Kihirdették a Futureproof Organizations kategória győztesét
Az Erste Bank, valamint a Get Work Trend Kft. – DokiLab Kft. páros nyerte el a Microsoft Magyarország által harmadszor meghirdetett Futureproof Organizations kategória fődíját az ország legjobb HR-megoldásait felvonultató HR Best versenyen. Az Erste Banknál a HR-folyamatok, a Get Work Trend – DokiLab esetében a munkavállalói egészségügy digitalizálásának innovatív megoldásait díjazták.
Az ország egyik legrangosabb HR versenyére beérkezett pályázatok szinte mindegyikéről elmondható, hogy nagyban támaszkodnak a digitális technológiára, de a jövő kihívásaira választ kereső innováció leginkább a Futureproof Organizations kategória pályázatait jellemezte. A földrajzi távolságokat legyűrő, a munkatársak mindennapjaiba, a vezetők szoros időbeosztásába is könnyen beilleszthető – egyre gyakrabban mesterséges intelligenciát, illetve adatalapú megközelítést is alkalmazó – digitális megoldások egyre elterjedtebbek a munkahelyeken, miközben újabb és újabb ötletekre sarkalják a HR-eseket.
A Microsoft Magyarország által harmadszor meghirdetett díj célja, hogy a technológia és az ember kooperációját ötvöző jó gyakorlatokat megmutassák a szakmai nyilvánosságnak. A Futureproof Organizations címet azok a vállalatok nyerhetik el, amelyek a digitális transzformációban élen járva biztosítják „jövőállóságukat”. Ez megvalósulhat az IT/Technológia, a szervezeti és működési keretek, az üzleti modellek, az adatalapú döntéshozatal, a szükséges készségek fejlesztése és az agilis szervezeti kultúra kialakításának szintjén egyaránt. A pályázók a storytelling eszközeivel is bemutathatják a díjra nevezett projekteket, de elvárás, hogy mérhető eredményeket is fel tudjanak mutatni a bevezetett újításokkal kapcsolatban. A legfontosabb értékelési szempontok közé tartozik a digitális eszközök használata, a fenntarthatóság, az innováció, a szinergiák kiaknázása, a munkavállalók bevonása és az adatvezéreltség.
A Futureproof Organizations kategóriába érkezett pályázatok között az Erste Bank és Get Work Trend-DokiLab kollaboráció arany, a CHEQ & Orbico együttműködés pedig bronz minősítést kapott.
A munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó Get Work Trend Kft. és a vele együtt induló DokiLab Kft., olyan applikációt fejlesztett (DokiApp), amellyel a munkatársak anélkül is tudnak az orvosaikkal konzultani, hogy el kellene menniük a rendelőbe. Korábban sokan szabadnapot vettek ki azért, hogy fel tudják keresni az orvosukat, ám amióta van „Doki”, erre jóval ritkábban van szükség. Ráadásul szinte azonnal választ kapnak az egészségükkel kapcsolatos kérdésekre. A DokiApp bevezetése óta az orvosi konzultációk miatti szabadságigénylések száma 80%-kal csökkent a társaságnál.
Az Erste Bank robotot vetett be a HR folyamatok áramvonalasítására, a papíralapú ügyintézés felszámolása érdekében. Amióta digitális adminisztrációra és elektronikus aláírás használatára álltak át, több ezer fa súlyának megfelelő papírt tudtak kiváltani, illetve egy év alatt annyi vizet spóroltak meg, ami egy négytagú család háromhavi vízfogyasztásának felel meg.
Egy másik döntős, Artúr, a „fáradhatatlan” Teams asszisztens egy olyan, a CHEQ vegyiárú nagykereskedés munkatársai körében különösen népszerűvé vált avatar és chatbot, „aki” többek között a HR adminisztrációt (például a bérszámfejtést), a munkatárs-ajánlási programot, az onboarding folyamatot, a vállalati nyereményjátékok lebonyolítását és a belső kommunikációt tette hatékonyabbá, egyúttal a munkatársak számára sokkal szórakoztatóbbá, élményszerűbbé. Az eszköz segített hatékonyabban kihasználni a Microsoft 365-ben, a Share Pointban és a Teamsben rejlő lehetőségeket is.
„A digitalizáció ma már az élet minden területére betört, így a HR folyamatoknak is a részévé vált: ez már nem a jövő, hanem nagyon is a jelen. Az idei Futureproof Organizations pályázatok azt igazolják, hogy a digitális átalakulás új értékeket teremt a munkahelyeken, szinte forradalmasítja a képzést, a belső kommunikációt és a HR-programok kivitelezését. Jó látni, hogy a szakemberek nemcsak a hatékonyságnövelés eszközeként tekintenek a digitális megoldásokra, hanem olyan lehetőségként is, amellyel a működést fenntarthatóbbá tehetik, és növelhetik a dolgozói elégedettséget.” – mondta Szentpétery Boglárka, a Microsoft Magyarország HR igazgatója.
A HR Best verseny elsődleges célja, hogy lehetőséget nyújtson a legjobb HR-gyakorlatok megismertetésére és elismerésére, ezzel pedig arra, hogy a szakemberek egymás ötleteiből és tapasztalataiból tanulva tegyék jobbá a saját rutinjaikat és folyamataikat. A versenyt minden évben meghirdetik, a HR Best díjaira idén is lehet újra nevezni.
Kapcsolódó cikkek
- Újra lehet pályázni a HR Best Futureproof Organizations kategóriájában
- A Microsoft Magyarország is képviselteti magát a Startup Hungary tanácsadó testületében
- Türelmesebbé tette az embereket a kibertérben a járvány
- Családbarát vállalatként ismerték el a Microsoft Magyarországot
- PWC 2020: A tech szektor legvonzóbb munkahelye a Microsoft Magyarország
- Lányok ötleteit várja a Microsoft az MI felhasználására
- A Microsoft, a LinkedIn és a GitHub közös digitális továbbképzéséhez már több mint 10 millióan csatlakoztak világszerte
- Mesterséges tananyagot fejleszt az ELTE és a Microsoft
- Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
- Megmutatjuk, milyen jó lehetőség a digitális oktatás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.