Stretch konferencia: Továbbra is a járvány-helyzethez való alkalmazkodás jelenti a legnagyobb vezetői kihívást
Mi köze van a szervezeti kultúrához a víruskutatásnak? Milyen trükköket vet be a csapatépítésben egy olimpikonokkal dolgozó sztáredző? Mi a szerepe az énmárkának a vállalatirányításban? Többek között ezeket a kérdéseket járta körbe a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja, a CraftHub által szervezett Strech konferencia nemzetközi csúcsvezetők, elismert szervezetkutatók és menedzsment tanácsadók közreműködésével. A világ 30 országából közel 800 konferenciarésztvevő leshetett el gyakorlati tippeket és módszereket a téma szakértőitől, hogy továbbfejleszthesse vezetői készségeit, és bár a járványhelyzet miatt az online térben zajlott az esemény, a kapcsolatépítésről és az élményekről is gondoskodtak a szervezők: 3 perces üzleti randik, vállalati standok, valamint Dj-szettek és jógaórák várták az érdeklődőket.
Idén december 7. és 9. között tartották meg a Strech konferenciát, mely a legfrissebb menedzsment trendeket és gyakorlatban is hasznosítható tippeket vette sorra tapasztalt cégvezetők, tanácsadók és a sikeres szervezetek titkait kutató szakemberek segítségével. Az együtt gondolkodásra és a tudásmegosztásra talán még soha nem volt ekkora szükség, hiszen minden eddiginél gyorsabban gyarapodik az emberiség birtokában lévő szinte átláthatatlan információhalmaz, világunk pedig szélsőségesebb és kiszámíthatatlanabb, mint valaha – így a vezetők is mind nehezebb kihívásokkal találják szembe magukat. “Azok a szervezetek tudnak ma sikeresek lenni, amelyek képesek magas szintű együttműködésre, tulajdonosi szemlélettel és eredményfókusszal rendelkeznek, gyorsan reagálnak a változásokra és folyamatosan kapcsolatban vannak a környezetükkel. A modern menedzser legfontosabb feladata, hogy megteremtse az efajta működés lehetőségét és terét” – mondja Baccifava Médea, a konferenciát szervező CraftHub egyik alapítója.
Menedzser legyen a talpán…
Nem meglepő módon a változások kezelése és a sikeres krízismenedzsment, a vezetői szerepek közötti eligazodás, a COVID-kompatibilis működés biztosítása, valamint az ezeket segítő csapatépítési és szervezetfejlesztési témák kerültek az idén 9. alkalommal jelentkező Strech fókuszába. A Prezi, a Bitrise vagy éppen a GitHub menedzserei mellett neves kutatók és tanácsadók adtak mélyebb betekintést a vezetés tudományának rejtelmeibe. Damon Centola (University of Pennsylvania) a hálózatelméletet hívta segítségül, hogy bemutassa, hogyan lehet sikeresen fejleszteni a vállalati kultúrát a megfelelő “terjesztők” azonosításával és bevonásával. Alan Watkins (Complete), aki korábban a brit olimpiai csapat coach-a volt, arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábbiaknál sokkal több dimenzióban kell ma helyt állnia egy vezetőnek: az üzleti sikerek és a bevételek biztosítása mellett képviselnie kell a közös víziót és célokat, fejleszteni a vállalati értékeket, hatékonyan menedzselni a humánerőforrást, ráadásul saját jólétére, az önfejlesztésre és a márkaépítésre is időt kell szakítania – vagyis a 4D-s vezetők korát éljük.
A hazai előadók táborát erősítette Kemény Dénes, aki három olimpiai bajnoki címig vezette a magyar férfi vízilabda válogatottat, így tud egyet s mást a sikeres csapatépítésről, motivációról és arról, hogyan hozhatja ki a maximumot az emberekből: “Talán a legnehezebb dolog az edzői munka során, amikor nehéz helyzeteket, rosszul induló meccseket kell valahogy egyenesbe hozni. Az én tapasztalaton az volt, hogy ha taktikát váltottunk az ilyen szituációkban, nem csak az ellenfelet leptük meg, de a játékosok is azonnal magabiztosabbak lettek. Rengeteg fogás adódik az élsport világában, melyet az üzleti életbe vagy a szervezetépítésbe is sikerrel lehet átültetni”. Joseph Pelrine agilis pszichológus pedig arról beszélt a hallgatóságnak, miért fontos, hogy adatokkal és objektív mérőszámokkal is értékelhetővé tegyük a csapatok működését vagy például a diverzitással elért eredményeket: ha nem tudsz mérni valamit, fejleszteni sem fogod tudni.
Nők, COVID, karrier
A koronavírus-járvány ismét megmutatta, hogy az egész társadalmakra ható krízishelyzetekben gyakran sokkal nagyobb teher hárul a hölgyekre, így a karanténidőszak, a munkahelyi racionalizálások és a beszűkülő üzleti lehetőségek levét is leginkább a nők itták meg. Az idei Strech konferencia 0. napján a Morgan Stanley munkatársai személyes történeteiken keresztül mutatták be, hogy milyen karrierút várhat a nőkre a technológia férfiak uralta világában, hogy hogyan lesz informatikus szakember egy óvónőből vagy egy vendéglátósból, és persze a rugalmas munkavégzés és a munka-magánélet egyensúly kérdéseit is körbejárták. “Habár napjainkban a női vezetők száma egyre magasabb, még mindig találkozhatunk egyenlőtlenségekkel ezen a területen is. Mivel a diverzitás fontos volt számunkra a konferenciaprogram kialakítása során, így külön figyelmet fordítottunk arra, hogy kisebbségek is képviseljék magukat az előadók között, valamint a nemek aránya is kiegyenlített legyen. Linda Rising előadása a vállalati ösztönzőeszközökről vagy Jutta Eckstein ízelítője a szervezeti agilitást támogató BOSSA nova módszerről igazi csemegének számítottak” – teszi hozzá Baccifava Médea.
Kapcsolódó cikkek
- Újranézhetők a Neumann Társaság DEEP IT konferenciájának előadásai
- Csúcsvezetők a nappaliban
- Erős bejelentéssel indult a nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó!
- 5G összhangja - Az intelligens digitális ökoszisztéma megoldása
- Konferencia a Széchenyi István Egyetemen: fókuszban az autonóm járművek
- Microsoft Envision Hungary: hibrid munkavégzés a gyakorlatban
- Európa második legnagyobb akkumulátorgyártója kíván lenni Magyarország
- Magyar nyelvű szekció az idei Ignite programjában
- JunctionX Budapest: 30 izgalmas innováció született a magyar szervezésű nemzetközi hackathonon
- A Neumann Társaság konferenciája a társadalom és a technológia jövőjéről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.