A L'Oréal új fejlesztései átírják a hajfestés élményét
A L'Oréal Csoport bemutatta a legújabb beauty tech innovációit, amelyekkel újragondolja a hajfestés fogalmát. A Colorsonic egy könnyű, kézi készülék, amely egy innovatív, problémamentes eljárással teszi lehetővé a hajfesték kikeverését és egyenletes felvitelét, így a fogyasztók számára akár otthon is kiváló hajfestési eredményeket biztosít. A Coloright pedig egy, a szalonfodrászok számára kifejlesztett mesterséges intelligenciával vezérelt hajfestési rendszer, amely virtuális hajszínpróbával teszi lehetővé a kívánt árnyalatok megjelenítését. Az innováció továbbá egy olyan algoritmust használ, amely egyéni igényeknek megfelelően, személyre szabott hajszínt biztosít, több mint 1500 egyéni árnyalatlehetőséggel.
A L'Oréal nagy múltra tekint vissza a hajfestés területén, hiszen több mint 100 évvel ezelőtt feltalálta a világ első biztonságos, szintetikus hajfesték-készítményét, mellyel egy ma már 10 milliárd dolláros iparágat hozott létre. Ma, egy évszázaddal később, a vállalat ismét megmutatja a hajfestésben betöltött vezető szerepét azzal, hogy a legprecízebb formulán túl két áttörő technológiai innovációval formálja át az iparágat.
Amikor a COVID-19 járvány miatt sok szalon ideiglenesen bezárt, az otthoni hajfestés üzlet 6%-kal nőtt. Ez idő alatt a fogyasztók megtapasztalták az évtizedek óta gyakorlatilag változatlan otthoni hajfestési folyamat kihívásait, nevezetesen a hajfestéssel járó rendetlenséget és a festék nehezen hozzáférhető helyekre történő felvitelével járó bonyodalmakat.
Ezekre a fogyasztói igényekre válaszul kifejlesztett, és öt éven át finomhangolt Colorsonic egy egyedi keverőmechanizmust használ, amely a kívánt hajszín eléréséhez pontos arányban kombinálja a színelőhívót és a hajfestéket. A készülék ezután megfelelő mennyiségben adagolja a hajfestéket, és egy rezgő sörtékből álló szórófejen keresztül viszi fel azt a hajra, miközben a sörték cikk-cakkos mintázatban mozognak, hogy egyenletesen oszlassák el.
A Colorsonic a L'Oréal azon elkötelezettségét is tükrözi, hogy kivételes, személyre szabott szépség élményt nyújtson, amely a fenntarthatóságban gyökerezik. Ezt az elkötelezettséget tükrözik az alábbi funkciók is:
• Újrahasznosított műanyag: a Colorsonic egy újrafelhasználható eszköz, újrahasznosítható patronnal, amely használatonként kevesebb műanyagot használ, mint az otthoni dobozos hajfestékek.
• Újrafelhasználható kesztyűk: az otthoni hajfestékek dobozai egyszer használatos kesztyűt tartalmaznak. A Colorsonic ezeket akár 10-szer is újrahasználható kesztyűkkel helyettesíti, amelyek ráadásul fokozott védelmet is nyújtanak.
• Kevesebb szállításhoz köthető csomagolás: A Colorsonic készüléket és a patronokat tanúsítottan újrahasznosítható papírcsomagolásban szállítják.
A L'Oréal tervei szerint a Colorsonic 2023 elejétől lesz elérhető a fogyasztók számára az Egyesült Államokban.
Amellett, hogy a L'Oréal a Colorsonic segítségével átalakítja az otthoni hajfestés élményét, a szalon festés élményének fejlesztésére is komoly figyelmet fordít. A L'Oréal ezért a Colorightot, a mesterséges intelligenciával vezérelt hajfestő rendszert is bemutatta, amelyet kifejezetten szalonhasználatra fejlesztettek ki, és egyéni igényeknek megfelelően, személyre szabott hajszínt biztosít. A fejlesztés az innovációt a fodrászok kezébe adja és szabadalmaztatott algoritmus segítségével kínál pontos színeredményt.
A gép rendelkezik egy leolvasóval, amely elemzi a vendég haját, mérve a hajfestés hatékonyságát befolyásoló tényezőket: többek között a hajszínt, az ősz hajszálak százalékos arányát, valamint a hosszúságot és a sűrűséget, valamint egy hajfestékből álló száraz gyöngyöket tartalmazó adagolóval, amelyhez alapápolók, színelőhívók és hígítók patronjai tartoznak. Ezek az adagolt összetevők együttesen egy személyre szabott hajfestéket hoznak létre. Az ultraprecíz készülék a hajfesték összes összetevőjének képes az adagolására és összesen több mint 1500 egyedi lehetőséget tud megalkotni.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia és blokklánc technológia pörgetheti fel a klímavédelmet
- Mesterséges intelligencia teszi veszélyessé a kibertámadásokat 2022-ben
- K&H: láthatatlan motort kaphat a magyar gazdaság
- K&H: hogyan állnak az adatokhoz a magyar cégek
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
- A mesterséges intelligencia lehet az óceánok megmentésének kulcsa
- A CareAR további innovációkat és felvásárlást jelentett be
- Erős bejelentéssel indult a nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó!
- Hamarosan 24 órán belül mesterséges intelligenciával vehetik az ingatlanokat
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.