Nyugdíjba készül a papír, az üzemanyagból is jóval kevesebb elég
Vízválasztó volt a K&H Csoport számára a múlt év fenntarthatósági szempontból, elérte ugyanis a klímasemlegességet saját működésében az évekkel ezelőtt megkezdett programnak köszönhetően. A cél elérését segítette többek között, hogy 2021-ben 5,9 millió oldallal kevesebb papírt használt a bankcsoport, ezzel megtakarította 147 háztartás éves áramfogyasztását, és közel 1500 liter vizet is megspórolt. A bank halad tovább a fenntartható és környezetbarát működés felé vezető úton annak érdekében, hogy minimalizálja saját működésében a környezeti terhelést.
Globális és magyarországi szinten is egyre jobban a fókuszba kerül a fenntarthatóság, a környezetvédelem. Erre szükség is van, mert az előrejelzések szerint kopogtat a klímakatasztrófa. A nagyvállalatoknak kötelességük példát mutatni, így tesz már évek óta a magyarországi K&H Csoport is. A 2021-es év meghatározó volt ebből a szempontból, hiszen elérték saját működésükben a klímasemlegességet. „A jövőben is kiemelten kezeljük a fenntarthatóságot: a károsanyag-kibocsátás tényleges csökkentése érdekében 2030-ra 80 százalékkal csökkentjük széndioxid-kibocsátását a 2015-ös szinthez képest, jelenleg a cégcsoport 70 százalékos aránynál jár” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
Barátságos számok
„A K&H élen jár abban, hogy saját működését fenntarthatóvá formálja. 2021-ben éppen ezért 12 tonna hulladékkal és 254 tonna szelektív hulladékkal kevesebbet „termeltünk” és 2020-hoz képest megtakarítottunk 913 ezer kilowatt áramot, és több mint egymillió liter vizet is„ – emelte ki Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
Fontos lépéseket tett a pénzintézet a mobilitás terén is: saját autóikkal a munkatársak több mint 1 millió kilométerrel kevesebbet tettek meg tavaly. Még egy alacsony – 5 literes – fogyasztású autóval számolva is ez több mint 50 ezer liter üzemanyag megtakarítását jelenti, és azt is, hogy sokkal kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki a K&H autósai. Ráadásul folyamatban van az autóflotta cseréje is, ennek keretében bővíti a K&H a hibrid autók számát, mára már 200 ilyen autó van a céges flottába.
Még barátságosabb számok, nem kell annyi papír sem
A papír nyugdíjba vonulása is folytatódott 2021-ben: a fenntarthatóságot fókuszba állító fejlesztések eredményeként 2021-ben 5,9 millió nyomtatott oldallal kevesebbet használ a bankcsoport. Ezzel megmenekült 74 tonna fa, a lépéssel meg lehetett takarítani 17 háztartás teljes éves vízfogyasztását, ami majdnem 1500 liter vizet jelent. Majdnem 150 család éves áramfogyasztása is megmaradt, ez szám szerint 325 ezer kilowattnak felel meg. Ráadásul ezzel 27 tonna szén-dioxid nem került a légkörbe.
A K&H Csoportnál a környezettudatosságot szem előtt tartva folyamatban van az országos ügyfélponthálózat energetikai korszerűsítése is.
Kapcsolódó cikkek
- Utalásokkal kapcsolatos kedvezményeket ad a K&H
- Új vezérigazgató viszi nemzetközi piacra a ShiwaForce.com Zrt.-t
- Térképes online keresővel segíti a szelektív hulladékgyűjtést a SPAR
- Az OXO lett az év kibocsátója a BÉT Xtend piacon
- A Magyar Telekom 2021. negyedik negyedévi eredményei
- Hogyan javítható az adatközpontok energiahatékonysága és fenntarthatósága?
- Megjelent az OPPO 2021-es fenntarthatósági jelentése
- Szabó Péter a DACHSER magyarországi új vezetője
- Magyar vállalat Európa top 10 BIM-szolgáltatója között
- Rekordszámú diák és csapat jelentkezett a K&H pénzügyi vetélkedőjére
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.