1,1 milliárd forint értékben váltották be a 3 ezer forintos kuponokat az eMAG-nál
Nagy kiszerelésű vízlágyító só és öblítő, illetve havi pelenkacsomag vásárlásához váltották be a legtöbben az eMAG bruttó 3 ezer forint értékű vásárlási utalványait, de sokan használták fel a kupont vezeték nélküli fülhallgató és fitneszpánt beszerzésére is. Az utalványokat a vállalat a Gazdasági Versenyhivatallal 2021 májusában kötött megállapodás keretében küldte ki azoknak az ügyfeleknek, akik az ezt megelőző 12 hónapban bármilyen értékben az eMAG-nál vásároltak. A kuponokat tavaly június eleje és december közepe között váltott be az eMAG mintegy 350 ezer ügyfele.
A Gazdasági Versenyhivatallal 2021 májusában kötött megállapodása keretében az eMAG (még az Extreme Digitaltól különálló vállalatként) a hazai e-kereskedelmi szektor legnagyobb kaliberű vevői bizalomépítő akcióját indította útjára. Ennek keretében tavaly júniusban bruttó 3 ezer forint értékű vásárlási utalványt küldött minden olyan ügyfelének, aki az előző 12 hónapban az eMAG.hu-n bármilyen értékben vásárolt.
1,1 milliárd forintnyi utalványt váltottak be az eMAG-nál
A kuponokat 6 hónapig lehetett beváltani legalább bruttó 10 ezer forintos kosárérték elérése esetén. A legelső utalványt egy asztal és egy szék vásárlásakor használták fel 2021. június 4-én, míg a legutolsót december 12-én váltotta be egy ügyfél egy nyomtató toner rendelése során.
“Bár a GVH-val kötött megállapodásunkban azt vállaltuk, hogy legalább 1 milliárd forint értékben fogják az utalványokat beváltani az ügyfeleink, ezt végül túlteljesítettük: tavaly június és december közepe között mintegy 350 ezer ügyfelünk összesen mintegy 1,1 milliárd forint értékben használta fel a vásárlási utalványokat az eMAG-nál. A kuponok 68 százalékát az eMAG által forgalmazott termékek vásárlásakor vették igénybe ügyfeleink, a fennmaradó 32 százalékot viszont az eMAG a Marketplace platformon árusító kereskedőknél váltották be a vásárlók. Ez azt jelenti, hogy az utalványok felhasználása mintegy 220 ezer darab termék értékesítésével közel kétmilliárd forintos forgalmat generált a termékeiket piacterünkön értékesítő társaságoknak, így számos hazai kis- és középvállalatnak” – kommentálta az eredményeket Várkonyi Balázs, az eMAG-Extreme Digital ügyvezető igazgatója.
Sokan hétköznapi cikkeket vettek az utalványból
Darabszám alapján a legnépszerűbb kuponbeváltással rendelt termékek a mosogatógépben használatos vízlágyító só négy kilogrammos kiszerelésű változata, a különböző nagy kiszerelésű öblítők, illetve a havi kiszerelésű, 150-180 darabos pelenkacsomagok voltak.
A műszaki termékek közül egy True Wireless fülhallgató, illetve egy jutányos árú fitneszpánt beszerzésekor váltották be az utalványt kiemelkedően sokan, de számítógépes perifériát (billentyűzet, egér, webkamera), illetve építő-, kirakós- és társasjátékokra is igen sokan használták fel a kupont.
Debrecen és Pest megye az élen
Ha települések szintjén vizsgáljuk, a voucherek Debrecenben voltak a legnépszerűbbek, ahol több mint 30 millió forint értékben váltották be ezeket, míg második helyen Budapest XI. kerülete áll csupán pár százezer forinttal alacsonyabb értékkel, Pécs pedig bronzérmes helyre jutott be közel 26 millió forint értékű beváltással.
Megyei szinten Pest megyéből éltek legtöbben az utalvány adta lehetőséggel (több mint 447 millió forint értékben), a második helyre Borsod-Abaúj-Zemplén, a harmadikra pedig Győr-Moson-Sopron jutott 59 milliós, illetve 57 millió forint körüli összeggel. A legnagyobb – mintegy 180 millió forintos – értékben a tavalyi év 48. hetében váltották be a háromezer forintos utalványokat.
Kézműves gyártók nyithatnak az online piacra
A GVH-nak tett vállalása keretében indította el az eMAG a Marketplace platformján az Értékesíts hazait az eMAG-on! programját, amelynek keretében a vállalat kifejezetten hazai kis- és középvállalkozásokat támogat 3 hónap jutalékmentes, és további 3 hónap 50 százalék jutalékkedvezménnyel való értékesítéssel az online piac felé történő nyitásban. A programhoz mostanáig 125 hazai kisvállalkozás jelezte csatlakozási szándékát, 90 százalékuk kézműves termékek előállításával foglalkozik, 7 százalékuk pedig elektronikai termékeket értékesít.
Az Értékesíts hazait az eMAG-on! program mellett a vállalat egyéb kampányokkal is segíti a piacterén értékesítő partnereket: eMAG Academy néven például teljeskörű, a hazai jogszabályokra is kiterjedő e-kereskedelmi online tananyagot bocsátott a partnerek rendelkezésére. Azok a kereskedők, amelyek képviselői a tananyagon alapuló tesztet sikeresen kitöltötték, 3 hónapig ugyancsak jutalékmentesen, és 50 százalékos jutalékkedvezménnyel értékesíthették termékeiket a Marketplace-en.
Az eMAG Marketplace-hez csatlakozó új partnerek - beleértve a kkv-támogatási program résztvevőit is - az elmúlt csaknem 10 hónapban összesen mintegy 780 millió forintos forgalmat bonyolítottak le a fent említett kedvezményes értékesítési feltételekkel*.
________________________
* 3 hónap jutalékmentességgel, illetve további 3 hónap 50%-os kedvezmény mellett
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- Már 3 millió forintot gyűjtöttek össze az eMAG-Extreme Digital vásárlói az ukrajnai menekülteknek
- Támogatással és adománygyűjtéssel segít az eMAG-Extreme Digital a háborús helyzetben
- Már egymilliónál többen töltötték le az eMAG appját
- Online eladók segítenek a budapesti eMAG és Extreme Digital üzletekben
- Tízmilliárd forint feletti forgalom az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Fridayén
- AdBlue és ingatlan is lesz az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Friday-án
- Így reagáltak a pandémiára az eMAG Marketplace-en értékesítő hazai cégek
- Jobban fogy az asztali PC, mint tavaly ilyenkor
- A Beliani is csatlakozott az eMAG Marketplace-hez
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.