Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások
Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 000 résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából. A megkérdezettek megfontoltabban költenek és egyre jobban ragaszkodnak a rugalmas munkavégzéshez.
Tízből hat válaszadó (63%) már normálisnak érzi a pandémia miatt átalakult életvitelt, közel harmaduk a jövőben is rugalmasan szeretne dolgozni, és arra számít, hogy javulni fog a munka és a magánélet egyensúlya.
Vásárlásaik során a mennyiség helyett egyre többen helyezik a hangsúlyt a minőségre. A vevők 59 százaléka a korábbinál alaposabban megfontolja, mire ad ki pénzt. A tárgyak birtoklása sem számít már státuszszimbólumnak. A megkérdezettek több mint fele (53%), ha teheti, inkább megjavít vagy megjavíttat valamit ahelyett, hogy egyszerűen lecserélné.
Az online kereskedelem térnyerése
A fogyasztók 50 százaléka úgy véli, a világjárvány óta jobban kihasználja a digitális megoldások nyújtotta lehetőségeket. A válaszadók 46 százaléka továbbra is távolról dolgozik, 37 százaléka pedig online szerzi be azokat a termékeket, amelyekért korábban a boltba ment volna le. Emellett, a felmérésbe bevontak harmada (34%) többet költött streaming videószolgáltatásokra az elmúlt hat hónapban, mint korábban.
„A vevők jelenleg olyan márkákat keresnek, amelyek passzolnak a megváltozott, rugalmasabb életvitelükhöz. Az átalakuló vásárlói szokások és a digitalizáció a gyártók és forgalmazók számára lehetőséget teremt arra, hogy új vásárlókat nyerjenek, ugyanakkor számos kihívással kell majd szembenézniük az ellátási lánc, a raktárkészletek kínálata vagy akár a logisztika területén. Ezek megfelelő kezelésével jelentős bevétel növekedést érhetnek el” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének associate partnere.
Kapcsolódó cikkek
- Szárnyra kaptak a technológiai felvásárlások Magyarországon
- Csúcson a családi vállalkozások
- Magyarország felkerült a megújuló energia befektetések toplistájára
- Könnyebb és biztonságosabb lesz a vállalati korrupció bejelentése
- Védtelenül állnak a következő online betöréssel szemben a cégek
- Már a klímakockázatok elkerülésére készülnek a cégek
- Hagyományos ügyfélszolgálatot és átláthatóbb ajánlatokat igényelnek a vásárlók
- A munkavállalói élmény fokozásában az EY a világ első számú tanácsadója
- Zöldberuházások pótolhatják a válságban elveszett európai munkahelyeket
- Elismert pénzügyi szakértő csatlakozott az EY-hoz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.