Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások

forrás: Prím Online, 2022. január 20. 16:21

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 000 résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából. A megkérdezettek megfontoltabban költenek és egyre jobban ragaszkodnak a rugalmas munkavégzéshez.

Tízből hat válaszadó (63%) már normálisnak érzi a pandémia miatt átalakult életvitelt, közel harmaduk a jövőben is rugalmasan szeretne dolgozni, és arra számít, hogy javulni fog a munka és a magánélet egyensúlya.

 

Vásárlásaik során a mennyiség helyett egyre többen helyezik a hangsúlyt a minőségre. A vevők 59 százaléka a korábbinál alaposabban megfontolja, mire ad ki pénzt. A tárgyak birtoklása sem számít már státuszszimbólumnak. A megkérdezettek több mint fele (53%), ha teheti, inkább megjavít vagy megjavíttat valamit ahelyett, hogy egyszerűen lecserélné. 

 

Az online kereskedelem térnyerése

A fogyasztók 50 százaléka úgy véli, a világjárvány óta jobban kihasználja a digitális megoldások nyújtotta lehetőségeket. A válaszadók 46 százaléka továbbra is távolról dolgozik, 37 százaléka pedig online szerzi be azokat a termékeket, amelyekért korábban a boltba ment volna le. Emellett, a felmérésbe bevontak harmada (34%) többet költött streaming videószolgáltatásokra az elmúlt hat hónapban, mint korábban.

 

„A vevők jelenleg olyan márkákat keresnek, amelyek passzolnak a megváltozott, rugalmasabb életvitelükhöz. Az átalakuló vásárlói szokások és a digitalizáció a gyártók és forgalmazók számára lehetőséget teremt arra, hogy új vásárlókat nyerjenek, ugyanakkor számos kihívással kell majd szembenézniük az ellátási lánc, a raktárkészletek kínálata vagy akár a logisztika területén. Ezek megfelelő kezelésével jelentős bevétel növekedést érhetnek el” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének associate partnere.

Kulcsszavak: EY fogyasztói szokások

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01