Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
Évente 6,5 millió abroncsot képes mostanra legyártani a Bridgestone hazai üzemének több mint 1300 munkatársa. A 15 évvel ezelőtt indult tatabányai gyár mára nemzetközi cégóriássá nőtte ki magát, és Komárom-Esztergom megye egyik legnagyobb munkáltatójává vált. Az évforduló alkalmából Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter arról beszélt a gyárban a kezdetektől ott dolgozók köszöntésén, hogy a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. egy jó példája a magyar gazdaság sikerének.
Alapításakor 361 dolgozóval kezdte meg a működését a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., 15 év elteltével pedig mára mintegy 1 300 főt számlál. Árbevétele folyamatosan növekszik, a 2016-os 36 milliárd forintról 5 év alatt szinte megduplázta bevételeit, 2021-ben már 76,5 milliárd forintos árbevételt termelt. A gyártósorokon prémium kategóriás nyári, téli és négyévszakos abroncsok készülnek 230-féle méretben főképp európai és tengerentúli piacokra, de már jelentős mennyiségben szállítanak közvetlenül a nemzetközi, valamint a hazai autóiparnak is. A gyár 2021-ben is ünnepelhetett, hiszen nyáron kigurult az üzemből a 35 milliomodik legyártott gumiabroncs.
„A digitalizáció és automatizálás terén végzett fejlesztések hozzájárulnak, hogy a magyar gyár továbbra is a cégcsoport egyik legmodernebb üzeme. Örömmel tölt el, hogy ennyi kitartó és elhivatott munkatárssal dolgozhatok együtt nap mint nap, mivel a szakértelmük nélkül a tatabányai üzemünk nem ért volna el ilyen kimagasló eredményeket. A 15 éves jubileum elsősorban az ő munkájuk előtt tiszteleg, ünnepli a múltat, a jelent és pozitív jövőképet vetít előre minden itt dolgozó és leendő kollégának” – mondta Topolcsik Melinda a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója a jubileumi rendezvényen.
A gyár az elmúlt években számos támogatás keretében fejleszthette létesítményét. 2017-ben Orbán Viktor miniszterelnök részvételével felavattak egy új gyáregységet, amellyel a gyártókapacitás mára évi 6,5 millió abroncsra bővült. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pedig 2019 szeptemberében egy 9,2 milliárd forintos beruházás keretében egy összesen 180.000 darab gumiabroncs tárolására alkalmas raktárat avatott fel, ezzel a teljes raktárkapacitás 600.000 db abroncsra nőtt. A COVID időszak alatti versenyképesség-növelő támogatási programmal pedig nagy teljesítményű gumiabroncsok gyártására alkalmas gumiabroncs felépítő gépet szerzett be a vállalat, ezáltal bővíteni tudta termelési kapacitásait és javította versenyképességét is.
2019-ben a Bridgestone EMIA beruházásának részeként a tatabányai egység is megkezdte okosgyárrá alakulását. A terv, hogy 2023-ra teljesen végbemegy az átalakulás és az abroncsgyártás mellett a félkész termékek gyártását, az energiaellátást, a karbantartást, a gyártáskövetést és a gyártástervezést is teljesen digitalizálja már az üzem. 2030-ra a Bridgestone csoport célul tűzte ki, hogy felére csökkenti szén-dioxid kibocsátását, emellett 2050-re a teljes anyagfelhasználását fenntartható forrásból szándékozik majd fedezni. Ezt az elvet követve a tatabányai üzem már 2020 márciusa óta megújuló energiaforrásokból fedezi villamosenergia-szükségletének 100 százalékát.
Kapcsolódó cikkek
- Óriáscég vette meg a magyar Nexogent
- Megújult az Euronics webshopja
- Bővíti hazai beszállítói körét a Schneider Electric
- Ismét a világ legmegbecsültebb vállalatai között a Schneider Electric
- Továbbra is piacvezető IoT-ban a Vodafone
- Új kommunikációs igazgatóval és csapattal erősít a Schneider Electric
- ABB - 2021. IV. negyedévi eredmények
- Globális belső kampánnyal ünnepel a negyvenéves Leax
- Új országos HR vezető a Continental élén
- 42%-kal növekedett 2021-ben a MiR autonóm mobil robot értékesítése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.