Az IBM felpörgeti a beruházásokat Közép-Kelet-Európában
Az IBM bejelentette, hogy a közép-kelet-európai ügyfelek és partnerek számára is elérhetővé teszi az IBM Client Engineering csapatának agilis fejlesztési szolgáltatásait. Ezek a specializált technológiai csapatok Prágából, Varsóból és Moszkvából nyújtanak majd támogatást a vállalatoknak az egész régióban. Az újfajta módszertan magasabb szintre helyezi az ügyfélélményt azzal, hogy szoros együttműködést alakít ki az IBM és az ügyfél szakemberei között, hozzáférést biztosít a legkorszerűbb technológiákhoz és agilis fejlesztési ciklusok szerint dolgozik.
Az IBM szakemberei az ügyfelekkel vállvetve dolgoznak, hogy az IBM által kínált technológiák és szolgáltatások mielőbbi bevezetésével gyorsan – akár még a szerződés aláírása előtt, egy prototípus kialakításának keretében – válaszokat adjanak az ügyfél előtt álló kritikus üzleti kihívásokra. Az innovatív megoldás kialakítása során üzleti tanácsadók, fejlesztők, architektek, adattudósok, biztonsági szakértők, DevOps szakértők és egyéb IT szakértők működnek szorosan együtt az adott ügyfél szakembereivel.
„Az IBM Client Engineering egyedi módszertana az innovációt helyezi középpontba egy vállalkozás működésében és ezáltal lehetővé teszi az agilis és átfogó újításokat. Egy vállalkozói »innovatív teret« hozunk létre, amelyben gyorsabban születik meg az eredmény, mint más módszerekkel. Miközben hozzájárulásunkkal üzleti értéket teremtünk ügyfeleink számára, segítünk abban is, hogy munkafolyamataikba tartósan beépüljenek az intelligens megoldások” – mondta el Wolfgang Wendt, az IBM CEE vezérigazgatója.
A módszertan alkalmazására már van régiós példa. A Flamel.AI nevű szerb start-up mindössze 7 hét alatt hozott létre az IBM-mel egy mesterséges intelligenciára (MI) épülő webalkalmazást online szerepjátékok játszásához. Az IBM Cloudban futó és az IBM Watsonra épülő megoldás fokozza a játékélmény: a játékidő nő, miközben a felkészülésre szánt idő akár a negyedére csökkenhet.
Sikeres fejlesztés az OTP bulgáriai leánybankjánál
A bulgáriai DSK Bank – az OTP csoport tagja – a közelmúltban az első között indított együttműködést az IBM közép-kelet-európai Client Engineering csapatával. Közösen fejlesztettek ki egy új prototípust a bank informatikai rendszerének integrációs rétegére. A bank és az IBM összesen több mint 20 szakértője dolgozott egy csapatként agilis és DevOps eljárásokkal annak a megoldásnak és architektúrának a kifejlesztésén, amelyeket a DSK Bank a prototípus véglegesítése után bevezethet.
„Az IBM Client Engineering csapatával közösen sikeresen létrehozott prototípus segítségével hatékonyabbá tettük a technológia-kiértékelési folyamatunkat. Ezzel lehetővé vált, hogy üzleti és műszaki szempontból is hatékonyabban felmérjük egy-egy projekt eredményét” – mondta el Georgi Yotov, a DSK Bank fejlesztési vezetője. A megoldás az IBM Cloud Pak for Integration platform Confluent Platform szolgáltatására és az IBM InfoSphere Change Data Capture (CDC) technológiájára épült.
Pénzügy, bank, IT, közszféra: sokaknak segíthet az új szolgáltatás
Példák további, az ügyfelekkel közös fejlesztési projektekre:
• Egy biztosítótársaság 4 hét alatt átalakította az életbiztosítások jogosultsági folyamatának menedzselését MI használatával;
• Egy felhőt, felügyelt szolgáltatásokat és automatizálást nem használó ügyfél 3 hét alatt átállította infrastruktúráját és alkalmazásmenedzsmentjét Red Hat OpenShift on IBM Cloud platformra;
• Egy közszférában működő, adatvagyon gazdálkodási követelmények előtérbe helyező ügyfél példája megmutatta, hogy az IBM technológiája 8-szor gyorsabban és féláron képes adatelemzést végezni biztonságos környezetben az adatok másolása vagy mozgatás nélkül.
Újjászületni a járvány után: holisztikus megoldások kellenek
A COVID-19 globálisan megváltoztatta a szervezetek teljes működési környezetét. A vevők és alkalmazottak otthonunkba kényszerültek, ellátási láncok és teljes iparágak szenvedtek fennakadásokat. Annak érdekében, hogy megerősödve kerekedjenek felül, a szervezeteknek újra kellett gondolniuk üzleti modelljeiket és a biztonságot szem előtt tartva fel kellett gyorsítaniuk a digitalizációt, új mesterséges intelligencia és hibrid felhő technológiák bevezetését.
„Ügyfeleink közül sokan bizonytalanok, mert még mindig nem látható tisztán, hogy milyen technológiákba érdemes építkezni és milyen megtérülésre számíthatnak. Próbálják kitalálni, hogy hogyan tudnának a COVID-19 után növekedni és a válságból megerősödve kikerülni. Az IBM pontosan erre a holisztikus, teljeskörű szemléletváltásra, átalakulásra specializálódik” – ismertette Martin Svik, az IBM CEE technológiai igazgatója (CTO), az IBM Client Engineering vezetője.
Az IBM Client Engineering módszertan iránti igény a világjárvány alatt jelentős emelkedést mutatott: a 2020-as mintegy 300 ügyfél együttműködés 2021-ben több, mint 2500-re nőtt. A vállalatok rákényszerültek a virtuális együttműködésre, a gyorsabb üzleti döntések meghozatalára, hogy ezáltal hatékonyabban tudjanak reagálni a mindennapi kihívásokra.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan hangolódnak ügyfeleikre a sikeres vállalatok?
- Ma negyvenéves az IBM PC!
- Az ügyfélélmény uralja a bankszektor digitalizációját
- A munkahelyi esélyegyenlőség növekedésén segíthet a mesterséges intelligencia
- Ügyfélélmény-érettség Magyarországon
- Cégvezetők a covid utáni gazdaságról
- Hibrid felhő előrejelzés 2021-re
- Az ABB és az IBM tovább erősíti az ipari tevékenységek kiberbiztonságát
- Újraindítás helyett újragondolás
- A munkavállalók többsége nem érzi úgy, hogy támogatást kap a digitális átálláshoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.