Klíma-technológiai platformot fejlesztő startupot vásárolt meg a Schneider Electric
Az évtized végére globális szinten a vállalkozások zöld energia iránti igénye jelentősen felülmúlhatja a kínálatot, akár 269 terawattórás hiány is kialakulhat. A Schneider Electric, az energiagazdálkodás és az automatizálás digitális átalakításának globális vezetője a céges energiabeszerzés online piacterét létrehozó Zeigo nevű startup felvásárlásával már most felkészül ennek a kihívásnak a kezelésére.
Egyre nagyobb a nyomás a különböző gazdasági szereplőkön, szervezeteken, hogy működésük kevesebb szén-dioxid kibocsátással járjon, illetve teljesen mentes legyen attól. Szerepet játszik ebben, hogy az éghajlatváltozással járó kockázatok nőnek, és az energiatermelés, az elosztás és a felhasználás is átalakul. Az elmúlt 10 évben a vállalkozások számára a széndioxid-mentesítés megkezdésének legelterjedtebb és leghatékonyabb eszközei a megújuló energiára vonatkozó közüzemi szintű villamosenergia-vásárlási megállapodások (PPA) voltak. A BloombergNEF kutatócég adatai szerint különböző szervezetek, gazdasági szereplők eddig önkéntesen több mint 77 gigawattnyi szél-, nap- és geotermikus energiát vásároltak PPA-kon keresztül.
Mivel a nettó zéró kibocsátás elérésére irányuló törekvés egyre szélesebb körben elterjed, várhatóan az említett villamosenergia-vásárlási megállapodások iránti kereslet is folyamatosan nőni fog. Már eddig is több mint 2000 vállalat csatlakozott a „Science-based Target Initiative” nevű kezdeményezéshez azzal a szándékkal, hogy a széndioxid-mentesítési törekvéseiket úgy határozzák meg, hogy azzal hozzájáruljanak az 1,5 Celsius-fokos globális felmelegedési küszöbérték megtartásához. További több mint 300 vállalat csatlakozott a Climate Group RE100 elnevezésű kezdeményezéséhez vállalva, hogy működésük során 100 százalékban megújuló energiát használnak. Ezen kötelezettségvállalások miatt a Bloomberg New Energy Finance 2030-ra 269 terawattóra hiányt prognosztizál a vállalati megújuló energiahasználat kapcsán.
A Schneider Electric a piaci folyamatokra reagálva úgy döntött, hogy megvásárolja a klíma-technológiai platformot fejlesztő Zeigo nevű startupot. A Zeigo mesterséges intelligencia megoldásával a Schneider Electric a korábbinál is hatékonyabban tudja majd segíteni partnereit például a megújuló energiára vonatkozó közüzemi szintű villamosenergia-vásárlási megállapodások megkötésében.
A Zeigo felvásárlása kiegészíti a Schneider Electric meglévő portfólióját a tiszta energiával kapcsolatos szolgáltatások és megoldások területén, és előmozdítja a vállalat törekvéseit az energiamenedzsment digitális átalakítására. "A Zeigo örömmel egyesíti erőit a Schneider Electric-kel, hogy tovább gyorsítsa a tiszta energia forradalmát digitális eszközökkel. Együtt még több vállalat számára tudunk innovatív energetikai megoldásokat kínálni ahhoz, hogy hatással legyenek a világra, miközben megkezdik útjukat a dekarbonizáció felé" – mondta el Juan Pablo Cerda, a Zeigo alapítója és vezérigazgatója.
Ember-gép együttműködéssel lesz hatékonyabb az energiabeszerzés
A megújuló energiaforrások beszerzése időigényes és bonyolult folyamat, a projektek és a kockázatok értékeléséhez jelentős szakértői közreműködésre van szükség, hogy a végeredmény valamennyi értintett számára kedvező legyen. A Zeigo által létrehozott, speciális piactér összeköti a vásárlókat a termelőkkel és szolgáltatókkal, ezáltal a vállalkozások egyszerűen és gyorsan bonyolíthatják le az energiabeszerzést.
"A világ legnagyobb vállalati tanácsadójaként a megújuló energiaforrások beszerzése kapcsán tudjuk, hogy a gyorsaság és az összetettség az a két akadály, amelyek egyes vállalatokat távol tartanak a PPA-piactól. Azzal, hogy a Zeigo technológiáját és csapatát hozzáadjuk meglévő szolgáltatási és megoldási portfóliónkhoz, még nagyobb értéket tudunk nyújtani ügyfeleinknek világszerte. Gratulálok a Zeigónak ehhez a jelentős mérföldkőhöz" – fogalmazott a felvásárlás kapcsán Steve Wilhite, a Schneider Electric Fenntartható Üzlet részlegének vezető alelnöke.
A Schneider Electric továbbra is meghatározó a megújuló energia piacon
A Zeigo gépi tanulási algoritmusa és 20 fős csapata tovább erősíti a Schneider Electric piacvezető szerepét a vállalati megújulóenergia-tanácsadás területén. A társaság piacvezető az Egyesült Államokban, Európában, Ausztráliában és olyan feltörekvő gazdaságokban, mint például Brazília. A cég szakértői világszinten 2014 óta több mint 13 000 megawattnyi vállalati PPA megvalósítását támogatták. A Schneider Electric csapata olyan előremutató programok kidolgozását vállalta fel, mint például a közelmúltban bejelentett Energize konzorcium a gyógyszeripari ellátási lánc fenntarthatósági törekvéseinek előmozdítására. A Schneider Electric 2022-ben sorban már 11. alkalommal került fel a Corporate Knights által összeállított, a legfenntarthatóbban működő vállalkozásokat rangsoroló listára, idén a negyedik pozíciót szerezte meg a cég.
Kapcsolódó cikkek
- Óriáscég vette meg a magyar Nexogent
- Lassan, de javul a vállalatoknál a vezető pozícióban lévő női munkavállalók aránya
- Elkelt a legrégebbi magyar ár-összehasonlító portál
- Fenntarthatósági elit klubban a Schneider Electric
- Jöhetnek a merész ötletek – indul a Go Green
- A mesterséges intelligencia és blokklánc technológia pörgetheti fel a klímavédelmet
- Bővíti regionális beszerzési központját Budapesten a Schneider Electric
- Ki gondolná, hogy a virtuális eseményeknek is van ökolábnyoma?
- Szárnyra kaptak a technológiai felvásárlások Magyarországon
- A Financial Times és a Dow Jones listáinak élén a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.