K&H: hogyan állnak az adatokhoz a magyar cégek
Az adat világdevizává kezd válni, de sok cég még nem igazán foglalkozik vele - többek között ez derül ki a K&H jövőkutatásból és a K&H innovációs indexből. Bár a magyar vállalkozások körében 18-ról 26 százalékra nőtt azoknak az aránya, amelyek az okoseszközökből, szenzorokból származó adatokat felhasználják, a geolokációs és közösségi média-adatokkal mindössze 10-ből 1 cég foglalkozik komolyabban.
Már most is az egyik legfontosabb “gazdasági kincs” az adat, de a következő években még inkább az lesz. Az adatkezelés, adatbányászat, adatvédelem kombinációja lehet a fejlődés egyik alappillére - legyen szó kisebb vagy nagyobb vállalkozásokról, illetve teljes gazdaságokról. Másik oldalról pedig az adat kvázi “belép” a nemzetközi pénzpiacra, egyfajta devizaként kell rá tekinteni a K&H jövőkutatás szerint.
Adat és mesterséges intelligencia lesznek a nyerő páros
A trend világszerte, így Magyarországon is egyértelmű, azonban a mindennapokban még nem teljesen bevett szokás az adatfelhasználására épülő stratégia. A K&H innovációs index szerint az idei második negyedévben azért javult a helyzet.
“Bár a vállalatok jelentős része továbbra sem foglalkozik a nagy mennyiségű adatok feldolgozásából származó előnyökkel, egy részterületen, az okoseszközökből vagy szenzorokból érkező adatok feldolgozásában javult a helyzet az előző félévhez képest. Rossz ugyanakkor, hogy a cégek túlnyomó része a mesterséges intelligenciát még nem állította hadrendbe az adatkezelés terén, pedig a két technológia felerősíti egymást” - mondta Németh Balázs, a K&H innnovációs vezetője.
Sokatmondó számok
A K&H szakértője szerint a K&H innovációs index második féléves eredményei közül az adatgazdaság szempontjából a legfontosabbak a következők:
● A vállalatok 26 százaléka foglalkozik okoseszközökből, érzékelőkből származó adatok elemzésével. Arányuk az idei első félévben 18 százalékos volt, tehát látványos a javulás, de még bőven van tér a növekedésre.
● Bár a helymeghatározáson alapuló, azaz geolokációs adatok kezelése, felhasználása komoly lehetőséget rejt egy-egy vállalkozás számára, ám kevés vállalkozás él a lehetőséggel. A K&H innovációs index szerint a válaszadó cégek mindössze 12 százaléka lát ebben fantáziát. Ez stagnálást jelent az első félévhez képest. A többség - 85 százalék - sem most, sem a jövőben nem tervez ezzel foglalkozni.
● Szinten maradt azoknak a cégeknek az aránya is, amelyek a közösségi média-adatokat - köztük a kommenteket - automatikusan kezelik. 10 százalékos a részesedésük a második félévben, ami lényegében megegyezik az első féléves eredménnyel.
A K&H szakértője szerint a vállalkozások jövőbeli fejlődéséhez szükség lenne arra, hogy változzon a szemléletmód. Az adatfelhasználást mellőző cégek ugyanis hirtelen veszíthetnek a versenyképességükből.
Kapcsolódó cikkek
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
- A mesterséges intelligencia lehet az óceánok megmentésének kulcsa
- A CareAR további innovációkat és felvásárlást jelentett be
- Ellentmondás az adatokban
- K&H: akik az adathalászok ellen küzdenek
- MagyarBrands díjat kapott a K&H
- Erős bejelentéssel indult a nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó!
- Kiváló ötletekkel indult az ország egyik leginnovatívabb startup versenye
- Hamarosan 24 órán belül mesterséges intelligenciával vehetik az ingatlanokat
- Így lehet versenyelőny az adatkezelési gyakorlat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.