Az ABB robotokat szállít a Scania új akkumulátor-összeszerelő üzemébe
Az ABB megállapodást kötött a vezető, globális szállítási megoldásokat kínáló Scaniával, hogy számára átfogó, robotikai megoldásokat szállítson új, Svédországban létesülő, magas fokon automatizált akkumulátor-összeszerelő üzemébe. Az új létesítmény kulcsfontosságú mérföldkő lesz azon célkitűzés felé, amely szerint a Scania elektromos hajtásláncra állítja át a nehézgépjárműveket. A Scania több éven keresztül több mint 1 milliárd svéd koronát (108 millió dollárt) fektet be a Södertäljében épülő létesítménybe, amely várhatóan 2023-ra lesz teljesen működőképes.
• A Scania beruházása új akkumulátor-összeszerelő gyárába felgyorsítja a nehézgépjárművek elektromos hajtásra történő átállítását
• Az ABB robotokat szállít a korszerű, 18 000 m2-es üzembe telepítendő, magas fokon automatizált gyártósorhoz
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az egyik legrégebbi ügyfelünkkel dolgozhatunk együtt a projekten, és segíthetjük villamosítási terveik megvalósítását," – mondta Joerg Reger, az ABB Robotika üzletágához tartozó autóipari terület ügyvezető igazgatója. „Az autóipar mindig is élen járt az automatizálásban. Azonban elektromos hajtásláncra való áttéréskor a bevett gyártási folyamatok nagymértékű változásával kell szembenéznie. Szakértelmünkkel segítünk megtervezni és megvalósítani azt a gyártási rugalmasságot, amely az olyan piacvezetők számára, mint a Scania, létfontosságú e változás megvalósításában.”
Tony Persson, a Scania akkumulátor-összeszerelési részlegének vezetője így nyilatkozott: „A gyárat azon törekvéseinkkel összhangban tervezték, hogy a Scania élen járjon az ipari digitalizáció, az automatizálás és a fejlett robottechnológia alkalmazása terén, s ezáltal elősegítse a gyártási folyamatok racionalizálását és a nagyobb gyártási rugalmasság elérését. Ebbe illeszkednek az ABB robotjai és megoldásai. A Scania számára ez a gyár egy olyan beruházást is jelent, amely tovább erősíti Svédország pozícióját abban, hogy a nehézgépjárművek villamos erőátvitelének legmodernebb technológiai központja legyen, ami kulcsfontosságú a fenntartható közlekedésre való átállásban.”
A Scania több mint 1 milliárd svéd koronát (108 millió dollárt) fektet be egy új, Svédországban létesülő, magas fokon automatizált akkumulátor-összeszerelő üzembe, amely várhatóan 2023-ra készül el.
A korszerű, 18 000 m2-es létesítmény a Scania alváz-összeszerelő üzeme mellett épül a svédországi Södertäljében, és az áruk átvételétől, a gyártáson át, a kiszállításig minden folyamat magas fokon automatizált lesz. A létesítmény a Northvolt skellefteåi akkumulátorgyára által szállított cellákból fogja összeszerelni az akkumulátormodulokat, az elkészült akkumulátorcsomagokat pedig közvetlenül a jármű-összeszerelő csarnokba szállítják. Az összeszerelési folyamatban – a gyártási folyamatot támogató kiegészítő megoldások mellett – az ABB több robotja vesz részt, köztük az IRB 390, IRB 4600 és IRB 6700 modellek.
Ez lesz az első alkalom, hogy az ABB IRB 390-es robotját akkumulátorgyártó üzemben használják. Az eredetileg a csomagolóipar számára tervezett, a sebességet és a teljesítményt ötvöző robot a nap huszonnégy órájában, másodpercenként egy érintkezőlemezt képes az akkumulátorokba beszerelni. Az ABB RobotStudio szimulációs és programozási szoftvere lehetővé teszi a gyártósor teljes körű ellenőrzését a telepítés előtt, ami jelentősen lerövidíti az átfutási időt, és támogatja a minőségellenőrzési folyamatot.
A Scania és az ABB együttműködése már több mint négy évtizedre nyúlik vissza. A két fél napjainkban az elektromos járművek gyártási infrastruktúrájának kiépítésében működik együtt. Nemrégiben egyesítették erőiket, hogy olyan töltési megoldásokat fejlesszenek ki nehéztehergépjárművekhez, amelyek energiaellátása szintén a Northvolt által gyártott akkumulátorokra támaszkodik. A Northvolt Európa legnagyobb lítium-ion akkumulátorgyárának számító üzemét szintén az ABB-vel közösen fejlesztette ki.
Az ABB gyors, hatékony és rugalmas gyártási megoldásokkal segíti az autóipari vállalatokat, valamint a kulcsfontosságú alkatrész- és technológiai beszállítókat világszerte, és ezzel támogatja a villamosított hajtásláncok új generációjának bevezetését. A vállalat nemrégiben jelentette be, hogy jelentős vegyesvállalatot hozott létre Kína vezető autóipari alkatrész-beszállítójával, a HASCO-val, hogy nagy hatékonyságú, környezetileg fenntartható, automatizálási megoldásokkal segítse az intelligens gyártás következő generációjának térnyerését. Még ebben az évben megnyitja a világ legfejlettebb robotikai gyárát is Sanghajban, amely felgyorsítja az innovációt a termékfejlesztés, a mesterséges intelligencia és az automatizálási megoldások terén.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan találjuk meg a vállalkozás számára leginkább megfelelő mobil robotot?
- Mobil robotok támogatják az okostévék összeszerelését is
- Autonóm navigáció milliméteres pontossággal
- Új piacok nyílnak a robotikában
- Az FM Logistic autonóm mobil robotot alkalmaz az IKEA raktárában
- Az ABB és a HASCO előmozdítja az intelligens gyártást a kínai autóiparban
- Együttműködő robotok a gyártásban és az anyagmozgatásban
- Az új ABB OmniCore robotvezérlők gyorsabb és energiahatékonyabb gyártást kínálnak
- Nagymértékben nő az automatizálás az intralogisztikában
- A gépjárműgyártásnak igazodnia kell a gyorsan változó és sokszínű hajtáslánc-mixhez
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.