
„A MiR robotikai kiválósága és a Logitrans átfogó termékportfóliója és azok testreszabhatósága által nyújtott egyesített kompetenciával egy olyan jövőt vetítünk előre, ahol az ügyfelek pontosan az igényeiknek megfelelő AMR-megoldást kapják tőlünk” – foglalja össze Gitte Kirkegaard.
Kapcsolódó cikkek
- A MiR és a CSi közösen automatizálja az anyagmozgatást az FMCG üzemekben
- Újabb robotikai ágazat van feltörekvőben
- Robotikai világszínvonal Esztergomból
- A belső logisztika fejlesztése autonóm mobil robotok nagy flottáival
- Robotizáció – válasz a pandémia által okozott kihívásokra
- Nagyteljesítményű autonóm mobil robotokat dob piacra a Mi
- Mobil munkapaddá váltak a robotok egy olaszországi üzemben
- Automatizált belső szállítás
- Magas termelékenység, alacsony költségek
- Globális stratégiai együttműködésre lép a MiR és a Koch Industries
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.