Lassan, de javul a vállalatoknál a vezető pozícióban lévő női munkavállalók aránya

forrás: Prím Online, 2022. január 26. 12:22

Az energiaszektor vezető vállalata és a legjobb európai gyakorlatokkal bíró társaság lett a Schneider Electric a férfiak és nők munkahelyi egyenlőségét vizsgáló európai jelentésben, a GDI indexben. A társaság ráadásul az európai nagyvállalatok között az első 20, Franciaországban pedig az első 5 között végzett a rangsorban. A hazai érdekeltségeknél is kiemelt figyelemmel kezelik a nemek közötti egyenlőség biztosítását: egyik gyárukat már nő vezeti, a női közép-és felsővezetők aránya pedig nagyságrendileg 40-50% a különböző telephelyeken. A Schneider Electric az energiagazdálkodás és az automatizálás digitális átalakításának globális vezető multinacionális vállalata, hazánkban közel 2000 embert foglalkoztatnak.

A 2021-es jelentés 668 európai vállalatot vizsgált, amelyek többsége nyilvánosan jegyzett és a STOXX Europe 600-ban is szerepel. Az így kapott index (GDI) egy olyan összesített mutató, amely a nők arányát tükrözi a vizsgált társaságoknál az összes vezetői pozícióban, az igazgatótanácsokban, a végrehajtói pozíciókban és az igazgatótanácsi bizottságokban. Amikor az index 1-es értéket mutat, az azt jelenti, hogy egyenlő számban találhatóak férfiak és nők a vezetői pozíciókban.

 

 

Lassú emelkedés, kimagasló eredmény a Schneidernél

2021-ben a teljes vállalati minta átlagos GDI értéke 0,59 pont volt, ami 5 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi, 0,56-os értékhez képest. Mindössze 84 vállalat ért el 0,8-as vagy annál magasabb GDI értéket. A Schneider Electric GDI index értéke 0,92 pont, ami 0,14 ponttal magasabb, mint a 2020-ban elért eredmény.

 

A GDI-jelentés azt mutatja, hogy a vállalati vezetésben a változás lassú, és további intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy a nők megfelelő arányban vehessenek részt a legfelsőbb döntések meghozatalában. A Schneider Electric elkötelezett a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás előmozdítása mellett, és a 2025-ös fenntarthatósági céljai között szerepel a nők arányának növelése. Terveik szerint 3 év múlva az újonnan felvett munkatársak fele nő lesz, a középvezetők esetében 40, a felsővezetőknél pedig 30 százalék lesz a hölgyek aránya.  

 

Tavaly a vállalat napi irányításáért felelős igazgatótanácsa mérföldkövet ért el a nemek közötti sokszínűség terén, hiszen a tagok 44%-a nő volt.

 

 

Ígéretes hazai adatok

A Schneider Electric magyarországi érdekeltségeinél is kiemelt figyelmet fordítanak a nemek közötti egyenlőség biztosítására. „Másfél évvel ezelőtt hazai gyáraink és a szigetszentmiklósi logisztikai központunk vezetői kizárólag férfiak voltak, most a gyöngyösi üzemünket már nő vezeti, ott a közép- és felsővezetők mintegy fele már nő, míg a szigetszentmiklósi logisztikai központunkban ugyanebben a körben 40 százalék körül van a hölgyek aránya. Továbbra is célunk, hogy a nyitott pozíciók betöltésekor növeljük a nők számát olyan területeken is, mint például a mérnöki vagy értékesítői munkakörök” - mondta el Ivanov Katalin, a Schneider Electric Zrt. HR igazgatója. 

 

A Schneider Electric tavaly decemberben a férfi-női esélyegyenlőségért aktívan dolgozó vállalatok közé került a Financial Times Diversity Leaders 2022 rangsorában is. Akkor a listán szereplő 850 társaság közül a Schneider Electric a 66. lett, saját iparágán belül pedig az ötödik. 

Kulcsszavak: Schneider Electric

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01