300 milliárd dolláros problémát számolna fel a Schneider Electric

forrás: Prím Online, 2022. február 2. 21:07

Évente világszerte mintegy 300 milliárd dollárba kerül az egyre szélsőségesebbé váló időjárás okozta károk kezelése a vállalkozásoknak, beleértve ebbe az elektromos és víziközmű hálózatok, illetve a közlekedési infrastruktúra működési zavarait. A Schneider Electric új, átfogó megközelítést vázol a jövő infrastruktúráinak kialakítására, amelynek köszönhetően nem csak ellenállóbbak lesznek a közszolgáltatások mögött álló rendszerek, de kezelhetővé válnak a gyors városiasodással járó problémák is. 

Az előrejelzések szerint 2050-re világszerte több mint hatmilliárd ember él majd városokban, emiatt egyre nagyobb igény lesz arra, hogy az infrastruktúra a váratlan helyzetekben is működőképes, megbízható legyen és minél kisebb károsanyag-kibocsátással járjon. A gyorsan fejlődő városoknak egyszerre kell kezelniük a tömegesen elterjedő elektromos járművek jelentette kihívást, a közösségi közlekedés elektromos alapokra helyezését, illetve alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy az okosépületek ellátását egyre inkább megújuló forrásból származó energiával oldják meg, valamint elterjednek a mikrohálózati technológiák. 

 

A népesség bővülése együtt jár az energia iránti kereslet növekedésével, ráadásul ez az igény erősen ingadozó lesz, a saját energiatermelési képességgel rendelkező "prosumerek" megjelenéséhez fog vezetni, akik egyszerre lesznek energiafogyasztók és termelők. Mindez további terhet ró az elöregedő villamos infrastruktúrára, amelynek hatékonyabbá és rugalmasabbá kell válnia ahhoz, hogy az energetikai szektor átalakulását kiszolgálhassa. Az éghajlatváltozás miatti egyre szélsőségesebb időjárás is komoly kihívást jelent, becslések szerint évente mintegy 300 milliárd dollárba kerül világszerte a vállalkozásoknak a villamos hálózatokban, közművekben, közlekedési infrastruktúrában keletkezett károk kezelése. 

 

 

A Schneider Electric, az energiagazdálkodás és az automatizálás digitális átalakításának vezető vállalata a felmerülő kihívásokra válaszul kidolgozta a jövő infrastruktúrájának alapját, ami egy integrált megoldáscsomag, és amelynek segítségével intelligens és környezetbarát rendszert lehet kialakítani. A „Jövő infrastruktúrája” átfogóan közelít az energiaellátáshoz, miközben megoldást kínál az urbanizáció és az éghajlatváltozás okozta kihívásokra is. Az integrált megoldások magukban foglalják az adatvezérelt, aktuális helyzetet felmérő szoftvereket, a hatékonyabb működést és az üzletmenet folytonosságát biztosító szolgáltatásokat, az elektromos mobilitást, a zöld technológiákat támogató fejlesztéseket, valamint az energiaátmenetet felgyorsító programokat.

 

"A váratlan helyzetekben is ellenállónak bizonyuló infrastruktúra a termelékenység és a gazdasági fejlődés egyik legfontosabb elősegítője. Az éghajlatváltozás és az urbanizáció gyors növekedése azonban még fontosabbá tette, hogy a kormányok, az önkormányzatok és a közcélú infrastruktúra tulajdonosai, az energiahálózatok üzemeltetői és a közlekedési szolgáltatók a gazdasági növekedés támogatása érdekében jól átgondolt beruházásokat hajtsanak végre intelligensebb és zöldebb megoldásokat választva. Az éghajlatváltozás, az egyre gyakoribb természeti katasztrófák és a gyors urbanizáció idején az infrastrukturális rendszerekre óriási nyomás nehezedik, hogy rugalmas és megbízható szolgáltatásokat nyújtsanak. Mivel a városi környezet nagymértékben támaszkodik az infrastruktúra azon képességére is, hogy kezelni tudja a tömegközlekedés elektromos alapokra helyezését, az infrastruktúra zöld forradalmára van szükség az energiaáramlás és a közlekedés fenntartása, valamint az üzleti élet és a társadalom éghajlatváltozással szembeni védelme érdekében" – mutatott rá Frédéric Godemel, a Schneider Electric „Power Systems and Services” üzletágért felelős ügyvezető alelnöke.

Kulcsszavak: Schneider Electric

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01