Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben
A koronavírus-járvány óriási lökést adott az e-kereskedelemnek, és szakértők szerint 2-3 éven belül eljuthatunk hazánkban is arra a szintre, hogy a fogyasztók többet vásárolnak online mint offline. Ugyan konzervatív országnak számítunk, ami az elöregedő társadalommal magyarázható, de az e-kereskedelem számai dinamikusan nőnek. A szemléletformálás célba ér, ezt pedig tovább gyorsítja, hogy már egy magánszemély is mindent meg tud vásárolni a tetőcseréptől kezdve a kenyérig az interneten.
Ezt a visszafordíthatatlan és egyben kedvező trendet most tudják igazán meglovagolni a vállalatok, de ehhez nemcsak az értékesítésre, hanem az online marketingre is kiemelt figyelmet fordítani.
A hirdetések nem összeadódnak, hanem egymásra épülnek
Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető, tulajdonosa arról beszélt, alapvetően három fő újdonság lesz az online marketingben 2022-ben: a videós tartalmak felerősödnek, az arc felvállalása létfontosságúvá válik és a 360 fokos marketingeszközök is kiemelt szerepet kapnak idén.
„Már tavaly elkezdett hódítani a videó a képpel szemben, ezt jól mutatja a TikTok térhódítása. De ez nemcsak a felhasználók szemében izgalmasabb, hanem a közösségi platformok algoritmusa is jobban kedveli ezeket a tartalmakat. Egy videónak mindig értéket kell közvetíteni, olyan hasznos információkat kell átadni, amiért a fogyasztó fizetne is” – magyarázta.
Rámutatott arra is, sok cég még nem vállalja fel az arcát, nem mer beállni a kamera elé, mert nem érzi komfortosnak azt. Ezek a vállalatok ma már hátrányba kerülnek a fogyasztók szemében azokkal a cégekkel szemben, akik közelebb engedik magukhoz a közönségüket.
A 360 fokos marketingeszközökkel összefüggésben Berta Gergő azt mondta, már nem elég egy-egy platformot használni a cég népszerűsítésére. Több területnek kell összehangolva működnie ahhoz, hogy átütő sikert éljünk el.
„Ha jön egy látogatónk a Google-ből a weboldalunkra, kifejezetten nekik tudunk Facebook-hirdetéseket futtatni, majd lehetséges csak azokat YouTube-videókkal célozni, akik közülük visszatérnek a honlapra. A különböző platformokon futtatott hirdetések tehát nem összeadódnak, hanem egymásra épülnek, és ezt sokan elfelejtik” – nyilatkozott a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető, tulajdonosa.
A testre szabott reklámok kora
Berta Gergő megjegyezte, a Google és a Facebook olyan éles profilozásokat képes végezni a hatalmas adatmennyiségnek köszönhetően, hogy a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben vett demográfiai adatokkal lehet dolgozni, hanem előtérbe kerül az anyagi státusz, a hobbi és az illető érzelmi állapota is.
„Az algoritmus egy célzás után tanul és tanul, így teljes mértékben személyre szabja a hirdetést, olyan, mintha az adott felhasználó lenne kifejezetten megszólítva. A Facebooknál ráadásul nem hivatalosan működik a hangfelismerés típusú hirdetés is. Ha a célközönségi tag akár lefordított, akár nem használt állapotban beszél a telefonja mellett például a fűnyírókról, akkor van rá esély, hogy ha feloldás után megnyitja a Facebook applikációt, szembejön vele egy ilyen típusú reklám” – árulta el.
Elmondása szerint jelentős jogszabályi változások nincsenek 2022-ben, de vannak dolgok, amikre érdemes odafigyelni. A Google többek közt tiltja a CBD, kannabisz olaj reklámozását, miközben a Facebook erősen szűri a kisállat-hirdetéseket, de ügyelni kell a nyereményjátékokra is, mert ha nem tartjuk be szigorúan a feltételeket, a közösségi médiaóriások ezeket is egyik pillanatról a másikra blokkolhatják.
Mivel a szakma olyan komplexé vált, hogy egy ember nem tud minden részéhez érteni, Berta Gergő azt javasolja a cégeknek, állítsanak maguk mellé egy ügynökséget, amely teljes szakmai hátteret tud biztosítani. A sikerre éhes vállalatoknak legalább 15 értékesítési csatornával kell rendelkezniük, ami egyszemélyes marketinggel nem kivitelezhető, zárta szavait.
Kapcsolódó cikkek
- Három éves lemaradásban vagyunk Amerikához képest az online marketingben
- A virtuális első benyomás vált a legfontosabbá a járvány alatt
- Lévai Richárd bekerült a Facebook hivatalos marketing partnerei közé
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
- Felkészülést indít ’Az Év Honlapja’!
- Jelentős felvásárlás az online marketing piacon
- Itt a reklám, hol a reklám?
- Nem science fiction a műholdvevővel felszerelt traktor
- Ügynökségi szakember lett az IAB Hungary új elnöke
- Kampánymenedzselő, marketingtervező szoftvert fejlesztett egy online szakértő
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.