Népszerű a bécsiek körében a város chatbotja, a WienBot
2021-ben összesen 2,3 millió választ adott az osztrák főváros chatbotja, a WienBot. Ezzel a bécsiek egyik legfontosabb információforrásává nőtte ki magát. A legtöbben a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban fordultak hozzá.
Tavaly percenként átlagosan öt kérdést válaszolt meg az osztrák főváros chatbotja, amely külön mobiltelefonos alkalmazásból, a város honlapjába integrált keresőn, valamint a koronavírus tájékoztató oldalon, chatablakon keresztül is elérhető.
A legtöbb kérdés – a megkeresések 55 százaléka – a koronavírus-járványhoz kapcsolódott. Érdeklődtek oltásról, tesztlehetőségekről és az aktuális járványügyi szabályokról. Nyáron ezzel szemben a strandok álltak a középpontban, de sokan tettek fel kérdéseket álláslehetőségekkel kapcsolatban, a Bécsi Jégálomról és a parkolási szabályokról is. Ennek megfelelően a WienBotot tavaly háromezer kulcsszóval és szinonimával valamint kilencezer emojival bővítették, ezerötszáz kulcsszót pedig újrakombináltak, hogy pontosabb válaszokat tudjon adni.
Bécs 2017-ben indította el a chatbotját, amely az úton lévőknek különösen nagy segítséget jelent. A mobiltelefonos alkalmazásba ugyanis nemcsak bepötyögni lehet a kérdést, de szóban elmondani is, és a választ is lehet szóban kérni. Ráadásul konkrét választ ad és nem linkeket, mint például a Google.
A dezinformáció elleni kampány részeként pedig tavaly egy darabig vezető osztrák online médiumok oldalán futott interaktív bannerként. Így az olvasók újságolvasás közben nézhették meg például, hogy fogad-e még vendégeket az a strandfürdő, ahova menni szeretnének. A WienBot 2021-ben el is nyerte az ORF OnAward díját, amellyel a legkreatívabb digitális reklámeszközöket ismerik el.
Kapcsolódó cikkek
- Háromból két vállalat már használ chatbotokat
- Chatbottal szurkol a magyar válogatottnak a Burger King
- Vanda már chatelni is tud
- Az SAP chatbotja segíti a Fővárosi Vízművek ügyfélszolgálatát
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- Az online shopping a magyarok új hobbija
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.