50 milliós Digitális Felzárkóztatási Alapot indít a Magyar Vöröskereszt és a Telenor

forrás: Prím Online, 2021. december 19. 16:30

Digitális alapot indít a szociálisan rászorulók digitális felzárkóztatásának támogatására, a digitalizációban való részvétel javítására a Telenor és a Magyar Vöröskereszt. Az alapból a kor elvárásainak megfelelő eszközökre - mobiltelefon, tablet, laptop - és szoftverekre lehet pályázni. A Digitális Felzárkóztatási Alapot a mobilszolgáltató 50 millió forinttal támogatja. Az alap az első évben elsősorban és kiemelten a gyermekvédelmi gondoskodásban élő, valamint a Családok Átmeneti Otthonában élő gyerekekre fókuszál. A fenntartható finanszírozáshoz további vállalatok és magánszemélyek csatlakozását várják.

A járványhelyzetre való tekintettel idén nem szervez karácsonyi ünnepséget a Telenor, és az erre szánt összeget jó ügyre fordítja. Ennek érdekében a Magyar Vöröskereszttel közösen 50 millió forintos kezdő összeggel elindítja a Digitális Felzárkóztatási Alapot. A pénzügyi alap kapcsolattartásra, tanulásra, internetezésre alkalmas eszközök – például mobiltelefon, tablet, laptop – vagy szoftverek vásárlását támogatja. A pályázat egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi, valamint gyermekjóléti intézmények (kórházak, idősotthonok, családok átmeneti otthona, valamint gyermekotthonok), illetve szociálisan rászoruló személyek (elsősorban tanulók, idősek, nagycsaládosok, gondozásra szorulók, egyszülős családok gyermekei, valamint a szociális- és gyermekvédelmi/jóléti ellátórendszer ügyfelei) számára szól. Az alap folyamatosan nyitott, a beérkezett pályázatokat havonta bírálják el.

 

„Abban hiszünk, hogy az adománygyűjtés nem csak az ünnepek idején fontos. Szeretnénk, ha a program fenntarthatóan, hosszabb távon is működne, ezért cégek, szervezetek és magánszemélyek számára is megnyitjuk a lehetőséget az Alap támogatására.” – mondta Erdélyi Márk, a Telenor jogi és reputációs vezérigazgató-helyettese.

 

 

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt együttműködése hosszú időre nyúlik vissza: 2013 óta dolgoznak közösen azon, hogy a mobilinternetet és a digitális megoldásokat a legnagyobb itthoni humanitárius szervezet munkájába integrálják, 2014-ben pedig stratégiai megállapodást kötöttek, amelyben a telekommunikációs vállalat támogatóként tett vállalásokat a Vöröskereszt katasztrófa-készenléti és válaszadási munkájának támogatására. Mindezeken túl a Telenor a Vöröskereszt munkáját támogató több közös fejlesztésben is részt vállal.

 

„A Magyar Vöröskereszt minden olyan elvi és gyakorlati lehetőséget megragad, mely elősegíti rászoruló embertásaink támogatását. Stratégiánk mentén - összhangban humanitárius elveinkkel, értékeinkkel - elkötelezettek vagyunk a digitális átalakulás és felzárkóztatás mellett. Ez a jelentős összeg elősegíti ezirányú törekvésünket, egyúttal lehetőséget teremt arra, hogy támogassuk a rászorulók online tanulását és információszerzését, illetve az akaratlan digitális elszigeteltségben élők számának csökkentését.” – nyilatkozta Horváth Péter Zsolt, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.

 

A Telenor az otthonokban élő gyerekekért

Az Alap az első évben elsősorban és kiemelten a gyermekotthonokban élő, valamint a családjukból kiemelt gyerekekre, a gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekekre, valamint a Családok Átmeneti Otthonában élőkre fókuszál. Magyarországon közel 25 000 gyermek és fiatal él a családjából kiemelve. A Telenor karácsonyi kampányában a gyermekotthonokban élő gyerekek támogatását tűzte ki célul. Többek közt ezt a törekvést szolgálja a Digitális Felzárkóztatási Alap létrehozása is. A Telenor felkérésére Dragomán György író-műfordító gondolta újra A kis gyufaárus lány történetét, amely könyvben is megjelent. A könyv megvásárlói a gyermekotthonban élő gyerekek, és mentorprogramjuk révén a velük foglalkozó önkéntesek számára segítséget nyújtó Gyermekhíd Alapítványt támogatják. Emellett a 06-80-621-000 ingyenesen hívható telefonszámon december 20-ig meghallgató a történet új befejezése; a Telenor pedig minden december 20-ig beérkező hívás után 500 forinttal támogatja az Alapítványt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. 

2024. május 9. 18:01

Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.

2024. május 9. 16:20

Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg

Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.

2024. május 9. 14:28

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

2024. május 9. 12:59

Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia

Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára. 

2024. május 9. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36