A mesterséges intelligencia és blokklánc technológia pörgetheti fel a klímavédelmet
Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst új elemzéséből. A több esettanulmányt is bemutató dokumentum egyik fő következtetése, hogy a kibocsátáscsökkentés 70 százaléka elérhető a meglévő, bevált és versenyképes technológiákkal. Az emberi és a gépi intelligencia integrálásával, illetve az algoritmusokra és a nagy számítási kapacitásra építve jelentős változásokat értek el olyan alapvető területeken, mint az energiatermelés és fogyasztás, a várostervezés, az erőforrások felhasználása és az ellátási lánc hatékonysága.
A jelentésből kiderül, hogy hogyan alkalmazza az IBM a mesterséges intelligenciát és a blokklánc-alapú megoldásokat annak érdekében, hogy átláthatóbb és alacsony széndioxid-kibocsátású ellátási láncot alakítson ki. A Jacobs mérnöki cég London vezetésének segített, és több milliárd adatpont elemzésével egy olyan közlekedési rendszer modelljét készítették el, amelyben az utazások 80 százalékához széndioxid-kibocsátásmentes közlekedési módokat használnak. Egy másik példa a Swire Properties hongkongi ingatlanfejlesző óriásvállalat, amely hosszú távú dekarbonizációs programot indított. Ennek keretében az intelligens világítás, az esővízgyűjtés és az étolajból nyert energia, a hatékony digitális mérőeszközök alkalmazása, illetve az épületek energiahatékonyságának modellezése a Schneider Electric-kel együttműködve 19 százalékos üvegházhatású gázkibocsátás-csökkenést eredményezett a társaság ingatlanportfóliójában.
Az ENSZ novemberi COP26 klímacsúcsán tett kötelezettségvállalások jelentős hatással lehetnek a globális üzleti szektorra, hiszen az éghajlatvédelmi szempontok felértékelődése miatt a nettó zéró kibocsátás kezd alapelvvé válni az üzleti életben is. Az éghajlatváltozás jelentette veszély nagysága megköveteli, hogy a szervezetek minden iparágban már most erőfeszítéseket tegyenek a hatékonyság növelése érdekében. A digitális technológia jelenti a legcélravezetőbb utat a COP26 megállapodásban felvázolt nagyratörő célok eléréséhez.
„A COP26-on született döntések is rámutatnak arra, hogy a vállalkozásoknak sürgősen felelősséget kell vállalniuk a fenntarthatóságért, és már most törekedniük kell az energiahatékonyság növelésére” - mondta Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója. „A következő évtized lesz az, amikor a digitális technológiára támaszkodva megvalósíthatjuk a fenntarthatósági törekvéseket. A kibocsátáscsökkentés 70 százaléka elérhető a már most rendelkezésre álló, bizonyított és versenyképes technológiákkal, ahogyan azt ez a jelentés is bizonyítja, és ami bemutatja, hogy a szervezetek hogyan alkalmazhatják a mai digitális eszközöket, hogy segítsenek eljutni a bolygónk számára nélkülözhetetlen nettó zéró jövőhöz.”
A Schneider Electric és a CNBC Catalyst közös, „Megoldás a fenntartható jövőre: Mitől lesznek a digitális megoldások az üzleti élet fenntarható átalakításának zálogai?” című tanulmánya bemutatja, hogy a vállalkozások és intézmények hogyan tudják csökkenteni üvegházhatású gázkibocsátásukat, hogyan állhatnak át megújuló forrásból származó energia használatára és tehetik átláthatóbbá ellátási láncukat a technológia segítségével.
A Schneider Electric vezető szerepet játszik az energiahatékony digitális megoldások kifejlesztésében. Az összekapcsolt, nyitott és digitális technológia üzleti előnyöket teremt, és kézzelfogható nyereséget biztosít a hatékonyság és az üzleti rugalmasság terén. Ez támogatja a vállalkozásokat abban, hogy teljesítsék kettős megbízatásukat, azaz egyszerre óvják környezetüket és szállítsák a részvényesek által elvárt eredményeket. A Schneider Electric közvéleményformáló tartalmai, beleértve a CNBC Catalyst-tal közös tanulmányt is a társaság újonnan indult Schneider Electric Insights weboldalán érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- Környezettudatos fejlesztések a Samsung háztartási gépeinél 2022-ben
- Mesterséges intelligencia teszi veszélyessé a kibertámadásokat 2022-ben
- Bővíti regionális beszerzési központját Budapesten a Schneider Electric
- Ki gondolná, hogy a virtuális eseményeknek is van ökolábnyoma?
- K&H: láthatatlan motort kaphat a magyar gazdaság
- A Financial Times és a Dow Jones listáinak élén a Schneider Electric
- Biztosított a mélyszegénységben élő gyerekek Tanodájának jövő évi működése
- K&H: hogyan állnak az adatokhoz a magyar cégek
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
- A mesterséges intelligencia lehet az óceánok megmentésének kulcsa
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.