A világon elsőként mutatták be az okostelefonba integrált SIM (iSIM) technológiáját
A telekommunikációs iparág vezető innovátorai, a Vodafone, a Qualcomm Technologies, Inc. és a Thales egyesítették erőiket, hogy bemutassanak egy olyan okostelefont, amely az ún. iSIM (az ieUICC* GSMA specifikáción alapuló) technológiával működik. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy a SIM-kártya funkcióit a készülék fő processzorába integrálják. Ezzel a bejelentéssel lehetővé válik a technológia kereskedelmi forgalomba hozatala mindazon készülékek esetében, amelyek a mobilszolgáltatásokhoz való csatlakozáshoz iSIM-et használnak.
Az iSIM technológia, megfelelve a GSMA előírásainak, a SIM-funkciókat a készülék fő processzorába ágyazza, ami nagyobb rendszerintegrációt, magasabb teljesítményt és nagyobb memóriakapacitást tesz lehetővé. A jelenleg legfejlettebbnek számító eSIM-ek esetében a SIM eszközbe való beágyazása történik, ugyanakkor az eSIM egy külön chipen működik, amire az iSIM esetében nincs szükség, ahogyan a SIM-szolgáltatások számára elkülönített helyre sem.
Az iSIM technológia jelentős előrelépés a jelenlegi, külön processzort igénylő eSIM megoldásokhoz képest, a SIM fő processzorba történő integrációja ráadásul nagy előnyt jelent mind a fogyasztók, mind a távközlési szolgáltatók számára. Ezen túlmenően lehetővé teszi a mobilszolgáltatások integrálását a telefonon kívüli eszközökbe, kiterjesztve a mobilélményt laptopra, tabletre, VR- és IoT, hordható és sok más digitális eszközre egyaránt. Az iSIM az eszköz alkalmazásprocesszorába integrálódik, ami több előnnyel jár:
• Egyszerűsíti és javítja az eszköztervezést és a teljesítményt azáltal, hogy felszabadítja az eszközön belül korábban elfoglalt helyet.
• A SIM-funkciók beépülnek az eszköz fő chipsetjébe olyan jelentős elemek mellé, mint például a CPU, a GPU vagy a modem.
• A már meglévő eSIM infrastruktúra felhasználásával lehetővé teszi a távoli SIM felhasználást.
• Megnyitja a mobilszolgáltatások csatlakozási lehetőségeit számos olyan eszköz számára, amelyek korábban nem rendelkeztek beépített SIM-funkciókkal.
A prototípus vagy ún. proof of concept (POC) bemutatására a globálisan legnagyobb piaci penetrációval rendelkező régióban, Európában került sor. A POC szemlélteti a technológia kereskedelmi felkészültségét és hatékonyságát a meglévő infrastruktúrán, kihasználva a Vodafone fejlett hálózati képességeit. A bemutató során a Vodafone hálózatán POC-ként használt eszköz a Snapdragon 888 5G Mobile Platformján futó Samsung Galaxy Z Flip3 5G volt, melyben a Qualcomm beépített Secure Processing Unitja található, és amely a Thales iSIM operációs rendszert futtatta a demonstráció céljából. A prototípus bemutatására a Samsung kutatás és fejlesztési laboratóriumaiban került sor a Vodafone fejlett távmenedzsment platformjának használatával.
Alex Froment-Curtil, a Vodafone kereskedelmi igazgatója elmondta: "Célunk egy olyan világ megteremtése, ahol minden eszköz zökkenőmentesen és egyszerűen csatlakozik egymáshoz, és amelyeket az ügyfeleink teljes mértékben irányíthatnak. Az iSIM a távmenedzsment platformunkkal együtt jelentős lépés ebbe az irányba, mivel lehetővé teszi az eszközök fizikai SIM vagy dedikált chip nélküli összeköttetését, így számos eszköz csatlakoztathatósága, az IoT világ ígérete valósággá válik. Ez lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy egyszerre használhassák egyazon eszközön egyszerre több fiókjukat, míg a szolgáltatók szempontjából segít kiküszöbölni a különálló SIM-kártyák szükségességét és az ezzel járó további műanyagtermelést. Továbbra is szorosan együttműködünk a Samsunggal, a Qualcomm Technologies-szal és a Thales-szel, hogy további alkalmazásokat fejlesszünk ki erre a technológiára, és felgyorsítsuk a kereskedelmi forgalomba hozatalát."
Enrico Salvatori, a Qualcomm Europe, Inc. vezető euórópai és közel-keleti alelnöke és elnöke, elmondta: "Az iSIM-megoldások nagy lehetőségeket kínálnak az mobilhálózat-üzemeltetők számára, értékes helyet szabadítanak fel az berendezésgyártók számára az eszközökben, és rugalmasságot biztosítanak az eszközhasználók számára, hogy az 5G hálózatokban rejlő teljes potenciált és élményt kihasználhassák a mobileszközök széles skáláján. Az iSIM-technológiából leginkább profitáló területek közé tartoznak az okostelefonok, a mobil PC-k, a VR/XR-headsetek és az ipari IoT. Azáltal, hogy az iSIM technológiát beépítjük a chiprendszerbe, további támogatást nyújtunk a berendezésgyártóknak a Snapdragon platformunkban."
Emmanuel Unguran, a Thales mobilcsatlakozási megoldásokért felelős szenior alelnöke elmondta: "Az új típusú hálózatok és eszközök megjelenésével a SIM-technológia innovációja elengedhetetlen az összekapcsolt világ legjobb kiszolgálásához. Az iSIM támogatja az új eszközök tervezését és gyártását, miközben ugyanazt a digitális élményt nyújtja, mint az eSIM, és hitelesített biztonsági szintet biztosít. A Thales partnereivel együtt elkötelezett a folyamatos innováció mellett, hogy a legjobb csatlakozási élményt nyújtsa."
Az ieUICC/iSIM technológiáról
A beágyazott univerzális integrált áramköri kártya (ieUICC) egy lépéssel továbbmegy az eSIM-nél, mivel integrálódik a chiprendszerbe. Funkcionalitását tekintve hasonlíthat egy önálló, csak egy állandó előfizetéssel rendelkező SIM-kártyához vagy lehet rugalmasabb, mint az eUICC, a beágyazott univerzális integrált áramköri kártya, ahol a szükséges profilok az eszköz életciklusa során mobilhálózaton keresztül tölthetők fel.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- Idősotthonoknak adományoz tableteket és okostelefonokat a Vodafone
- Újabb környezettudatos SIM kártyát vezet be a Vodafone
- Már elérhető a Vodafone ügyfelei számára az eSIM
- Mobil forgatható kijelzővel: bemutatkozott az új LG WING okostelefon
- Az eSIM új alapokra helyezi a csatlakoztatott életmódot
- Életet menthet az ÉletMentő applikáció
- Harminc napig tartó Black Friday akciót hirdet a Vodafone
- Egyszerűsíti az IoT elterjedését a Vodafone Business és az Arm
- A Vodafone a világon elsőként kapcsolta össze az 5G okostelefonokat a hálózatával Barcelonában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.